Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Passat 01 kraftig risting i rattet.

Anbefalte innlegg

Jeg og en kompis kjørte lantur idag. Fikk helt plutselig under kjøring skikkelig risting i rattet under landeveiskjøring. Da han slakket ned på farten føltes det ut som at det var kast på et hjul. Men det var det ikke. Lurer selv på om det kan være slakk i forstilling. Det er ikke noe klakking eller ulyder bareden ekstreme ristingen. Da bilen hadde stått noen timer var det borte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:D

Den eneste sammenhengen jeg klarer å komme på er f.eks på vinteren. Hvor man har felgen fylt med is som gir ubalanse i hjulene og kraftig risting. Dette er sånt som blir borte når bilen har stått i ro og isen smelter. Kanske dere kjørte på et ekorn som satt seg fast :p

Bilen må prøvekjøres og opp på bukk for sjekk av ymse for å gi noe nærmere spekulering på det der. Hvertfall for min del.

Det første jeg hadde sjekka langs veien hadde vært løst hjul. Siden det er en passat finner man sikkert noe slark i forstillingen en plass, men om den er grunnen til ristingen kan vel diskuteres.

Lenke til kommentar

:D

Den eneste sammenhengen jeg klarer å komme på er f.eks på vinteren. Hvor man har felgen fylt med is som gir ubalanse i hjulene og kraftig risting. Dette er sånt som blir borte når bilen har stått i ro og isen smelter. Kanske dere kjørte på et ekorn som satt seg fast :p

Bilen må prøvekjøres og opp på bukk for sjekk av ymse for å gi noe nærmere spekulering på det der. Hvertfall for min del.

Det første jeg hadde sjekka langs veien hadde vært løst hjul. Siden det er en passat finner man sikkert noe slark i forstillingen en plass, men om den er grunnen til ristingen kan vel diskuteres.

Slutta svare? :p

Lenke til kommentar

Ekorn er det lite av her oppe i finnmark. Har prøvd å snakke runst. Det er ikke noe annet enn forstillingen tror vi. Bilen skal på bukken imorgen. Vi sjekka etter løse bolter og hjul. Men ingen ting å finne der :/ Lite erfaring med forstilling og slikt. Noen mente også det varrart at det skulle merkelig at ristingen skulle komme av slakk der...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...