Larsskv1981 Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 Jeg har brukt litt energi på å finne en god måte til å bære mitt Canon 6D med en zoomlinse, når jeg er på tur. Mitt valg frem til nå har vært en BlackRapid RS7. Denne har fungert ok til turbruk. Den store oppsiden er at kameraet er veldig lett tilgjengelig, og at det derfor ikke er noe bry å ta det frem, hvis man ser et godt motiv. Videre har det isolert sett fungert rimelig greit å ha kameraet hengende på siden av kroppen, i hoftehøyde. Kameraet har ikke kommet noe særlig i veien hverken på ski, eller ved vanlig turgåing. Jeg har imidlertid hatt ett stort problem. Det er at systemet har fungert dårlig sammen med en sekk. Jeg har til nå løst dette ved å tvinge reimen til BlackRapiden, under reimen på sekken. Der har den tidvis vært stabil, men den har ofte kommet ut av posisjon. Det er ikke spesielt behagelig, og det kan være irriterende i lengden. Når har jeg akkurat hentet en BlackRapid Backpack strap på posten, som jeg har kjøpt fra Amazon.. Denne ble sluppet til Photokina 2014 (tror jeg). Jeg har ikke sett den i norske nettbutikker: http://www.blackrapid.com/products/backpack-strap Jeg har ikke rukket annet enn å feste den til en tom sekk, og gått litt rundt med den i stuen, men førsteinntrykket er veldig, veldig bra. Det er veldig mye mer behagelig å bære kameraet, og det ligger minst like stødig og fint som tidligere. Dette anbefales til alle dere som går på tur, med sekk, og som vil ha kameraet tilgjengelig til enhver tid! Prisen med frakt og fortolling var 600 kr. Jeg har sett to ulemper så langt, som ikke er noen showstopper for min del. Det ene er at reimen ser ut til å være mye lengre enn det som er nødvendig. Det andre er at man må løsne BlackRapid strapen fra sekken, (minst på en side) hver gang man vil ta sekken av og på. Lenke til kommentar
Larsskv1981 Skrevet 7. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2014 En illustrasjon her: Lenke til kommentar
wailer Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 jeg kjøpte Blackrapid før en lengre reise, men den bytta jeg fort ut, var rett og slett veldig ubhegalig og ha på og dytta bort ting hele tiden når gikk i store folkemengder og trange områder så jeg bytta til Cotton Carrier Strapshot, likte den MYE bedre men alt er da smak og behag Lenke til kommentar
Larsskv1981 Skrevet 9. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2014 Den ser ikke dum ut! Poenget mitt er uansett at den nye Backpack-strapen ikke kan sammenlignes med de gamle, og at den bør vurderes hvis man vil ha kamera lett tilgjengelig, når man går med sekk. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 (endret) jeg kjøpte Blackrapid før en lengre reise, men den bytta jeg fort ut, var rett og slett veldig ubhegalig og ha på og dytta bort ting hele tiden når gikk i store folkemengder og trange områder så jeg bytta til Cotton Carrier Strapshot, likte den MYE bedre Takk for info om Cotton Carrier. Denne viste jeg ikke om. Har brukt Black Rapid i mange år. Ser fordeler og ulemper med begge. Å ha en Canon 5D med batterigrep og en 70-200 2.8L hengende på en ryggsekkstropp ser litt tungt og klumpete ut. Også takk for info om Backpack strap. Endret 10. oktober 2014 av Arve28 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå