Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tannregulering som 24 åring?

Tmz

Anbefalte innlegg

Jeg er en av de som var for kul for tannregulering på barneskolen. Fikk alltid beskjed om at jeg hadde så fine å flotte tenner og at de var litt skjeve det skulle rette seg iløpet av noen år. Nå er jeg 24 år og de tennene ved siden av fortennene stikker frem forran fortenne blandt annet. Kunne gjerne tenkt meg å fikse på det men å gå med tannregulering i flere år på denne alderen vil jeg helst slippe. Har hørt det finnes "skjult" regulering, hvilke muligheter har jeg og ca hvor mye vil det koste?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt i henhold det, jo tidligere du fikser det jo kortere tid trenger du å bruke den. Du får skjulte reguleringer i plast nå ja, som er støpt etter tennene dine.

De "klipser" på baksiden av tennene så det vises ikke, og skal bare tas ut når du spiser.

Det er ganske dyrt, og de må lage ny støpning hver gang du skal korrigere dem. Tror ei venninne brukte ca 30k over 4-5 måneder (behandlinger) før hun var ferdig. Hun er også i 20-årene.

Men det varierer vel fra tannlege til tannlege.

Det er ikke snakk om å gå med i flere år, bare noen måneder.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg brukte skjulte tannreguleringer fra Invisalign. Jeg tok dem av når jeg skulle spise. Husker ikke nøyaktig hvor lang tid det tok, men jeg mener det var fra november til juli.

Etter det fikk jeg en strips som ble satt på på baksiden av tennene. Den skulle falle av etter ett år, cirka, men har holdt ut i snart fem.

Det kostet vel totalt 45 000.

Ingen la merke til reguleringen i løpet av de månedene.

Endret av kollolll
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...