mrala Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. Har hatt en Mac inne på reparasjon to ganger og nå må den inn igjen. Første gangen startet ikke datamaskinen fordi den ikke fikk kontakt med harddisken. Årsaken var defekt kabel fra harddisk til hovedkort. Andre gangen startet ikke maskinen på grunn av en fysisk feil med harddisken. I dag har den begynt å streike på nytt, sannsynligvis på grunn av fysisk feil med harddisken denne gangen. Har jeg krav på å heve kjøpet nå, eller er ikke samme mangel alle tre gangene? Årsaken har vært forholdsvis lik - harddisken har ikke greit å kommunisere med resten av maskinen. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Så vidt jeg husker så har det vært presisert at hva som regnes som samme mangel er hvordan det oppleves av brukeren. - Dvs at hvis skjermen f.eks er svart og ingenting skjer så er det irrelevant om det var p.g.a hovedkortet den ene gangen, batteriet den 2. gangen og skjermen den 3. gangen. Litt usikker på hvordan det blir hvis du får opp forskjellige feilmeldinger på skjermen hver gang. 1 Lenke til kommentar
mrala Skrevet 9. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2014 Litt usikker på hvordan det blir hvis du får opp forskjellige feilmeldinger på skjermen hver gang. Harddiskkrasj mot ødelagt harddiskkabel oppleves på samme måte. Harddisken er totalt livløs, og på teknisk support sier man at man ikke vet om det er kabelen eller disken som er gått før man har inspisert. Så feilen oppleves som lik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå