Centrux Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 (endret) Heisann.Tenkte jeg skulle skifte begge baklyktene på bilen min siden høyre baklykt er sprukket og festene på venstre baklykt er ganske dårlige. Men jeg er litt usikker på hvordan jeg skal gå fram for å gjøre dette på riktig måte, så jeg håper noen med erfaring der ute kan komme med litt veiledning og tips Legger ved to bilder slik at dere får se hvordan det ser ut!Bilde 1 er av lykten som sitter i for øyeblikket og bilde 2 er av den nye lykten Endret 8. oktober 2014 av Centrux Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Klipp av kabelen til gamle lykten, og sett riktig kabel på riktig kabel? Klipp 1 for 1 sånn at du vet hvor den kom fra, og hvor den skal til på den nye lykten. Bruk krympeslange for å få det vanntett. Lenke til kommentar
Centrux Skrevet 8. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2014 Klipp av kabelen til gamle lykten, og sett riktig kabel på riktig kabel? Klipp 1 for 1 sånn at du vet hvor den kom fra, og hvor den skal til på den nye lykten. Bruk krympeslange for å få det vanntett. Er det bare å klippe cirka midt på, avisolere ledningene på begge lyktene og tvinne sammen de tynne trådene, for så å tape igjen slik at det holder? Eventuelt ha på en strømpe slik som du sa, slik at det blir vanntett? Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Hvorfor må du klippe, er ikke lyktene identiske? Du kan vel bare vri ut lyspæresoklene fra begge baklyktene og bytte? 1 Lenke til kommentar
Centrux Skrevet 8. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2014 Hvorfor må du klippe, er ikke lyktene identiske? Du kan vel bare vri ut lyspæresoklene fra begge baklyktene og bytte? Lyktene er identiske jo, men jeg var ikke helt sikker på hvordan jeg skulle komme til dit hvor ledningene går. Jeg tok ut alle pæresoklene, men ledningene går inn i den gråe dingsen som du ser på bildet..litt usikker på hvordan jeg skal komme til inni der. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Jeg ville brukt skjøtehylser, altså du tar kabelen inn på hver side og skviser de sammen så de nærmest umulig kan løsne. Også krympeslange over som smelter seg over denne slik at det blir fukt/vanntett. Ellers så ser det jo også ut til at du kan vri på de runde dingsene, og bare sette de i den nye lykta? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 For meg ser det ikke ut som det er nødvendig å gjøre noe som helst med ledningene.. Bare kast sokler og ledninger fra den nye lampa, og bruk alt fra den gamle.. ? 1 Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 ja det samme tenkte jeg også, wtf? 1 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Nei, ser det nå, ser ut som man kan snu ut sokklene Lenke til kommentar
Centrux Skrevet 8. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2014 Hahah, tusen takk folkens, jeg føler meg ganske flau nå, haha!Det er faktisk bare å skru ut pæresokklene og skifte over til den nye lykten, ja Det enkle er ofte det beste, D'uh!!Takk uansett! Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Ta vare på de nye pæresoklene dersom du ikke skal selge den gamle lykta, kan være lurt hvis noe blir ødelagt en gang eller bare ha liggende et sted laaaangt bak i skapet i garasjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå