AnonymDiskusjon Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Jeg har ADD, OCD og sliter med angst. Nå ga psykiateren meg en resept på Concerta. Jeg gikk på den i én uke. Det var helt grusomt. Det er riktignok bare andre dagen uten nå, men det plager meg at jeg fortsatt føler meg forferdelig. Pulsen fyker opp til 140 mens jeg sitter stille, jeg plages av begymringer enda mer enn før og jeg har store problemer med å snakke med andre mennesker. I tillegg plages jeg av en ubehagelig følelse i brystet og svimmelhet. Ekstremt skvetten. Flyr nesten ut av sofaen når jeg får meldinger på telefonen. Er det sannsynlig at dette vil gå over etter litt, eller finnes det en sjanse for at Helvetesuken på Concerta har gjort angstproblemene mine verre? Og er ikke sentralstimulerende generelt sett på som veldig uheldig for folk med angstlidelser?Takk. Anonymous poster hash: e4bcd...f8b Lenke til kommentar
vidor Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Det er problematisk å medisinere riktig når du har symptomer som både indikerer og kontraindikerer medisinen. Ta opp status med din behandler, slik at vedkommende vet hvordan det fungerer for deg og kan gjøre nødvendige valg basert på dine tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2014 Tusen takk for svar. Jeg snakket med ham på telefonen, hvor vi ble enige om å kutte det inntil videre. Har time hos ham i slutten av neste uke. Spørsmålet er litt mer om man kan bli verre av å gå på sentralstimulerende også etter seponering. Den uka var fæl, men jeg har det også langt, langt verre nå enn før jeg hadde forsøkt Concerta. Er dette noe som i verste fall kan sitte i en stund? Da snakker jeg ikke nødvendigvis om meg spesifikt, men mer som et generelt, teoretisk spørsmål. Anonymous poster hash: e4bcd...f8b Lenke til kommentar
vidor Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Det er jo depot-tabletter så virkestoffet tar litt tid å få helt ut av kroppen når du slutter, så det du forteller om er vanlige bivirkninger når man går på medisinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå