above Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 God kveld :nice: Jeg lurer på hvordan jeg kan overklokke min 512Mb ram??????? Jeg har nettop overklokket min prosessor og det var så enkelt så *grin* Men er det noen som kan forklare meg hvordan jeg skal greie å overklokke ramén min, hva må jeg gjøre i Bios???? Tusen takk for svar Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Når du øker fsb, så øker du hastigheten på rammen også. Så da regner jeg med at du allerede har klokket din ram :-) Du kan jo laste ned f.eks. CPU-Z og sjekke minne frekvens. Lenke til kommentar
above Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 Når du øker fsb, så øker du hastigheten på rammen også. Så da regner jeg med at du allerede har klokket din ram :-) Du kan jo laste ned f.eks. CPU-Z og sjekke minne frekvens. Oj det visste jeg ikke hehe... Har du link til programmet?? : Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 http://www.cpuid.com Lenke til kommentar
above Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 http://www.cpuid.com Takker *grin* Lenke til kommentar
above Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 Jeg finner ikke ut av hor mye ram jeg har nå når jeg har overklokket den... Det eneste jeg ser er at jeg har 512 Mb ram ennda... Er det riktig eller??? Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Jeg finner ikke ut av hor mye ram jeg har nå når jeg har overklokket den... Det eneste jeg ser er at jeg har 512 Mb ram ennda... Er det riktig eller??? Erm, du får ikke mer ram selv om du overklokker maskinen din... Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Eh.. Hvor mye ram? Har du 512MB ram, så blir det ikke noe mer hvis du klokker. Du øker Memory Frequency når du klokker. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Nå er det tre inkl meg som har svart det samme. Jeg har riktignok slettet mitt innlegg Lenke til kommentar
above Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 Eh.. Hvor mye ram? Har du 512MB ram, så blir det ikke noe mer hvis du klokker. Du øker Memory Frequency når du klokker. Hvorfor blir det ikke det da???? Går det ann å klokke en 1024 Mb ram da??? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Du har jo allerede fått svar. Du klokker kun frekvensen - uansett hvor mye minne du måtte ha. Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Eh.. Hvor mye ram? Har du 512MB ram, så blir det ikke noe mer hvis du klokker. Du øker Memory Frequency når du klokker. Hvorfor blir det ikke det da???? Går det ann å klokke en 1024 Mb ram da??? Du kødder, ikke sant? Lenke til kommentar
stordraugen Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 du kan selfølgelig klokke 1024 rambrikker også.. men det blir ikke mer RAM av den grunn.. RAM er fysisk minne på maskinen din.. du får ikke mer av å overklokke den bare høyere hastighet mellom RAMen og northbridge Lenke til kommentar
above Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 ' date='28/10/2003 : 21:47'] du kan selfølgelig klokke 1024 rambrikker også.. men det blir ikke mer RAM av den grunn.. RAM er fysisk minne på maskinen din.. du får ikke mer av å overklokke den bare høyere hastighet mellom RAMen og northbridge åååå på den måten *grin* Takk for hjelpen dere Lenke til kommentar
above Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 Eh.. Hvor mye ram? Har du 512MB ram, så blir det ikke noe mer hvis du klokker. Du øker Memory Frequency når du klokker. Hvorfor blir det ikke det da???? Går det ann å klokke en 1024 Mb ram da??? Du kødder, ikke sant? Kødder med hva??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå