L_T Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 Hvordan kan jeg unngå at en lang sms automatisk blir omgjort til og sendt som mms? Må jeg ha en tredjeparts-sms-app for å få fikset det? Har Galaxy Alpha, Android Kit-Kat Anyone? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 Hvor lang SMS? Skjer det ved 160 tegn, eller ved godt over 480 tegn? Og bruker du de nye smilies-typene? Lenke til kommentar
L_T Skrevet 7. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2014 Hvor lang SMS? Skjer det ved 160 tegn, eller ved godt over 480 tegn? Og bruker du de nye smilies-typene? Uten smiletegn. Men de er nok over 160 tegn ja. Mulig det er det at tre sms = en mms? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 Min (HTC One M7) bytter ved 765 tegn. Det er en veldig lang melding... Kan være noen innstillinger i meldingsprogrammet, eller så har Samsung gjort noe merkelig i programmet Lenke til kommentar
dasbass79 Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 Må du betale extra ved MMS? Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 Jeg stopper på rundt 100 ord selv om jeg ikke bruker smilies engang, det er fryktlig irreterende, må ofte sende både 2 og 3 sms Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 (endret) Det høres ut som noen feil innstillinger i unicode-systemet... MMS er ikke spesielt ønskelig som primær-måten, da det er mye mer ustabilt, samt at det kan være et mareritt utenlands. På litt tynn grunn når det gjelder MMS utenlands, men man må jo aktivere roaming og datatrafikk for å sende slike. Gjøre det i Malaysia til 180kr/MB er ikke alltid stas... Endret 8. oktober 2014 av newman221 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Alltids noe problemer når man skal sende til folk som ikke har på datatrafikk, deriblandt svigers og visse foreldre med mer. Andre kan knapt motta MMS, og noen ganger så bugger det seg helt til. For ikke å snakke om at det på noen abb. i dag er "svindyrt" (telenor), kontra SMS som er gratis. Overraskende ofte et problem, såpass at jeg har vurdert å gjøre noe med saken, uten at jeg har funnet noen god og kjapp/enkel løsning. Blir som regel heller å sende mail/facebook eller tilsvarende, men har sine begrensninger det også. 1 Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Dette er noe jeg alltid har klart å skru av i innstillingene til meldingsprogrammet. Hvis du bruker et program som ikke lar deg forandre dette, anbefaler jeg deg å laste ned et nytt program som lar deg styre dette selv. Handcent SMS og Go SMS er veldig bra, og helt gratis. Lenke til kommentar
L_T Skrevet 9. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2014 Jeg har også klart å slå det av før ja, syns jeg å huske. Men på Galaxy Alpha finner jeg ikke noen mulighet for det. Som det nevnes her så er det upraktisk, særlig med tanke på at enkelte gjerne ikke har påslått datatrafikk eller kan motta MMS. Iblant er MMS også mye tregere enn SMS. Skal prøve å laste ned Handcent SMS eller Go SMS, takk for tips! Lenke til kommentar
neseape Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Kan sende SMS fra Google Hangouts, da kan du skrive hvertfall 13x160 tegn (gadd ikke trykke mer halvveis i den 13. tekstmeldinga) uten at den konverterer til MMS. Kan også ha en egen SMS-konto i Hangouts så du slipper koble det opp mot google-konto om du ikke vil det. Hvorvidt Hangouts er bedre eller verre enn f.eks Handcent eller Go vet jeg ikke, men det funker hvertfall frem til jeg kommer meg ut av Edge-land og inn i 4G-land igjen og får lastet ned en annen og testet. (Fant ikke noen innstilling i meldings-appen på Galaxy Alpha jeg heller, og den konverterte alvorlig tidlig, tror den konverterte etter 480 tegn. Sjelden jeg skriver så langt, men irriterende de gangene det skjer. Det hender jo innimellom) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå