Bluehorse Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 Etter ditt tilsvar og en ny gjennomgang viser det seg at du har et totalt fradragsberettiget tap med kr 350.432,- Hva betyr dette for meg i praksis? Jeg er nokså grønn på skatt Lenke til kommentar
Atomics Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Er ingen ekspert selv, men kan gjøre et forsøk. Hvis dette er per 2014, så ser det ut som du har en større post i neste års selvangivelse som du fører på der. Er dette pga aksjer? Hvis det er privat tap, så er vel verdien du får tilbake på 27% av beløpet, forutsatt at du har inntekt som er en del større. (pga fribeløpet i bunnen og slikt) Noen andre kommer sikkert med en bedre forklaring. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Jeg antar at du har fått varsel om fravikelse av ligningen for inntektsåret 2013, fordi du har krevd fradrag for tap. Du har så hatt en korrespondanse med skattemyndighetene som ønsker å fastsette fradragsberettiget tap ved skjønn, eller fjerne fradraget fullt ut. Skattemyndighetene har nå fastsatt fradraget til 350 432,-. Hvis dette var mindre enn det du krevde i selvangivelsen vil du måtte betale mer skatt. Omvendt hvis det var mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå