Gå til innhold

Feil på Samyang eller mitt NEX 6?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stemmer, se#. Spørs om dette må inn igjen da, tror ikke jeg kan leve uten MF-assist... F#en.

Du kan vanligvis zoome bildet med å trykke på en knapp, eventuelt assigne funksjonen til en knapp slik tomme86 foreslo hvis den ikke er tilgjengelig med standardoppsett. Dessuten har vel NEX-6 peaking, og det virker helt uavhengig av om det er elektronisk kobling.

Forøvrig er mange av disse manuelle objektivene uten elektronisk kobling, og de fleste adaptere vil gi deg samme problmet. Det finnes noen adaptere med kobling, for eksempel Metabone sitt for Canon.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Fantastisk, tomme86, det gjor susen! Takk for svar alle, dere reddet natten min nå!

Var bare vant til at bildet ble zoomet inn automatisk før når jeg fokuserte, men satt det til en knapp nå, og det funket.

Endret av Karma86
Lenke til kommentar

Skal sjekke ut etter jobb, Tullballj. Takk for tips. Veldig uvant og ikke kunne se blendertallet på skjermen, spesielt når jeg er ute om kvelden/natten når det er bekmørkt.. Må jo nesten bruke lommelykt skal jeg se det. Vel vel, må nok bli vant med det og. Trodde det skulle vises da objektivet er laget for e-mount, men som det ble påpekt er jo det ikke noen kontakter på objektivet. Igjen, takk folkens!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...