Roudi Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Har litt problemer med en site to site vpn. Begger parter kjører Sophos firewall, og vi bruker ssl. "Alt" ser ut til å fungere, men har problemer med DNS oppslag. Noen som kan peke i riktig retting? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Hva har du gjort av feilsøk? Feil på DNS fra begge sider? Lenke til kommentar
Roudi Skrevet 8. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2014 Får ikke oppslag på navn fra noen av stedene. Får kontakt via IP, men ikke oppslag på navn. Har testet å legge inn VPN SSL Pool under global dns resolver. Har også testet å legge inn på div dns forward. Men har ikke fått noe resultat. Vet egentlig ikke helt hvor jeg skal legge inn hva. Så er noe med logikk forståelse jeg sliter med her. Hvor skal jeg starte? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Så du får f.eks pinget DNS-serveren(e)? Lenke til kommentar
Roudi Skrevet 8. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2014 Ja, får svar fra Firewallen (som også er DHCP/DNS) fra begge sider. Men sånn som jeg skjønner det må min dns server kommunisere med den DNS serveren på andre siden. Trodde kanskje jeg skulle sette opp DNS forward, men mulig jeg gjør noe feil i den konfigurasjonen. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Fant du ut av denne? Lenke til kommentar
paroa Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Bruker du fqdn når du prøver på oppslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå