V5R1X Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Så lenge du ikke lar weeden gå utover forholdet til dama di så er det ikke relevant for henne å få vite. Hennes frykt mot weed (NARKOTIKAAAH!!!) er nok like irrasjonell som de fleste andres. Faren for sosial fordømmelse må beregnes og derfor er det riktig å holde dette skjult for de som ikke er intellektuelt oppegående nok til å ha et nyansert syn på rusmidler. Og bare så det er sagt; Når dama er motstander av narkotika som følge av erfaring med det. Da er det ikke lenger fordommer. Det er kunnskap. Anekdotiske bevis og medfølgende feilaktige konklusjoner... Fine greier... 3 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 (endret) Ja, og hvorfor skal man stoppe der. Vi mennesker er jo laget for å reprodusere oss, så hvorfor ikke finne en make som kan gi best mulig avkom. Kanskje prøve et par andre mennesker på si. Ja, eller lure folk til å tro at du er et annet kjønn enn det du gir deg ut fra. Det hadde jo vært en noe skremmende overraskelse. Ja, eller andre problematiske ting som er greit å si fra før du lurer andre opp i stry. Anekdotiske bevis og medfølgende feilaktige konklusjoner... Fine greier... Det er da ikke et anekdotisk bevis. Ja, det er ikke et bevis overhode. Det påståes at hun har erfaring med det, og da er det ikke lenger fordommer... Men at det er feilaktige konklusjoner, det er nå i følge deg vel og merke. Er det noe som er irrasjonelt, så er det å tro at det ikke har noe å si for vedkommende. Uten at det ikke har NOE som helst å si hva du eller jeg mener. Det er i hovedsak hva henne mener, hvor myndighetene og samfunnet mener legger grunnlaget for noe av disse meningene hennes. Endret 20. oktober 2014 av Andrull 1 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Så lenge du ikke lar weeden gå utover forholdet til dama di så er det ikke relevant for henne å få vite. Hennes frykt mot weed (NARKOTIKAAAH!!!) er nok like irrasjonell som de fleste andres. Faren for sosial fordømmelse må beregnes og derfor er det riktig å holde dette skjult for de som ikke er intellektuelt oppegående nok til å ha et nyansert syn på rusmidler. Og bare så det er sagt; Når dama er motstander av narkotika som følge av erfaring med det. Da er det ikke lenger fordommer. Det er kunnskap. Anekdotiske bevis og medfølgende feilaktige konklusjoner... Fine greier... Seriøst? Fordom - "En holdning basert på mangelfull kunnskap" Hennes erfaring har åpenbart gitt henne kunnskap om hvor galt det kan gå med folk som bruker rusmidler. Hennes konklusjon er at hun ikke vil være sammen med rus-brukere (Ihvertfall narkotika). Du som åpenbart er en av de intellektuelt oppegående får nesten forklare for resten av oss idioter hvordan det er en "feilaktig konklusjon" for henne. Hun vil sikkert også bli glad for å få vite at det finnes noen andre som vet mye bedre enn henne selv hva hun skal velge og ikke velge å ha i livet sitt. 2 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 (endret) Hun vil sikkert også bli glad for å få vite at det finnes noen andre som vet mye bedre enn henne selv hva hun skal velge og ikke velge å ha i livet sitt uten at hun får vite om det. Fixd Endret 20. oktober 2014 av Aiven Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 (endret) Som om ikke det er nok, så er jeg ingen fan av narkotika, så hadde ikke blitt sammen med noen som bedrev slikt. Alkohol har jeg ikke noe problem med, men hadde ikke ville vært sammen med en alkoholiker av den grunn. Er nok mange grunner til at jeg og du ikke passer sammen gothegutt, tror ikke røykingen hadde vært dealbreakeren Nå skulle det tro at du mener narkotika er et og samme stoff. Husk, det er over 250 ulike rusmidler som går under narkotika. De fleste er langt mindre skadelig en alkohol, som du av en eller annen merkelig grunn aksepterer. Kan du ha lite kunnskap, eller som veldig mange, sterke fordommer? Om vi hadde passet sammen, tja det er jo aldri godt å si. Jeg har full forståelse for at man holder tilbake at man svir seg en rev, om man har en partner med slike fordommer som har kommet frem i denne tråden. Men slikt vil bli avslørt med tiden. Men man tar et valg og velger og utsette noe som vil bli ubehagelig. Det for være opp til hver enkel. Jeg sier ikke at man skal løpe rundt med "potrøyker" skilt i panna. Det er en privat sak. Det samme er gonore. Men de fleste skjønner at man kanskje bør opplyse om at man har gonore, før man har ubeskyttet sex med noen? På samme måte var det TS sitt ansvar å opplyse om sin rusbruk når han ble kjent med at dama er sterk motstander av narkotika. Han krever friheten til å røyke weed, men fratar dama friheten til å velge hvem hun vil være sammen med. Og bare så det er sagt; Når dama er motstander av narkotika som følge av erfaring med det. Da er det ikke lenger fordommer. Det er kunnskap. Nå blir det litt for dumt og sammenligne en smittsom sykdom, med noe så uskyldig som og svi seg en rev, eller ta seg en øl. Det tror jeg selv de med lite kunnskap og fordommer forstår. Så lenge du ikke lar weeden gå utover forholdet til dama di så er det ikke relevant for henne å få vite. Hennes frykt mot weed (NARKOTIKAAAH!!!) er nok like irrasjonell som de fleste andres. Faren for sosial fordømmelse må beregnes og derfor er det riktig å holde dette skjult for de som ikke er intellektuelt oppegående nok til å ha et nyansert syn på rusmidler. Anekdotiske bevis og medfølgende feilaktige konklusjoner... Fine greier... Kan nok si meg veldig enig med deg i ditt innlegg. Det handler først og fremst om kunnskapsmangler og fordommer. Det interessante er, at de fleste aksepterer alkohol. Ingen rusmidler er i nærheten av hvor ødeleggende og skadelig det stoffet er. Edit: trippelpost flettet Endret 13. november 2014 av Tvillingsjel Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Jeg holder det skjult for dama at jeg røyker weed (relativt ofte/mye), hun har mye imot slik bruk. Er det dårlig gjort overfor henne å skjule noe slikt? tenker litt som at det hun ikke vet har hun ikke vondt av? Anonymous poster hash: b27f8...c4a Hvor mye hadde du røyka før du skrev dette innlegget her da? For ved dine "fulle fem" kan du vel umulig ha vært...... Med tanke på hennes opplevelser, synspunkter og erfaringer om hva "dop" gjør, så er det fryktelig uærlig og egoistisk av deg å gå bak ryggen hennes på denne måten. Hva du egentlig vil med dette spørsmålet i det hele tatt er det vanskelig å forstå, for du skifter jo hverken mening eller syn, uansett hvem som sier hva. Hensyn til henne tar du jo overhode ikke, du ser kun ut til å være opptatt av eget "velbehag" og om dette er "alvorlig nok" til at hun burde vite om det....... Dette sidestiller jeg uten tvil med å være utro, spesiellt siden du vet om hennes syn på dette og ikke minst hva hun har opplevd tidligere. Om dette er "den rette" dama for deg, så håper jeg du tar til vettet her og slutter tvert med dette, for dette fortjener hun virkelig ikke at du svikter henne med og gjør dette bak ryggen hennes. 3 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 (endret) Nå blir det litt for dumt og sammenligne en smittsom sykdom, med noe så uskyldig som og svi seg en rev, eller ta seg en øl. Det tror jeg selv de med lite kunnskap og fordommer forstår. Det er et gammelt uttrykk som sier: "Overdrivelse fremmer forståelse". Det er åpenbart ikke alltid tilfelle. Men det forbauser meg at kunnskapsrike, oppegående, og fordomsfrie mennesker ikke har noe problem med det bedraget som denne stakkars jenta blir utsatt for. Nei, den intelligente tingen er altså heller å hive seg ut i en definisjons-krig om hvorvidt en kjønnssykdom kan sammenliknes med å røyke pot eller ikke. Vel, jeg får ta de seirene jeg kan. For da det virker som dere definerer folk som er for legalisering av pot som oppegående, intelligente og fordomsfrie. Hva annet kan jeg si? Takk!? Selv om jeg skammer meg litt nå, over å ha meningsfeller som dere. For jeg er faktisk for legalisering. Kanskje jeg til og med er mer fordomsfri enn dere. For jeg stopper ikke ved pot. Om det noensinne kommer til folkeavstemning, så skal jeg stemme for deres rett til å snorte, spise, inhalere og til og med injisere rett i blodstrømmen alt hva dere måtte ønske dere, fra fleinsopp og marihuana til heroin og vaskepulver! Og selv om jeg syns "marihuana er mindre farlig enn alkohol" argumentet er litt som å foretrekke å bli skutt i hodet med salong-gevær fremfor 9mm Glock. Så er jeg så absolutt for individets rett til egne valg. Hvilket bringer oss tilbake til det virkelige temaet i denne tråden; ikke om weed skulle vært legalisert. Men ; har man rett til å holde denne typen informasjon tilbake i et seriøst forhold? Jeg har sagt mitt, jeg tror ikke jeg kan få det tydeligere frem enn med gonore sammenlikningen min. Men en ting forbauser meg litt: Jeg har ikke møtt ett pothaue til dags dato som ikke påstår at man ikke blir avhengig av å røyke. Så hvorfor kan ikke bare TS slutte da? Jeg mener, hvis han virkelig var glad i henne? Kommer han til å finne noen bedre grunn til å slutte? Er det så mye bedre å oppføre seg som en ynk-rygget mus og vente til katten er reist? Endret 13. november 2014 av Tvillingsjel Quote-pyramide Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 (endret) Seriøst? Fordom - "En holdning basert på mangelfull kunnskap" Hennes erfaring har åpenbart gitt henne kunnskap om hvor galt det kan gå med folk som bruker rusmidler. Hennes konklusjon er at hun ikke vil være sammen med rus-brukere (Ihvertfall narkotika). Du som åpenbart er en av de intellektuelt oppegående får nesten forklare for resten av oss idioter hvordan det er en "feilaktig konklusjon" for henne. Hun vil sikkert også bli glad for å få vite at det finnes noen andre som vet mye bedre enn henne selv hva hun skal velge og ikke velge å ha i livet sitt. Som du sier, hvor galt det kan gå, ikke må gå. Å trekke en konklusjon på bakgrunn av hvordan noe kan gå i enkelte tilfeller gir rom for feilaktige og irrasjonelle konklusjoner. Du lenker til "fordommer" og at dette er "en holdning basert på mangelfull kunnskap". I dette tilfellet vil hennes holdning være basert på ett eller svært få tilfeller! Dette er f.eks. det samme som å hate alle med mørk hud fordi det var en med mørk hud som rana deg en gang. Man trekker konklusjoner basert på ekstremt få tilfeller. Oppskriften på fordommer, jo... At hun lar rusbruk være en definitiv avgjører når det kommer til valg av partner vitner om nettopp fordommer. Hun vet gjerne hva hun selv vil ha i livet sitt, men hun vil eventuelt basere en slik bastant holdning på fordommer. Hun tar generelt sett feil, men rett i tråd med sine fordommer. Hvis man som et rasjonelt menneske streber etter å gjøre det riktige så burde man ikke slå seg til ro med å hvile på fordommene sine og finne det som er "riktig konklusjon for seg". Navlebeskuende og latterlig... Endret 13. november 2014 av Tvillingsjel Quote-pyramide Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Å herre.. Til å være så oppegående og intelligent med evne til nyansert syn på ting så har du sannelig tungt for dette. Ikke-anekdotisk forskning bekrefter den tendensen de fleste har sett hos pot-røykere; at om de begynner tidlig, så blir de ikke "voksne" i hodet. Så for å ta dette ned på et nivå for de yngre: Hvis alle statistiske undersøkelser viste at så mye som 95% av befolkningen liker.. sjokolade, mens de resterende 5% ikke liker det. Tar minoriteten feil da? All forskning tilsier jo at sjokolade er kjempegodt! Om jeg sa at ja, jeg har faktisk møtt en som ikke liker sjokolade, da er det bare anekdotisk bevis? Og om jeg sa at jeg har aldri lyst til å smake på sjokolade, for både min far, broren min og onkelen min gikk i anafylaktisk sjokk og holdt på å dø når de prøvde det. Da bør jeg prøve å spise sjokolade likevel, for de aller fleste er jo ikke allergisk? Om jeg så sier; Nei, vet du hva. Den sjansen vil jeg ikke ta, jeg driter i hvor liten sjansen enn er, sjokolade, det har vi dårlig erfaring med i min familie. Jeg vil ikke prøve det. Er det en invitasjon for deg til å snike det inn i kostholdet mitt uten at jeg merket det? Eller er det faktisk mitt valg uansett hvor dumt du måtte mene det er? Prøv nå med det nyanserte synet ditt i det minste, om ikke du langt der fremme i det fjerne klarer å skimte poenget i denne tråden. Det er nemlig ikke en "legaliser pot nå!" tråd. Det er en "Jeg syns min frihet er viktigere enn damas frihet" tråd. Så, med ditt opphøyde intellekt: Hvor douchebag må man på en skala være for å mene det? 5 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 (endret) Vel, jeg får ta de seirene jeg kan. For da det virker som dere definerer folk som er for legalisering av pot som oppegående, intelligente og fordomsfrie. Hva annet kan jeg si? Takk!? Selv om jeg skammer meg litt nå, over å ha meningsfeller som dere. Ja mennesker som vet hva forbudet skaper av vansker for brukere og misbrukere, de er intelligente på området. Jeg er ingen bruker eller misbruker, jeg er fagmann og kjemper for de svake, de som lider av forbudet. Mange fagfolk vil i dag si, det er ikke rusmidlene som er det farligste, det er forbudet. Forventer at du som fremstiller deg så oppegående forstår hva som menes. Å herre.. Til å være så oppegående og intelligent med evne til nyansert syn på ting så har du sannelig tungt for dette. Ikke-anekdotisk forskning bekrefter den tendensen de fleste har sett hos pot-røykere; at om de begynner tidlig, så blir de ikke "voksne" i hodet. Den kan diskuteres. Ser man på forskning så handler dette mer om miljøbetingelser en rusmiddel. Det gjelder å holde tunga rett i munnen vet du. Helhet, noe mye rusforskning her i landet ikke gjør. Edit: flettet dobbelpost Endret 13. november 2014 av Tvillingsjel Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Som Gothminister sier; miljøbetingelser. Høna og egget. Hasj er ulovlig/kriminelt, noe som dermed vil si at høyest konsentrasjonen av brukere vil finnes i belastede miljøer. Dermed finnes det i tillegg mange andre påvirkende faktorer. Det er jo ikke som om de har satt diverse vanlige barn og ungdom på hasj og dernest studert utviklingen. Hvis det finnes studier på hasj og hvordan dette påvirker utvikling så er det kun hos barn/ungdom som har blitt fanget opp gjennom belastede miljøer. Her burde det være lett å se hvorledes validiteten til studier blir svekket. Så for å ta dette ned på et nivå for de yngre: Hvis alle statistiske undersøkelser viste at så mye som 95% av befolkningen liker.. sjokolade, mens de resterende 5% ikke liker det. Tar minoriteten feil da? All forskning tilsier jo at sjokolade er kjempegodt! Om jeg sa at ja, jeg har faktisk møtt en som ikke liker sjokolade, da er det bare anekdotisk bevis? Og om jeg sa at jeg har aldri lyst til å smake på sjokolade, for både min far, broren min og onkelen min gikk i anafylaktisk sjokk og holdt på å dø når de prøvde det. Da bør jeg prøve å spise sjokolade likevel, for de aller fleste er jo ikke allergisk? Om jeg så sier; Nei, vet du hva. Den sjansen vil jeg ikke ta, jeg driter i hvor liten sjansen enn er, sjokolade, det har vi dårlig erfaring med i min familie. Jeg vil ikke prøve det. Er det en invitasjon for deg til å snike det inn i kostholdet mitt uten at jeg merket det? Eller er det faktisk mitt valg uansett hvor dumt du måtte mene det er? Prøv nå med det nyanserte synet ditt i det minste, om ikke du langt der fremme i det fjerne klarer å skimte poenget i denne tråden. Det er nemlig ikke en "legaliser pot nå!" tråd. Det er en "Jeg syns min frihet er viktigere enn damas frihet" tråd. Så, med ditt opphøyde intellekt: Hvor douchebag må man på en skala være for å mene det? Sammenligningen din er ikke gyldig. Det handler ikke om å få noen andre til å prøve hasj eller sjokolade. Det er forskjell på å røyke/spise noe selv, og være bekymret vedr. at noen andre røyker/spiser noe. Og vedr. "Det er nemlig ikke en "legaliser pot nå!" tråd. Det er en "Jeg syns min frihet er viktigere enn damas frihet" tråd": Fin stråmannsargumentasjon. Dette handler da vitterlig ikke om frihet. Det handler om kun om trådstarters kjæreste sitt forskrudde syn på hasj (stelt i stand av et par dårlige erfaringer), og trådstarters behov for å skåne kjæresten sin. Spørsmålet som stilles er om det er dårlig gjort å holde det skjult for kjæresten sin. Det er det ikke. Dette har ingenting med kjæresten å gjøre og påvirker henne på ingen måte så lenge trådstarter klarer å håndtere dette. Dette er helt og holdent trådstarters business. 2 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 (endret) Nei, selvfølgelig er det ikke en 100% gyldig sammenligning. Den er overdrevet og dummet ned til et nivå der en 5-åring ville forstått. Men ikke du altså... Så da, når ingenting går inn, får vi vel prøve å se hva som kan komme ut. La oss si at problemet virkelig var: "trådstarters kjæreste sitt forskrudde syn på hasj". Hvordan er dette en invitasjon til å føre henne bak lyset? Hvis dama stemmer Høyre og sier hun aldri kunne vært sammen med noen som stemte SV. Er det en invitasjon til å lyve om egen politiske tilhørighet? Eller bør man på det tidspunktet være ærlig? Jeg mener, det burde jo ikke være galt å stemme på et annet parti en dama. Er den beste løsningen kanskje å si til dama at man stemmer Høyre selv også, og så dra nytte av at det er hemmelig valg i Norge? Hva om hun var kristen og ikke vil være sammen med en muslim? Eller omvendt for den saks skyld. Vil et hederlig menneske da tenke: "Oj, dama er jo helt forskrudd, best å lyve!"? Enda kortere sagt; hvis dama sine meninger er av så liten verdi for TS, kan man da si at han respekterer henne? Eller den klassiske: "Ville du ønsket TS som svigersønn?" Jeg burde kanskje latt den ligge siden du har malt deg selv inn i et hjørne her. Men jeg er overbevist om at et hvert oppegående menneske ikke ville ønske en slik kjæreste på sin egen datter. Så for meg vil ditt svar her være en grei avslutning på debatten. Endret 22. oktober 2014 av Gabri3L 4 Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Jøsses som denne diskusjonen tok av. Hasjrøyking er i de aller aller aller aller aller fleste tilfeller ufarlig, men det er vel ikke det dette handler om? TS: Derom du ikke har noen planer om å slutte så prøv å overbevis henne om at det er nettopp helt ufarlig og harmløst. Dersom du lykkes; flott! Dersom du ikke lykkes; la henne leve i bobla si om at det alltid er farlig fordi en hun kjenner har dårlige erfaringer og finn en annen dame med et litt mer åpent sinn. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2014 En annen anynom her (ikke TS): De som ikke har peiling på hva dette er, vær så snill å spar dere for usaklighetene. Så klart er det mulig at cannabis kan bli et problem, i likhet med gaming, alkohol etc. Men det handler mer om personen som bruker det, hvordan h*n er satt sammen. Jeg røyker iblant, men det har aldri gått utover livet mitt på noen områder. Det har derimot hjulpet meg mye (fordi jeg forstår hvordan det kan brukes uten å misbrukes, jeg vet når jeg ikke skal bruke det (f.eks. hvis man er depressiv, fordi som sagt, det er DU som styrer rusen, ikke planten)). Ofte vil jeg ikke en gang, det kan gå måneder imellom. De som spør om han er avhengig har ikke peiling. Avhengighetspotensialet er psykisk, på lik linje som godteri. Det handler om å tenke over hvordan det påvirker livet ditt, noen gir faen enten det gjelder røyking eller gaming. Ja, det er fullt mulig å likestille dette. du vokser av det det tullet snart uansett så ingen vits i å fortelle det, snart skjønner du at bare guttevalper som driver med slik og slutter av deg selv hun trenger ikke å vite hva du drev med før du vokste opp.Er du serriøs, eller prøver du bare å være tøff/morsom? Det å røyke litt iblant betyr ikke at du er stein. Det betyr ikke at du ikke fungerer. Det betyr ikke at det påvirker hodet på noen som helst måte. Det er ikke noe bedre å gå ut å drikke seg dritings hver helg, helsemessig er det stor forskjell, da alkohol imotsetning til cannabis er skadelig for deg. Det kan hende du vokser det av deg ts, men det kan også bli et veldig stort problem, og det kan føre til tyngere stoffer. Jeg ville vært ærlig, eller sluttet med røykingen med en gang.Gateway-teorien igjen? Det er ikke cannabisen som fører til tyngre stoffer. Det er de tvilsomme folka som pusher det på deg.Eller din egen destruktive selv som vil gi faen og, som logikken sier, gjøre noe destruktivt, fordi det er det mange gjør som er langt nede. Betyr det at man er langt nede om man røyker cannabis? NEI... Er du avhengig? Aller mest har jeg lyst til å si; skjerp deg - slutt med det tullet der. Fokuser på viktigere ting i livet en å bli stein. Hva er galt med å bli beruset av og til? Nordmenn gjør det hele tiden med alkohol. Cannabis er ikke en gang sterke greier. Men kan gjerne virke som første gang, på samme måte som alkohol første gangen er "wow".Setter spørsmål til hvorfor du automatisk tenker "er du avhengig?" og det viser tydelig at du ikke har peiling på hva du snakker om. Ta det fra en som har mange år med teoretisk og praktisk kunnskap om dette. Som også var helt motstander i begynnelsen, overbevist om at det var livsfarlig og ikke ville høre på motargumenter. Inb4 en gjeng med raddiser tar over tråden og maser om at weed ikke er skadelig i det hele tatt og at alkohol er værre bla bla blaJepp, her er jeg, unntatt at jeg ikker er en raddis som maser. Det er du som er usaklig. Alt kan være skadelig, men folk er altfor opptatt av å bare se ting fra en side. Spesielt de som ikke har peiling... Alkohol er bedre enn weed fordi det er noe en gjerne gjør i sosiale lag, sitter du og drikker mye alene så vil jeg også se på det som et problem. Det samme gjelder weed, det er skadelig å sitte alene i sin egen leilighet og røyke seg stein hele tiden, men om det er en sosial greie en gjør med kompisene sine en gang i uka så ser jeg virkelig ikke problemet. Jeg ser riktignok på det som problematisk at TS holder dette skjult for kjæresten sin. Cannabis kan være sosialt som bare pokker, tingen er bare at alkohol er vanlig. Det er sosialt akseptert i vid skala, ingen reagerer på det. Det å røyke alene er det ingenting galt i, cannabis kan brukes til mer enn å bare bli "stein" som dere sier som sikkert aldri har prøvd det. Noen bruker det for å slappe av, noen bruker det til å bli litt mer kreativ, eller andre bruker det som verktøy til å forbedre seg selv. Det finnes også flere typer planter, så man kan ikke generalisere effektene. Spesielt ikke når det er avhengig av personen, fordi dette tvinger deg ikke i en gitt retning, det er du som direkte styrer rusen. Jeg kommer ikke til til å skrive mer om dette, men ikke klag når det er dere som tar det opp og kommer med uttalelser som er helt på jordet. Til TS: Jeg er forøvrig enig i at det ikke er rett å holde dette fra henne, men det er utrolig vanskelig fordi i praksis så trenger ikke cannabis å ha noen som helst negativ innvirkning på livet. Det kommer an på hvordan DU bruker det, for det er du som er i kontroll. Tilfellene hvor det er negativt: Det er isåfall din ignorante holdning til at for mye bruk ikke er for mye som er skadelig, og det at du ikke innser at å sitte stein dagen lang dag etter dag ikke er bra. Samme som å sitte foran TV-en edru hele dagen, eller spille. Men det er tydeligvis ikke tilfelle for TS, så ikke behandle han som om han er en psykisk avhengig uten selvdisiplin. Jeg sier: si det til henne, håp på det beste, si på forhånd at du ønsker å fortelle henne noe vanskelig og håper hun kan prøve å forstå det fra din side, så skal du prøve å forstå det fra hennes. Du sier det fordi du er glad i henne og ikke vil holde noe hemmelig for henne, og at hun betyr mye for deg. Jeg antar at du ikke vil slutte, og da må du jo bare forklare at det ikke er et problem for deg, du misbruker det ikke og er ikke avhengig. Ikke prøv å overbevis henne om at det ikke er skadelig osv., selv om det kan være sant. Du fremstår bare på samme måte som du oppfatter motstanderene av dette. Hvis du ikke sier det så forstår jeg om hun blir sint og skuffet. Det vil ikke nødvendigvis ende bra, men den sjansen må du ta om du vil gjøre det riktige. Du kan jo alltids gi opp planten, hvis du er helt sikker på at hun vil gå fra deg. Jeg forstår det er kjipt, men det er et valg BARE DU kan ta. Vi kan ikke fikse dette for deg. Du kan gjøre 4 ting. Lyve/fortsette Si det/fortsette Si det/slutte Holde hemmeligheten/slutte. The choice is yours. Good luck my friend. Anonymous poster hash: 3069b...287 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå