Gå til innhold

Valget mellom RaspberryPI og arduino til NFC prosjekt.


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal starte på ett lite prosjekt hvor "ordre" skal sendes via en NFC leser fra ett punkt til en skjerm ett annet sted, hvor begge er tilkoblet enten på samme LAN, eller over internett.

Punktet det sendes til kan i første omgang være en pc som mottar info på mail eller lignende.

 

Jeg ser at det finnes NFC leser til både arduino og Pi, men hvilken burde jeg gå for?

 

Jeg har ingen erfaring med noen av disse, og har heller ikke noen bakgrunn med programmering, så det enkleste er det beste for min del.

 

Still gjerne spørsmål dere mener er relevante for mitt valg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lett blanding, skal lage prototype på ett produkt. Blir noe programmering, men dette er egentlig bare 2 apper, en til mobil og en til boksen med touchskjerm.

 

Det er viktig med lav kostnad og forholdsvis enkelt oppsett.

 

Jeg har foreløpig endt på avgjørelsen på raspberry pi model b+, med nfc leser og en 7" touch skjerm fra dealextreme. Har du forslag til noe i samme prisklasse som kan være enklere/bedre for meg så sier jeg ja takk til det :)

 

Litt mer info: Disse tre delene skal monteres i en boks som skal motta ordre fra en mobiltelefon, da skal det komme opp ordre og valg på skjermen for å godkjenne eller kansellere. Ved godkjenning skal dette sendes videre til ett annet sted hvor det står en helt ordinær pc.

Endret av MasterMind2k
Lenke til kommentar

En tanke er egentlig å ha alt på android plattformen, for å gjøre programmering av appene enklere.

 

Finnes det noen nettbrett som ikke er kjempedyre som har nfc? Sliter litt med å finne dette egentlig. Er også mye forskjellig info om det funker med usb dongle med nfc på android nettbrett...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...