Arodem Skrevet 9. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2014 Litt ukult av dere å nevne at Celebrimbor er alvespøkelset i begynnelsen av anmeldelsen når man ikke får vite det før ca. 8 timer ut i spillet. Vurderte å droppe det, men det har blitt brukt så mye i markedsføring at det ikke føltes ut som noe å legge skjul på. I tillegg tok det meg langt fra så lang tid som åtte timer å komme meg til det punktet Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 (endret) Litt ukult av dere å nevne at Celebrimbor er alvespøkelset i begynnelsen av anmeldelsen når man ikke får vite det før ca. 8 timer ut i spillet. Vurderte å droppe det, men det har blitt brukt så mye i markedsføring at det ikke føltes ut som noe å legge skjul på. I tillegg tok det meg langt fra så lang tid som åtte timer å komme meg til det punktet Har rundet 8 timer uten at dette er nevnt. Men så løper jeg bare rundt å dreper alt jeg kommer over på måfå da. Burde kanskje fokusere litt mer story også. Endret 9. oktober 2014 av XmasB Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 (endret) klipp "De samme plassene med de samme orkene som gjorde de samme tingene og respawnet gjorde de om du sprang 100 meter unna eller venta 10 sekunder. " Det var nok til at jeg ikke kjøper dette, en av tingene jeg takler dårligst er respawn. Jeg må ha følelsen i spill at når jobben er gjort er den ferdig. Hater det nesten like mye som Quick time events. Men spillet opp til jeg leste dette har vekket min interesse ... På en side er jeg enig i at respawn-systemet er litt irriterende. Så lenge du holder "bossen" i området i live, spawner det inn uendelig med fiender i enkelte tilfeller. Jeg prøvde i et tilfelle å holde bossen i live for å se om jeg til slutt kunne drepe alle de andre, men det kom bare flere og flere uten stopp. Når jeg til slutt drepte bossen, ble det slutt på fiender. Det spawner også inn fiender litt for nærme, eller ikke i det hele tatt etter at du har drept bossen. Jeg tok et side-oppdrag i et område jeg akkurat hadde drept en War Chief, og jeg måtte til slutt avbryte oppdraget og forlate området siden det ikke var noen å drepe der, og det spawnet ikke inn noen etter mange minutter med venting. Så snudde jeg kameraet, etter ta jeg hadde forlatt området, og det var fullt av Uruker igjen. Litt irriterende, men ikke nok til å ødelegge moroa i den store sammenhengen. På den andre side, så har du ingen allierte som kan holde kontrollen over et område etter at du har erobret det (som i f.eks. Saints Row). Og strategien til Sauron er jo å lage så mange Uruker som mulig, så det er nok å ta av. Det ville dermed vært unaturlig at ikke nye Uruker flytter inn etter at du har forlatt området, akkurat som på Nemesis-systemet. Hvis du ikke fyller den tomme plassen med en av Urukene du har merket (mind control), så er det alltid en ny til å ta over. Så, for å konkludere, så er det helt naturlig at du ikke kan tømme et område for fiender for alltid, men jeg skulle ønske det tok litt lengre tid før det ble repopulert. Endret 9. oktober 2014 av Orwandel Lenke til kommentar
fAight Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 *noe spoileralert* Helt greit spill hvis man liker Assassins Creed eller Batmanspillene. Likte nemesis-systemet, og bruker man litt tid på det, hjelper det greit på å komme seg enkelt videre i spillet. Men ble _svært_ skuffet over de siste "Boss-fightene"! Forventet noe storslagent. Oppbyggingen av stemningen til å møte Warchiefene var jo nesten bedre, måten de blir heiet frem...Å møte The Black Captains var jo nesten en vits. :/ Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 klipp "De samme plassene med de samme orkene som gjorde de samme tingene og respawnet gjorde de om du sprang 100 meter unna eller venta 10 sekunder. " Det var nok til at jeg ikke kjøper dette, en av tingene jeg takler dårligst er respawn. Jeg må ha følelsen i spill at når jobben er gjort er den ferdig. Hater det nesten like mye som Quick time events. Men spillet opp til jeg leste dette har vekket min interesse ... På en side er jeg enig i at respawn-systemet er litt irriterende. Så lenge du holder "bossen" i området i live, spawner det inn uendelig med fiender i enkelte tilfeller. Jeg prøvde i et tilfelle å holde bossen i live for å se om jeg til slutt kunne drepe alle de andre, men det kom bare flere og flere uten stopp. Når jeg til slutt drepte bossen, ble det slutt på fiender. Det spawner også inn fiender litt for nærme, eller ikke i det hele tatt etter at du har drept bossen. Jeg tok et side-oppdrag i et område jeg akkurat hadde drept en War Chief, og jeg måtte til slutt avbryte oppdraget og forlate området siden det ikke var noen å drepe der, og det spawnet ikke inn noen etter mange minutter med venting. Så snudde jeg kameraet, etter ta jeg hadde forlatt området, og det var fullt av Uruker igjen. Litt irriterende, men ikke nok til å ødelegge moroa i den store sammenhengen. På den andre side, så har du ingen allierte som kan holde kontrollen over et område etter at du har erobret det (som i f.eks. Saints Row). Og strategien til Sauron er jo å lage så mange Uruker som mulig, så det er nok å ta av. Det ville dermed vært unaturlig at ikke nye Uruker flytter inn etter at du har forlatt området, akkurat som på Nemesis-systemet. Hvis du ikke fyller den tomme plassen med en av Urukene du har merket (mind control), så er det alltid en ny til å ta over. Så, for å konkludere, så er det helt naturlig at du ikke kan tømme et område for fiender for alltid, men jeg skulle ønske det tok litt lengre tid før det ble repopulert. En ting er når det gir mening, at feks en hærforflytning/forsterkning skjer etter en tid på naturlig måte. Med Respawn mener jeg tydelig autopumping av nye fiender som dukker opp i trå med at man tar dem av dage, at nye fiender dukker opp helt av det blå, det er respawn å det ødelegger virkelighets følelsen helt i alle spill det blir brukt, mener jeg ....,, Lenke til kommentar
Arodem Skrevet 9. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2014 Vidvandre er en oversettelse av Strider ja. Resten husker jeg ikke. Mange år siden jeg leste Ringenes Herre. Stemmer. Endret dette nå. Av en eller annen grunn hadde jeg fått for meg at «vidvandrer» var en gangbar oversettelse av «ranger». Takk. Lenke til kommentar
norgeeek Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Takk for en detaljert gjennomgang, da vet jeg med sikkerhet at dette spillet ikke er noe for meg Lenke til kommentar
jOEY^_^ Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Veldig uenig med anmeldelsene, men det ekke første gang. At Watch Dogs får bedre en Shadow of Mordor syntes jeg er merkelig. Vel ikke at man kan sammenligne WD med SoM til å begynne med.. Lenke til kommentar
xTheImp Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Ikke enig i anmeldelsen. Men det er jo bare meg. Dette er et av få spill jeg klarer å spille i lengre bolker. Vanligvis blir jeg rastløs etter èn time med spilling og må gjøre noe annet før jeg fortsetter. Men Shadow of Mordor er veldig gøy. Watch Dogs ble jeg derimot lei av. Repeterende sideoppdrag der også. Hack den leiligheten, stopp den konvojen osv.. Lenke til kommentar
KongElg Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 god anmeldelse.. men får ikke så mye som 7 av meg.. er for så vidt greit spill men ikke mer enn det 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå