Gå til innhold

Kan jeg bruke lader fra Z1 til en Z3 Compact?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Ja, alle usb ladere passer om hverandre.

Nesten riktig: Alle USB-ladere skal levere spenningen (volt) 5V DC +/- 5%, men hvor mye strøm (ampere) de kan maksimalt leverer varierer. En typisk mobillader (iPhone) leverer 5V 1A, mens en typisk tablet-lader (iPad) leverer 5V 2,1A. Dersom du lader et nettbrett med en mobillader, vil det ta laaaaang tid, og laderen kan bli veldig varm (og varmesikringen kan slå ut, dersom den har det). Enkelte nettbrett vil også si fra om at ladestrømmen er for lav. Motsatt går det fint, bruker du en tablet-lader på en mobil vil mobilen kun trekke det den trenger for maksimal lading, selv om laderen kan trekke mer.

Lenke til kommentar

Eg sliter litt med å finne ladedokk til min Z Ultra. Eller det vil si at ladedokk DK30 som står som tilbehør hos Sony's egen side er vanskelig å oppdrive.

Er det noen spesiell forskjell på disse dokkene, eller er det bare til å kjøre på med f.eks en som "hører" til Z2 eller lignende?

Noen annbefaling på hvor det er å oppdrive disse i så tilfelle? Lokale elektrosjapper her er dårlig å ha slikt inne.

-Robin

Lenke til kommentar

Eg kunne kanskje forklart meg bedre, eg og har sett alternativ på nett.. Men det ender stort sett i dobbel pris pga fraktpris eller i utgangspunktet dyr prissetting.

Dei har hatt ein slik ein dokk til Z2 på elkjøp her, men der sa dei at den ikkje ville gå ilag med min ultra, noko eg stilte meg ganske spørrande til. Bør ikkje dei funka ilag? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...