Gå til innhold

Gamlebyen, seinsommerkveld.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott med skråvinkelkomposisjon.

Siden jeg nå har lagt meg til en vane å la blikket sveipe sider og hjørner som noe av det første jeg gjør på andres og ofte siste på egne bilder.

Her reagerte jeg litt på øvre høyre hjørne og scrollet opp for å se på toppkutt.

Jeg så da at kanskje burde himmelen vekk oppe i høyre hjørnet da du får en bedre spenning ved at både det grå og det røde taket blir kuttet - kanskje så mye at toppen på nærmeste skorstein følger med fremfor å ha ei lita strime grått over den.

Dette er vel slik t som vi ikke ser i farten under redigeringa, men som vi oppdager først når andre påpeker.

Hvorvidt du er enig med meg her eller ikke får nå heller stå sin prøve. Men jeg synes det gir bildet en bedre helhet.

Roar

• Liker 1
Lenke til kommentar

Herlig nattestemning i Toldbodgaten / Gamlebyen. Nydelige og vare fargere, hvor jeg spesielt frem trekker blåtimens farging av brosteinsbelegget i gaten. Denne sjatteringen av kjølig blå gir den rette sommernatts-drøm stemningen, den litt mystiske og spennende blåtimen som nesten varer hele natten, midt på sommeren. Denne metalliske blå-grå DS-karosseri er faktisk med å gjøre hele fargeskalaen komplett her og passer godt inn.

Nydelig!

Mvh,

Walter

Lenke til kommentar

Takk til alle!

@ Roar: Øvre høyre hjørne ble vurdert, og endte slik p.g.a. at når jeg ruller nedover så oppstår det nye kiler. Tror likevel at med litt luft over den nærmeste skorsteinen kan være bedre. Bildet blir da i alle fall roligere, noe som kan bygge opp under stemningen.

Vh.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...