wampster Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Hei. Jeg må kjøpe meg en ny mobiltelefon, og i samme slengen ønsker jeg å gå til innkjøp av et nettbrett. Den mobiltelefonen jeg har nå synger på siste vers (Samsung Galaxy S2). Har sett litt rundt og kommet frem til at Sony Xperia Z3 compact ser stilig ut (teller litt) og er en ålreit telefon. Er det noen andre i det segmentet/størrelsen jeg burde se på også? Angående nettbrett så har jeg liten erfaring med noe som helst, men var hos en venn som hadde Sony Xperia sin Z2 (er det vel?). Ser at det kommer ut en ny Z3 om ikke altfor lenge. Er dette gode nettbrett, eller er det andre som er like bra/bedre? Den var veldig tynn og lett, noe som teller litt. Er det også muligheter for å bruke Office (Word etc) på den evt på andre? Mobilbruk er mest tlf/sms/mobildata etc, men også greit med en god kalendermulighet og litt jobbstæsj på den. Angående nettbrett så kommer den til å bli brukt mest til surfing, spotify, apps, etc. da jeg også skal gå til innkjøp av en laptop som skal brukes til mest jobb og lignende. Som sagt, er det en god stund siden jeg oppdaterte meg på mobil etc, så håper på noen gode pekepinner på hva en burde gå for. Hadde vært fint om det var greit/enkelt å få alle 3 til å "snakke sammen" også. Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Hei, Z3 Compact har jeg ikke sett men Z1 Compact er en veldig god telefon, og nå er vel strengt tatt Z3'en releativt lik. Har Z1 (normal) selv og er veldig fornøyd. Av nyere modeller kan kanskje Galaxy Alpha være av interesse også? Personlig er jeg litt lei Sony, så vurderer nye Nexus 6 (usikker på hva endelig navn blir) som skal komme om ikke så lenge iflg ryktene. Da får du vanilla-android mest sansynelig L versjonen, uten noe bloatware fra "leverandøren". Jeg liker veldig godt nettbrettene i Z serien også. dog er vel kanskje S serien fra Samsung gode produkter, så her ville jeg sammenlignet litt på pris osv. Du kan bruke Office 365 på både Android og iOS. Forøvrig fikk jeg en demo av Samsung på Note nettbrettene, er også relativt kule med pennen og mulighetene denne gir. Du snakker også om Office og senere kanskje en bærbar pc, da har en jo også nye Surface 3, da får du bærbar og nettbrett i samme pakka, tykkelse og ytelse er vertfall ingenting å utsette på her! Koster jo litt mer, men om du legger sammen prisen for nettbrett og pc er du raskt opp i slike summer, er veldig imponert over den vertfall og hadde nok gått for den om jeg hadde vert i din situasjon. Lykke til Lenke til kommentar
fflex Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Z3 compact virker som en fantastisk god telefon, nesten så jeg er fristet til å forlate min kjære HTC One m7 - spesielt mtp den gode batteritiden til Z3 Compact. Av Android nettbrett så synes jeg personlig Samsung S-serien og Z-serien fra Sony er de kuleste. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 8. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2014 Ser at samsung sin S serie har 2560 x 1440 oppløsning med xperia z3 tablet bare har 1920 x 1080? Har det noe særlig å si på en tablet? Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Vil ikke si at det har så ekstremt mye å si nei, hadde begge fremfor meg på jobben idag, og jeg klarer se en liten forskjell, men ikke noe ekstremt wow må ha forskjell. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Ser at samsung sin S serie har 2560 x 1440 oppløsning med xperia z3 tablet bare har 1920 x 1080? Har det noe særlig å si på en tablet? Jeg skal iallefall kjøpe meg en Samsung Alpha telefon, som har fått en god del omtaler. Har også pent design (aluminimum ramme). Utover det så har jeg en Samsung Tab S fra før som fungerer veldig bra. Skjermen er knall god. Anbefaler at du går til feks en Elkjøp butikk eller lignende i området, så får du nok testet dem ut litt før du bestemmer deg Lenke til kommentar
wampster Skrevet 9. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2014 Alphaen og Galaxy S tabben koster jo en del mer enn Xperia3 Compact og Xperia tableten da. Får stikke til en butikk og sjekke. Andre innspill tas imot med takk. Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Du vurderer ikke iPad da? Z3 compact er best i den klassen du vurderer. Den tror jeg er bankers. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 9. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2014 Tja. Har vurdert det, men mer lyst på Samsung Galaxy S eller Sony Xperia Z2. Litt lyst på mobil+nettbrett fra samme merke (sikkert ubegrunnet), og da heller jeg mot Sony da de 2 koster 1 høvding (ca?) mindre enn Samsung sitt alternativ. Må riktignok få kommet meg til en butikk for å se på begge nettbrettene ved siden av hverandre. Ankerpunktet er 1920x1080 vs 2560x1440. Hvis det ikke er noe særlig visuell forskjell på de (noe jeg ikke ser for meg det kan være da de er så små) så vil jeg nok ende opp med Sony. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Kjøper du et Tab S, så kan du fjernstyre din samsung telefon med en egen app fra Samsung, som fungerer bra. (evt PCen). Ellers får man nok tak i tredjeparts apper som gjør noe av det samme, men slik samsung har gjort det så fungerer det bra. Man får også 50GB ekstra på Dropbox om man kjøper samsungprodukt (om man bruker dropbox). Du kan jo evt søke på div reviews \ tester på youtube mellom telefonene \ nettbrettene.. mange som tester de opp mot hverandre. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 12. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2014 Ser at de på expert i dag har søndagskampanje (er det KUN i dag eller også evt mandag?) på sony xperia tab2 lte versjonen til 3499 (1000kr mindre enn før og 1000kr mindre enn noen annen nettbutikk). Er det en god deal? Ankerpunktet er jo at Samsung Galaxy tab S har 2560x1440 vs Sony sine 1920x1200 i oppløsning. Og med dagens rabatt så koster begge det samme. Så med andre ord er Tab S 1000kr billigere til vanlig. Har oppløsningen egentlig noe å si på en så "liten" størrelse? Begynner å helle litt mot Samsung sin tablet. Har lyst til å ha samme merke på tlf/tablet (helt ubegrunnet, kall det mild form for ocd) så da blir det i så fall en Alpha mobil. Noe som egentlig går mot det jeg har lyst på som er sony sin xperia z3 compact.. Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Hvis du må ha det samme så ville jeg helt klart gått for Sony. Telefonen er hvertfall for min del mye viktigere enn nettbrettet. Å jeg ville hvertfall mye heller hatt en Z3 modell enn Alphaen. Lenke til kommentar
blutut Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Z3 compact har den fordelen over Aplha at batteritiden er klart bedre samt muligheten for minnekort, at Z3 c er vanntett er heller ingen ulempe. Z2 Tablet har den fordelen frem for Tab S at den lagger ikke, er slankere og kan lades via dock. Skjermen har òg mer naturlige farger. Den er som telefonen vanntett. Z2 Tablet fikk eisa award 2014-2015 for beste Tablet. Skjermoppløsningen er god nok som den er. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 12. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2014 Kan man kjøre office (word/outlook) på xperia tableten? Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Det ser ikke ut som det finnes offisiell Microsoft office til Android tablets. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 12. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2014 (endret) Ok. Takker for svar. edit: Da var Xperia tablet z2 LTE bestilt. Endret 12. oktober 2014 av wampster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå