Gå til innhold

Blomster

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er alltid vanskelig å kommentere et slikt bilde uten å måtte ty til ord og vendinger som jeg ofte oppfatter som tilgjorte. Det gidder jeg ikke.

Bildet som sådan er ikke tilgjort, jeg liker det, først og fremst fordi totalinntrykket ligger i nær opptil den såkalte fine-art-kategorien. Jeg ser to kontraster, hvitt mot det mørke og røffe kronblad på er sart blomst. Jeg liker også den dansende rytmen blomstene viser. - Et lite snubletrinn i midten forstyrrer en smule, men ikke mer enn at jeg tror at bildet gis stående karakter :)

Vh.

Lenke til kommentar

Det er alltid vanskelig å kommentere et slikt bilde uten å måtte ty til ord og vendinger som jeg ofte oppfatter som tilgjorte. Det gidder jeg ikke.

Bildet som sådan er ikke tilgjort, jeg liker det, først og fremst fordi totalinntrykket ligger i nær opptil den såkalte fine-art-kategorien. Jeg ser to kontraster, hvitt mot det mørke og røffe kronblad på er sart blomst. Jeg liker også den dansende rytmen blomstene viser. - Et lite snubletrinn i midten forstyrrer en smule, men ikke mer enn at jeg tror at bildet gis stående karakter :)

Vh.

Hei Olav,

Som du sier, så er det ikke gjort noe annet med bildet enn å foreta en kraftig separering av s/h tonene - derfor røffheten som du nevner - og som jeg selv liker å bruke i mange s/h konverteringer. Den saken i midten er sikkert et blad som har blitt helt sort i denne prosessen og dekker for deler av blomsten - denne kunne som du sier helt klart f.eks blitt fikset med å dekke over restene av blomsten med sort. Godt innspill og takk for meget god konstruktiv tilbakemelding :)

mvh

Jan

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Måtte jo være du som kom med blomsterbilde i s/hv:-)

Når det er sagt, så synes jeg at nettopp det gjør at formene og spillet mellom dem kommer tydeligere frem. Oppe i v hjørne hadde jeg kunnet foretrekke at det ble en helt mørk bakgrunn, slik at det ble noenlunde likt i begge de øvre hjørnene.

Er selv svak for s/hv, så dette falt i god smak hos meg:-)

Lenke til kommentar

Måtte jo være du som kom med blomsterbilde i s/hv:-)

Når det er sagt, så synes jeg at nettopp det gjør at formene og spillet mellom dem kommer tydeligere frem. Oppe i v hjørne hadde jeg kunnet foretrekke at det ble en helt mørk bakgrunn, slik at det ble noenlunde likt i begge de øvre hjørnene.

Er selv svak for s/hv, så dette falt i god smak hos meg:-)

Takker Pentaxen!

Det ble litt vel raskt laget dette bildet, så dere påpeker en del detaljer som suste forbi meg i farten. Har laget en V2 som tar med innspillene fra deg og Olav. Har også lagt inn en V3 som viser bildet rett før s/h konvertering for de spesielt interesserte :)

mvh

Jan

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...