El 07 Pistolero Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 Hei! Trenger alt av din kunnskap angående Sigurd Hoels "Møte ved Milepelen". Jeg har lest hele boken, uten å skjønne en del av innholdet. Har også gjort noe research på nettet, til ingen nytte. "Hvordan uttrykkes motstand mot krig og krigshandlinger i ulike sjangrer - og med ulike virkemidler?" Det er problemstillingen til oppgaven. De tre verkene jeg har lest er: "Møte ved Milepelen" - Sigurd Hoel "Til Ungdommen" - Nordahl Grieg "Du må ikke sove" - Arnulf Øverland Alle svar settes pris på. Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 http://no.wikipedia.org/wiki/M%C3%B8te_ved_milepelen "en psykologisk drøfting av okkupasjonstiden", altså da Tyskland okkuperte Norge. Virker som hovedpersonen ser inn i seg selv, på sine egne motiver for handlinger og hvordan han kan ha sviktet andre kjærlighetsmessig. Hvordan menneskene rundt ham egentlig er ensomme. På bakgrunn av dette går det an å si helt kort at boka generelt er krigsmotstand. Men det virker som problemstillingen og boka ikke passer helt til hverandre? Hvis det er en lærer som har valgt boka for deg, må du vel ha den, men tror ikke jeg ville klart å skrive et særemne på ei bok som ikke virker egnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå