Gå til innhold

Medietjenesten Plex kommer til Xbox

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herlig! Dette er en av hovedgrunnen til at jeg foretrekker Xbox One fremfor PlayStation 4 (har begge konsoller), det virker som Microsoft har sett et langt større potensiale i sin konsoll utover å være en ren spillkonsoll, og vi lever i 2014 så det å få en litt mer anvendelig og fleksibel konsoll som kan brukes til litt flere ting er jo et stort pluss.

Med Plex på Xbox One så er min Apple TV degradert til ren AirPlay enhet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Foreløpig er støtten for formater noe begrenset. Serveren skal i utgangspunktet klare å transcode "alt" til et format XBO kan spille av, men i praksis fungerer ikke alt (ennå).

Jeg forventer at dette blir bedre i ukene som kommer.

Selv bruker jeg Plex "overalt": Windows Phone, iPad, PC og en Amazon Fire TV. Fungerer knallbra!

Endret av indahla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herlig! Dette er en av hovedgrunnen til at jeg foretrekker Xbox One fremfor PlayStation 4 (har begge konsoller), det virker som Microsoft har sett et langt større potensiale i sin konsoll utover å være en ren spillkonsoll, og vi lever i 2014 så det å få en litt mer anvendelig og fleksibel konsoll som kan brukes til litt flere ting er jo et stort pluss.

Hva er det som hindrer Plex i å fungere på PlayStation 4?
Lenke til kommentar

Man kan få Plex til å fungere på PS4, men veldig, veldig mye dårligere. Du må bruke nettleseren, siden PS4 fremdeles ikke støtter DLNA. Xbox One har derimot fått en dedikert Plex-app.

Dessuten støtter Microsoft Plex offisielt. Jeg tipper det gjør at Plex ikke kommer til PS4. Er nok en eksklusiv avtale for Plex.
Lenke til kommentar

Er vel den generelt elendige satsingen og støtten fra Sony mot tredjepart rundt konsollen? Logitech har jo enda ikke fått muligheten til å få sin Harmony Bluetooth og Harmony Ultimate fjernkontroll til å kommunisere med konsollen heller..

Har nok også mye med APIer og programmering å gjøre også, Microsoft har jo gjort sånn at Plex mer eller mindre kan ta sin Windows 8 / 8.1 Modern UI app av Plex og bare portere denne til Xbox One uten problemer med de nye programmeringsverktøyene som lar utviklere utvikle apps på tvers av Windows Modern UI, Xbox One og Windows Phone på en, to, tre. Er nok en smule verre med PlayStation 4 her.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Sony...

• Liker 1
Lenke til kommentar

jeg har helt motsatt erfaring. Jeg opplever Playstation som en langt bedre underholdningsmaskin enn xBox.

Lenke til kommentar

https://blog.plex.tv/2014/10/05/plex-xbox-one-xbox-360/

Does the app support MKV? DTS? If not, why not?

Microsoft just announced support for MKV for their October release, so it’s a brand new feature. We’re working with them to hopefully bring this support in a future update. At present, there is no support for 3rd party applications to play DTS.

Endret av indahla
Lenke til kommentar

Plex vil jo automatisk remuxe til støttet format da, så hvorvidt den støtter MKV lokalt eller ikke er jo av veldig liten betydning, med Plex Server så vil den jo fremdeles muxe fra MKV container over til MPEG-4 "on-the-fly" og det gir jo heller ikke noe tap av kvalitet. Er jo akkurat det samme de gjør når du streamer til Plex på iOS-enheter. Lyden derimot er jo litt verre, men i og med at Xbox One i seg selv har full støtte for både Dolby Digital og DTS så regner jeg med at dette ikke skal være noe problem i lengden.

Men Plex omkonverterer vel også lyd "on-the-fly" så om det du forsøker å spille av DTS så omkonverteres vel denne til AC-3 (Dolby Digital) automatisk, men her vil det jo være tap av lydkvalitet naturligvis.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...