Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Brannsår og irriterende kløe.

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Brant meg noe så forbannet på rødglødende metall for en stund siden, dro til apoteket dagen etter og fikk beskjed om å bruke en salve og vanlige plaster på såret. Veldig viktig at det ikke fikk tørke ut.

Såret er ikke så stort ca 14mm i lengde og 5-6mm bredde. Såret er veldig shiny akkurat nå, med rød kant og hvitt i midten. Det var en tynn metallstang jeg kom borti som var rødglødende varm. Brant seg ned gjennom huden til "underhud" som var kritthvit, og dette på bare et kort øyeblikk da jeg kom borti ved uhell. Gjorde forbannet vondt.

Nå har det gått to og en halv uke og jeg putter fremdeles på salven og plaster. Dessverre har det begynt å klø noe så inn i helsike. Er dette normalt? Burde jeg få en legetime? Noe jeg kan gjøre for å stoppe kløingen, for det gjør meg helt sprø.

Anonymous poster hash: e478e...33a
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er helt normalt, det kan ta en stund før det går over. Fikk et lignende brannsår av en loddebolt på 400 grader engang, på langefinger, så ringefingerwn alltid var borti og gnisset.

Var sånn du beskriver det lenge, helt til huden der såret var bare flasset av og det ble borte. Dro aldri til legen.

Edit; det klør fordi det er i ferd med å gro ;)

Endret av BananKrem
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...