Dreamfault Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Hei. Jeg har en iPhone 4s der jeg av praktiske årsaker ønsker å legge et telefonnummer som "app" på startskjermen slik at det ringer med et tastetrykk. Er dette mulig? Jeg opplever "favoritter"-funksjonen i telefonboka som tungvint fordi jeg må gjennom tre tastetrykk før jeg får ringt. Jeg har hørt at noe lignende er mulig på android-telefoner. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Dette er en standard widget på Android så der er det absolutt mulig. Burde vel finnes en app som kan gjøre det samme på iPhone? Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Appen Icon Project ser ut til å ha denne funksjonen, men jeg har ikke testet den selv. Den koster hele 7 kroner dog Lenke til kommentar
Merko Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Hei. Jeg har en iPhone 4s der jeg av praktiske årsaker ønsker å legge et telefonnummer som "app" på startskjermen slik at det ringer med et tastetrykk. Er dette mulig? Jeg opplever "favoritter"-funksjonen i telefonboka som tungvint fordi jeg må gjennom tre tastetrykk før jeg får ringt. Jeg har hørt at noe lignende er mulig på android-telefoner. Nå har jeg ingen iPhoner tilgjenglig her, så får ikke testet.. Men gå inn på en nettside, bookmerk den, så se om du får endret adressen til "callto:TLF-nummer" feks: "callto:4520XXXX" evt "tel" istedetfor "callto". Da vil du få det som en "app" på startskjermen, men litt usikker på om den faktisk vil ringe.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Dobbeltklikk på home, så får du både Favoritter og/eller Nylige kontakter på toppen av skjermen. Du kan i menyen velge om du vil ha ingen, begge eller bare en. Lenke til kommentar
Dreamfault Skrevet 9. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2014 Dobbeltklikk på home, så får du både Favoritter og/eller Nylige kontakter på toppen av skjermen. Du kan i menyen velge om du vil ha ingen, begge eller bare en. Home er den eneste knappen Iphone har ikke sant? Når jeg dobbeltklikker på den kommer jeg bare til at alle åpne apper vises. Appen Icon Project ser ut til å ha denne funksjonen, men jeg har ikke testet den selv. Den koster hele 7 kroner dog Det så ut som akkurat det jeg lette etter, men 7 kroner altså. Det er en stiv pris, men om jeg ikke finner en annen løsning blir det nok den. Hei. Jeg har en iPhone 4s der jeg av praktiske årsaker ønsker å legge et telefonnummer som "app" på startskjermen slik at det ringer med et tastetrykk. Er dette mulig? Jeg opplever "favoritter"-funksjonen i telefonboka som tungvint fordi jeg må gjennom tre tastetrykk før jeg får ringt. Jeg har hørt at noe lignende er mulig på android-telefoner. Nå har jeg ingen iPhoner tilgjenglig her, så får ikke testet.. Men gå inn på en nettside, bookmerk den, så se om du får endret adressen til "callto:TLF-nummer" feks: "callto:4520XXXX" evt "tel" istedetfor "callto". Da vil du få det som en "app" på startskjermen, men litt usikker på om den faktisk vil ringe.. Denne skal jeg gjøre et forsøk med. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Dobbeltklikk på home, så får du både Favoritter og/eller Nylige kontakter på toppen av skjermen. Du kan i menyen velge om du vil ha ingen, begge eller bare en. Home er den eneste knappen Iphone har ikke sant? Når jeg dobbeltklikker på den kommer jeg bare til at alle åpne apper vises. Da har du ikke oppgradert. Dette er en ny funksjon i iOS 8. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Det så ut som akkurat det jeg lette etter, men 7 kroner altså. Det er en stiv pris, men om jeg ikke finner en annen løsning blir det nok den. Hvis ikke dette var men ironisk (og mye tyder på at det ikke var det), så peker det iallfall på et problem. "7 kr er en stiv pris?" Hva kjøper du som koster mindre enn 7 kr? Tankegangen du skal bruke er: Hvis du har et stort behov for å få problemet løst, så er kanskje 7 kr småpenger sammenlignet med irritasjonen av å ikke få det til. Ikke at man alltid skal kjøpe en app for å løse alle problemer, men av og til kan det være greit hvis det ikke finnes rimelig alternativer (og da er det ikke bare pris som skal være rimelig, men også brukervennlighet). Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 (endret) 7 kr ER ein stiv pris for ein bitteliten funksjon som er gratis hos dei største konkurrentane. Endret 9. oktober 2014 av fig00r 1 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 7 kr ER ein stiv pris for ein bitteliten funksjon som er gratis hos dei største konkurrentane. Joda, det er jeg helt enig i, og mest fordi iPhone er så svindyrt i utgangspunktet uten å egentlig tilby noe ekstra. Men 7 kr i seg selv er ikke mye penger uansett hvordan man ser på det. Lenke til kommentar
Dreamfault Skrevet 9. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2014 Det var en ironi i det, med litt alvorlighet, for akkurat den funksjonen med å ringe med et tastetrykk har jo vært der siden 90-tallet. Den funksjonen burde jo aldri blitt borte på den måten. Hvertfall ikke når det er så enkelt som Icon Project viser at det er. Da skal jeg oppgradere til iOs 8 og kjøpe appen så blir det nok bra. Men når min 4s tar kvelden blir det nok ikke iPhone neste gang hvis de ikke klarer å lage en slik funksjon i OS'et. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Du trenger ikke appen dersom det funker greit for deg å dobbeltklikke på home, for så å velge en favoritt øverst på skjermen, som er standard i iOS 8. Lenke til kommentar
technicality Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 (endret) *short* . Gjorde ett forsøk på oppskriften din merko, i ios 7 så fikk jeg det ikke til, alternativet "legg til på hjemskjerm gir deg ikke valget om å redigere url, og når den allerede ligger på hjemskjermen så fant jeg ikke noen måte å redigere den på. Endret 9. oktober 2014 av technicality Lenke til kommentar
Merko Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Hva gå navigere til addressen, så stoppe før den får lastet? ikke sikkert det er mulig. Lenke til kommentar
technicality Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Hva gå navigere til addressen, så stoppe før den får lastet? ikke sikkert det er mulig. Hos meg konverteres den til google søk før jeg rekker noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå