allak Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 Er det bare å gå til "Kontrollpanel\Alle kontrollpanelelementer\Sikkerhetskopiering og gjenoppretting" å følge trinnene?(Windows 7). Og er det eventuelt samme fremgangsmetode for windows 8 og etterhvert 10? En slik systemavbilding kan gjennoprette maskinen til den tilstand maskinen var i når den ble laget? Kan sette inn ny hdd å legge avbildingen påogså? Hvor lager en gjennopprettings cd? For dette trenger enn også for å få satt i gang systemavbildingen? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Jeg har brukt dette når jeg har byttet fra HDD til SSD. Så ja, man gjenopprettet til tilstanden da det ble laget. Men man kan ikke kopiere direkte fra en disk til en annen (kloning). Man må først lage en backup (f.eks på en USB disk) og så gjenopprette denne ved først å boote fra CD/DVD/USB. Du lager en slik CD fra samme sted som du lager backup. Lenke til kommentar
allak Skrevet 8. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2014 Takk for svar! Og dette lages her:? "Kontrollpanel\Alle kontrollpanelelementer\Sikkerhetskopiering og gjenoppretting" å følge trinnene?(Windows 7). og er det samme for windows 8 og 10? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 En god guide her (på engelsk): http://www.howtogeek.com/howto/4241/how-to-create-a-system-image-in-windows-7/ Win7 og Win8 ser ut som det er likt. Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Er det mulig å eskludere disker her? backup er over 1TB siden den også tar d disken med spill osv, trenger bare SSD med os. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Ja. Hvis du ser på den guiden jeg linket til, så ser du at D: ikke er valgt som default. Systemavbildning er jo noe man bare bruker på System/Windows disken/partisjonen. Resten tar man backup av på annnen måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå