Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Random BSOD, driver problem.

Anbefalte innlegg

God dag!

Eg har i det siste slitt med forskjellige BSOD på den selvbygde pcen min. Den er nå litt over ett år gammel. Tidligere har eg slitt med blue screens men det roet seg ned etter litt.

Har tidligere trodd det var minnet men har kjørt forskjellige memory tester og har konkludert med at det er ikke minnet som er problemet. Hovedkortet Z87-pro har en egen AI tweaker som eg tror overklokker ram og cpuen selv, litt usikker på om det er det som gjør det. Så det må være noe med driverene mine, men jeg finner ikke ut hvilken driver som er problemet. Har lagt ved DMP filene.

Har noen erfaring med dette? Kan noen finne ut hvilke drivere det er problem med?

BSOD som jeg får:

- Kernel Sercurity Check Failure

- PFN_LIST_CORRUPT

- bad_pool_header

- System Service Exception

System:

- i7-4770K

- Asus Z87-pro

- Corsair DDR3 16GB 1600MHz LP

- GTX 780 3GB

- Corsair HX 650W

- Windows 8.1

På forhånd takk for svar!

mvh

Svein Erik Nuland

Endret av sveinerik92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke debugger program bruker du ?

Anbefaler deg å bruke WhoCrashed

Bruker det selv, og etter 28BSODer så ga den meg pekepinne på at hos meg var det nettverskortet samt skjermkortdriveren som tullet.

WhoCrasher kan nok gi deg en pekepinne på ditt problem også ved bruk av programmet.

Lenke til kommentar

Du bør fjerne AI tweaker og sette alt til standard. Asus sitt program for overklokking er ikke bra, litt uforsiktighet og du får lett BSOD. Har du ikke på død og liv bruk for de få prosentene ekstra ytelse du får med overklokking så anbefaler jeg å kjøre standard. Får du fortsatt BSOD etter du har fjernet AI tweaker og satt alt til standard i bios så får vi gå videre med feilsøking

Lenke til kommentar

Har ikke brukt noe debugger program, men eg lastet ned WhoCrashed og ser at det er stort sett ntoskrnl.exe som gjør det. Det står også at "The crash took place in the Windows kernel."

Har fjernet AI Tweaker, alt inne på biosen er også satt til "auto" noe som eg tror er default.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...