marped23 Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 Heisann Jeg har en Samsung Plasma tv som mangler 3,5mm jack utgang (kun optisk og HDMI ARC). Hva kan jeg gjøre for å kunne bruke hodetelefoner til TV'en? Finnes det aktive høyttalere med 3,5mm utgang jeg kan bruke? Jeg har en Arvani Ergosund lydplanke for øyeblikket, men finnes det aktive høyttalere med bluetooth og 3,5mm jack som kan kobles til TV'en via optisk lydkabel så er jeg villig til å bytte. Jeg har forsterker, men det ønsker jeg ikke å bruke. Synes det er tungvindt. Jeg er definitivt ikke kresen på lyd. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 Hvis du ikke er kresen på lyd, så er kanskje mitt forslag litt overkill. Men det finnes sikkert flere rimligere tilsvarende enheter. Argon MiniDac D/A-konverter + Argon HA1 hodetelefonforsterker (+ kabler). Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 (endret) Du kan f.eks bruke en slik: http://www.amazon.co.uk/eSynic%C2%AE-Digital-Optical-Coaxial-Converter/dp/B009ZR7IB8/ref=pd_sxp_grid_pt_0_2 Rimeligere alternativ med 3.5mm jack: http://www.dx.com/p/lkv3088-digital-to-analog-audio-converter-black-170965#.VDQe43ubnEY Og en fra HDMI; http://www.dx.com/p/hdmi-to-vga-optical-mhl-to-vga-spdif-audio-converter-supports-5-1-channel-1080p-orange-288338#.VDQfIXubnEY Endret 7. oktober 2014 av kjetilkl Lenke til kommentar
marped23 Skrevet 7. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2014 Den siste der ser interessant ut. Kan jeg bruke denne på HDMI-ARC utgangen og plugge hodetelefonene rett inn, eller trenger jeg en forsterker som "MR.D" foreslo posten før? Takk for svar fra begge forresten. Den øverste der ble i overkant dyr dog. Er forberedt på å bruke noen hundrelapper i verste fall. Lenke til kommentar
marped23 Skrevet 7. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2014 Hvis du ikke er kresen på lyd, så er kanskje mitt forslag litt overkill. Men det finnes sikkert flere rimligere tilsvarende enheter. Argon MiniDac D/A-konverter + Argon HA1 hodetelefonforsterker (+ kabler). Trenger jeg forsterkeren? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 Hvis du ikke er kresen på lyd, så er kanskje mitt forslag litt overkill. Men det finnes sikkert flere rimligere tilsvarende enheter. Argon MiniDac D/A-konverter + Argon HA1 hodetelefonforsterker (+ kabler). Trenger jeg forsterkeren? Ja, en eller annen forsterkerløsning med volumkontroll. Signalet du får ut av DAC-en er et såkalt linjesignal og det er ikke nok til å drivehodetelefonen og den har ingen regulering av styrke. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 Antar egentlig at de med 3.5mm jack har en enkel signalforsterker siden det står at de støtter hodetelefoner .... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå