Niklasp Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Prøv det ut allerede i dag hvis du er medlem.Medietjenesten Plex kommer til Xbox Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Herlig! Dette er en av hovedgrunnen til at jeg foretrekker Xbox One fremfor PlayStation 4 (har begge konsoller), det virker som Microsoft har sett et langt større potensiale i sin konsoll utover å være en ren spillkonsoll, og vi lever i 2014 så det å få en litt mer anvendelig og fleksibel konsoll som kan brukes til litt flere ting er jo et stort pluss. Med Plex på Xbox One så er min Apple TV degradert til ren AirPlay enhet. 1 Lenke til kommentar
Rattata12 Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Noen spørsmål: Er det støtte for 4K gjennom XBONE? Er det støtte for DTS-HD, True-HD (Dolby Atmos ++)? Klarer den å spille av "remux" filer (rippede blu-ray filmer i full kvalitet)? Støtter den .mkv filer fra Plex serveren? Lenke til kommentar
indahla Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 (endret) Foreløpig er støtten for formater noe begrenset. Serveren skal i utgangspunktet klare å transcode "alt" til et format XBO kan spille av, men i praksis fungerer ikke alt (ennå). Jeg forventer at dette blir bedre i ukene som kommer. Selv bruker jeg Plex "overalt": Windows Phone, iPad, PC og en Amazon Fire TV. Fungerer knallbra! Endret 8. oktober 2014 av indahla 1 Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Herlig! Dette er en av hovedgrunnen til at jeg foretrekker Xbox One fremfor PlayStation 4 (har begge konsoller), det virker som Microsoft har sett et langt større potensiale i sin konsoll utover å være en ren spillkonsoll, og vi lever i 2014 så det å få en litt mer anvendelig og fleksibel konsoll som kan brukes til litt flere ting er jo et stort pluss. Med Plex på Xbox One så er min Apple TV degradert til ren AirPlay enhet. Hva er det som hindrer Plex i å fungere på PlayStation 4? Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Hva er det som hindrer Plex i å fungere på PlayStation 4? Man kan få Plex til å fungere på PS4, men veldig, veldig mye dårligere. Du må bruke nettleseren, siden PS4 fremdeles ikke støtter DLNA. Xbox One har derimot fått en dedikert Plex-app. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 DLNA-støtte skal være på vei. Så det er jo bare snakk om en liten oppdatering på software-fronten. Har ikke PS4 eller XOne (ennå), men jeg må innrømme at jeg er mest keen på PS4. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Hva er det som hindrer Plex i å fungere på PlayStation 4? Man kan få Plex til å fungere på PS4, men veldig, veldig mye dårligere. Du må bruke nettleseren, siden PS4 fremdeles ikke støtter DLNA. Xbox One har derimot fått en dedikert Plex-app. Dessuten støtter Microsoft Plex offisielt. Jeg tipper det gjør at Plex ikke kommer til PS4. Er nok en eksklusiv avtale for Plex. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 (endret) Herlig! Dette er en av hovedgrunnen til at jeg foretrekker Xbox One fremfor PlayStation 4 (har begge konsoller), det virker som Microsoft har sett et langt større potensiale i sin konsoll utover å være en ren spillkonsoll, og vi lever i 2014 så det å få en litt mer anvendelig og fleksibel konsoll som kan brukes til litt flere ting er jo et stort pluss. Med Plex på Xbox One så er min Apple TV degradert til ren AirPlay enhet. Hva er det som hindrer Plex i å fungere på PlayStation 4? Er vel den generelt elendige satsingen og støtten fra Sony mot tredjepart rundt konsollen? Logitech har jo enda ikke fått muligheten til å få sin Harmony Bluetooth og Harmony Ultimate fjernkontroll til å kommunisere med konsollen heller.. Har nok også mye med APIer og programmering å gjøre også, Microsoft har jo gjort sånn at Plex mer eller mindre kan ta sin Windows 8 / 8.1 Modern UI app av Plex og bare portere denne til Xbox One uten problemer med de nye programmeringsverktøyene som lar utviklere utvikle apps på tvers av Windows Modern UI, Xbox One og Windows Phone på en, to, tre. Er nok en smule verre med PlayStation 4 her. Endret 8. oktober 2014 av RamGuy Lenke til kommentar
Hratgard Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Herlig! Dette er en av hovedgrunnen til at jeg foretrekker Xbox One fremfor PlayStation 4 (har begge konsoller), det virker som Microsoft har sett et langt større potensiale i sin konsoll utover å være en ren spillkonsoll, og vi lever i 2014 så det å få en litt mer anvendelig og fleksibel konsoll som kan brukes til litt flere ting er jo et stort pluss. Med Plex på Xbox One så er min Apple TV degradert til ren AirPlay enhet. Hva er det som hindrer Plex i å fungere på PlayStation 4? Sony... 1 Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Har testet Xbox one-appen nå, og må si jeg er veldig imponert. Veldig bra kvalitet på video, et herlig interface som fungerer perfekt med håndkontroller og svært enkelt å bruke. Tror jeg må gå tilbake til Plex-appen igjen (lifetime member) Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Herlig! Dette er en av hovedgrunnen til at jeg foretrekker Xbox One fremfor PlayStation 4 (har begge konsoller), det virker som Microsoft har sett et langt større potensiale i sin konsoll utover å være en ren spillkonsoll, og vi lever i 2014 så det å få en litt mer anvendelig og fleksibel konsoll som kan brukes til litt flere ting er jo et stort pluss. jeg har helt motsatt erfaring. Jeg opplever Playstation som en langt bedre underholdningsmaskin enn xBox. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 jeg har helt motsatt erfaring. Jeg opplever Playstation som en langt bedre underholdningsmaskin enn xBox.Ikke la dette bli en ny XBO vx PS4 tråd. Please! (det var ikke du som startet, ilpostino) Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Ikke la dette bli en ny XBO vx PS4 tråd. Please! (det var ikke du som startet, ilpostino) Vurderte om jeg skulle legge det ut eller ikke. Siden jeg har hatt flere xBox og PlayStation klarte jeg rett og slett ikke la være å svare men for meg er den ballen død. Lenke til kommentar
Alexanderdj Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Mener den skal støtte DTS-HD etc. MKV viler er ikke noe problem. Har rippet flere av mine plater, uten endringer, og de spiller fint. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 (endret) https://blog.plex.tv/2014/10/05/plex-xbox-one-xbox-360/ Does the app support MKV? DTS? If not, why not? Microsoft just announced support for MKV for their October release, so it’s a brand new feature. We’re working with them to hopefully bring this support in a future update. At present, there is no support for 3rd party applications to play DTS. Endret 9. oktober 2014 av indahla Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Plex vil jo automatisk remuxe til støttet format da, så hvorvidt den støtter MKV lokalt eller ikke er jo av veldig liten betydning, med Plex Server så vil den jo fremdeles muxe fra MKV container over til MPEG-4 "on-the-fly" og det gir jo heller ikke noe tap av kvalitet. Er jo akkurat det samme de gjør når du streamer til Plex på iOS-enheter. Lyden derimot er jo litt verre, men i og med at Xbox One i seg selv har full støtte for både Dolby Digital og DTS så regner jeg med at dette ikke skal være noe problem i lengden. Men Plex omkonverterer vel også lyd "on-the-fly" så om det du forsøker å spille av DTS så omkonverteres vel denne til AC-3 (Dolby Digital) automatisk, men her vil det jo være tap av lydkvalitet naturligvis. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Kommentaren min over gjelder Direct Play, ja. "Alle" filer vil kunne spilles av på XBO via Plex. Når det er sagt så er det noen filer som likevel ikke fungerer. Jeg har selv opplevd noen og leser på Plex-forumet at jeg ikke er alene. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Det regner jeg med at handler om noe smårusk med programvaren, det er tross alt 1.0 programvare vi snakker om her, så at alt fungerer prikkfritt enda er det vel ingen grunn til å forvente. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg