Andrull Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 (endret) Trodde det var motsatt, PS har kraftigere CPU , og GPU forsåvidt... Det har blitt låst til 900p og 30fps pga. at XBone ikke har sterk nok CPU. Mogleg. Dette er det eg har funne på eit kjapt søk. Kjelde Chip manufacturer AMD benefitted the most from these upgrades. Xbox One has a custom 1.75GHz AMD 8-core CPU, a last-minute upgrade over its original 1.6GHz processor. The PS4 CPU remained clocked at 1.6GHz and contains a similar custom AMD 8-core CPU with x86 based architecture. This represents a roughly 10% increase in processing power for Xbox One, but the opposite is true when it comes to the all-important graphics processor. Betyr dog ikkje at det er sant, eller korrekt. Det er derfor klar løgn når ubisoft skylder på CPU og AI, One har bedre CPU ytelse, det er grafikken som er svakere, Det er imidlertid meget trolig at de ikke klarer å kjøre PS4 i full hd uansett og da har bestemt seg for å kjøre den likt som One. Så har de da tråkka skikkelig i salaten ved å prøve å fremstille dette som noe positivt. Japp. Det er jo helt irrelevant om Xbox har 10 % eller 1000 % bedre CPU-ytelse, når det ikke sier noe som helst for hvor mange piksler den kan bruke under rendering, som jo er det en del av det folk "krever", og som ikke koster utviklere en krone å fikse. Ikke kan jeg forstå hvorfor det skal være et problem at folk "krangler om hva som er best mellom Xbox og PS4", det er vel ikke noe problem for dem? Folk kommer jo alltids til å krangle. Men når du kjøper en konsoll med kraftigere grafikkprosessor, så forventer du kanskje at spillutviklere mer eller mindre ikke aktivt går inn for å begrense nytten til dette. Enten så vet ikke folk om forskjellen på konsollene, eller så vet de om det, og ikke bryr seg (begge disse gruppene gir nok beng i å diskutere så busta fyker om hva som er best), og så har du folk som vet hva de kjøper, OG bryr seg. Skulle nesten tro det var en selvfølge at det blir bensin på bålet å da gå inn for å ikke utnytte mulighetene konsollene gir. Skulle spillutviklere ha deaktivert Xbox features eller fjernet støtte for kinect (eller hvordan det nå funker), fordi PS4 ikke har det, så hadde det nok også vært sinna folk. Endret 8. oktober 2014 av Andrull Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Er slike ting som dette som gjør at jeg føler en stor trang for å anskaffe spillet på ikke helt lovlige vis, for å unngå at Ubisoft får betalt. Men igjen så er det bedritent gjort mot utviklerene som legger sjela i arbeidet. Enda bedre: Ikke kjøp det. Ikke last det ned. Stem med lommeboka som de sier. Laster du det ned ulovlig skaper du fortsatt blest om produktet, og Ubisoft ser at spillet er ettertraktet. Som et resultat får vi enda mer always-online, fokus på multiplayer (online) og andre metoder for å gjøre den ulovlige versjonen mindre attraktiv. De ser ihvertfall ikke at du misliker dette valget om å låse ytelse. Jeg hadde tenkt å kjøpe dette på PS4, siden jeg ikke kan fordra Uplay på pc, men nå avventer jeg heller. Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 (endret) Innlegget uttrykker forundring over at spill allerede kjører på mindre enn 1080p, PCer er ikke nevnt i det hele tatt, og krafttige PCer er ikke nevnt i det hele tatt. AtW OK, det er noen nyanseforskjeller mellom hvordan vi tolker det første innlegget. Nedskaleringer innebærer uansett en nedgradering sammenlignet med noe . Jeg mener PC-versjonen av spillet, men jeg er usikker på hva du tenker på. Hvis du tenker på nedskaleringer i betydningen en nedjustering av en standard (på 1080p), så skjønner jeg hva du mener. Uansett står poenget mitt: Hvorfor skal konsollene kjøre en 1080. Hvem har sagt at de skal kjøre dette? Prisen på konsollene kan i alle tilfeller ikke gi en objektiv forventning om at alle spill skal kjøre i så høy oppløsning. Endret 8. oktober 2014 av Donkey Kong Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Jo, det synes jeg faktisk man kan ha, 1080p er ikke en høy oppløsning i det hele tatt, en dedikert spillmaskin til mange tusen synes jeg fint man kan ha en objektiv forventing om at kjører i 1080p. AtW Lenke til kommentar
vidor Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 ... når du kjøper en konsoll med kraftigere grafikkprosessor, så forventer du kanskje at spillutviklere mer eller mindre ikke aktivt går inn for å begrense nytten til dette. Her ligger nok mye av grunnen til at folk går bananas. Du skal ikke se bort fra at Microsoft har hostet opp noen kroner for at dette skulle skje. De fleste utviklere vil jo at produktet skal se mest mulig ok ut, men samtidig virker det som Ubisoft prøver å standardisere en opplevelse, på samme måte som at en burger skal smake det samme uansett i hvilken kjedebutikk du kjøper den i. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Jo, det synes jeg faktisk man kan ha, 1080p er ikke en høy oppløsning i det hele tatt, en dedikert spillmaskin til mange tusen synes jeg fint man kan ha en objektiv forventing om at kjører i 1080p. AtW Og det som er litt morsomt med dette er at omentrent ingen hadde løftet et øyenbryn og ikke dette kom ut offentlig. Det blir litt som om en filmkritiker skulle nekte å anmelde en film fordi produsenten brukte for grovkornet kamerafilm. Er ikke historien fremdeles gyldig ? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 (endret) Jo, det synes jeg faktisk man kan ha, 1080p er ikke en høy oppløsning i det hele tatt, en dedikert spillmaskin til mange tusen synes jeg fint man kan ha en objektiv forventing om at kjører i 1080p. AtW Man kan nok forvente det, men da bør man også forvente at grafikken eller ytelsen ikke blir like fin. Og noen utviklere synes vel kanskje at det gir bedre total kvalitet å fokusere på andre grafiske elementer, enn renderoppløsningen. Og det er jo forståelig det også, og blir et valg man må ta når man skal optimalisere. Dog er det de som henger seg veldig opp i et så enkelt tall som oppløsning. Viktig, ja, men det kan fort hende man får betydelig bedre effekter, og flere objekter som følge av å senke det et hakk. ... når du kjøper en konsoll med kraftigere grafikkprosessor, så forventer du kanskje at spillutviklere mer eller mindre ikke aktivt går inn for å begrense nytten til dette. Her ligger nok mye av grunnen til at folk går bananas. Du skal ikke se bort fra at Microsoft har hostet opp noen kroner for at dette skulle skje. De fleste utviklere vil jo at produktet skal se mest mulig ok ut, men samtidig virker det som Ubisoft prøver å standardisere en opplevelse, på samme måte som at en burger skal smake det samme uansett i hvilken kjedebutikk du kjøper den i. Jepp, ser at de prøver å standardisere opplevelsen. Men siden konsollene er så forskjellige, så vil "likestilling", gi motsatt effekt. Drar du på en restaurant og bestiller en hamburger, så blir man naturlig nok skuffet om den er lik som den du får på nabohjørnet hos BurgerKing. På samme måte som at du nok hadde blitt skuffet, om burgeren på BurgerKing tok like lang tid å lage som på restauranten. Ja, selv om man tok pris ut av likningen (begynner jo å bli så dyrt på fast-food at det nesten matcher langt bedre restauranter uansett) Endret 8. oktober 2014 av Andrull Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Jo, det synes jeg faktisk man kan ha, 1080p er ikke en høy oppløsning i det hele tatt, en dedikert spillmaskin til mange tusen synes jeg fint man kan ha en objektiv forventing om at kjører i 1080p. AtW Og det som er litt morsomt med dette er at omentrent ingen hadde løftet et øyenbryn og ikke dette kom ut offentlig. Det blir litt som om en filmkritiker skulle nekte å anmelde en film fordi produsenten brukte for grovkornet kamerafilm. Er ikke historien fremdeles gyldig ? Hvem er det som snakker om å nekte å anmelde dette produktet? Videre blir tekniske ting ved filmer som er for dårlig poengtert i anmeldelser. AtW Lenke til kommentar
barezell Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Jeg skjønner at jeg antageligvis er ganske så dum nå, men hvorfor er den minimale grafikkforskjellen så sabla viktig? Trur ikke det er mange som sitter med 2 tver hjemme og sammenligner i realtime mens de spiller. Det må være eneste tilfellet jeg kan se for meg at det skulle kunne være et irritasjonsmoment. Om man ønsker høy oppløsning i 2014 så skjønner jeg ikke helt hvorfor man kjøper en konsoll Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Elles, så hadde det vore morosamt å fått til ein 900p vs 1080p blindtest. Nesten en 50% økning i antall piksler er ganske mye vil jeg si. Hvor mange som ville merket det er én sak, men denne saken er vel mer en prinsippsak. Lenke til kommentar
ulle1040 Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Blir spennende å se hvor "godt" dette spillet kommer til å utnytte seg av flere kjerner og hyperthreading på PC. Hvis dette spillet krever så mye CPU som de sier bør det være noe de prioriterer men jeg har mine tvil.. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Jeg skjønner at jeg antageligvis er ganske så dum nå, men hvorfor er den minimale grafikkforskjellen så sabla viktig? Trur ikke det er mange som sitter med 2 tver hjemme og sammenligner i realtime mens de spiller. Det må være eneste tilfellet jeg kan se for meg at det skulle kunne være et irritasjonsmoment. Om man ønsker høy oppløsning i 2014 så skjønner jeg ikke helt hvorfor man kjøper en konsoll Har vell mest å gjøre med at om man først har kjøpt en tv og konsoll som er kapabel til å drive ett spil ved en viss standard er det kjipt om det etableres en tendens der man velger å ikke optimalisere spillet, og dermed skru ned standarden, for at ikke de som har en svakere konsoll skal bli lei seg. Litt på samme måte som det er irriterende når en du må skru ned grafikken på pcen fordi utviklerne har gjort en elendig jobb med å optimalisere spillet sitt. Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Denne konsollgenerasjonen her kommer litt skjeivt ut. Tidligere så lå jo konsollene godt foran PC på utvalg og ytelse. Tenk på PS2 og så sinnsykt mye bra spill som kom til den. Konsoller har ikke lugget godt foran PC på utvalg og ytelse på noe tidspunkt de siste 20 årene? Ei heller under PS2-tiden. AtW Nei men ps2, ps3, original xbox og 360 tilsvarte rimilig kraftige spill pcer når de kom. ja du kunne få kraftigere pcer men de var ikke vanlige. PS4 og One tilsvarer en billig spill pc. Tre grunner til dette, tregt PS3 salget i starten viste at den var for dyr for kundene. Begge gikk for cpu og gpu på samme brikke, separat gpu ville økt prisen, den måtte også være kraftigere og dyrere rett og slett for å forsvare ekstrakostnaden. Grafikk har flatet ut, den er såpas bra at du må høyt opp i ytelse for å se forskjell og de fleste kundene er mest opptatt av pris. Lenke til kommentar
barezell Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Jeg skjønner at jeg antageligvis er ganske så dum nå, men hvorfor er den minimale grafikkforskjellen så sabla viktig? Trur ikke det er mange som sitter med 2 tver hjemme og sammenligner i realtime mens de spiller. Det må være eneste tilfellet jeg kan se for meg at det skulle kunne være et irritasjonsmoment. Om man ønsker høy oppløsning i 2014 så skjønner jeg ikke helt hvorfor man kjøper en konsoll Har vell mest å gjøre med at om man først har kjøpt en tv og konsoll som er kapabel til å drive ett spil ved en viss standard er det kjipt om det etableres en tendens der man velger å ikke optimalisere spillet, og dermed skru ned standarden, for at ikke de som har en svakere konsoll skal bli lei seg. Litt på samme måte som det er irriterende når en du må skru ned grafikken på pcen fordi utviklerne har gjort en elendig jobb med å optimalisere spillet sitt. Kjedelig om det skulle bli en fast greie ja. Det er selvsagt bare positivt om de får mest mulig ut av spillene de lager, men vi har vel ikke fått bekreftet at det fordi at de med x1 hadde blitt lei seg? vi vet vel ikke at alternativet var 1080p på ps4. Det antar vi bare. mulig det ekstra Ubisoft klarte få ut ikke var nok til at det var vits å ha noen forskjell på spillene? Tv, er interessant. Vil ikke god / dårlig tv ha langt mer å si for opplevelsen enn akkurat oppløsningen. Vil ikke også forskjellen på f.eks 900p og 1080p være langt mindre på 40" enn på 65" Jeg er sikker på at halvparten som sitter på internett å kvekker hadde ikke bestått en blindtest for alt i verden Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 (endret) Jeg er sikker på at halvparten som sitter på internett å kvekker hadde ikke bestått en blindtest for alt i verden Jeg har hverken av konsollene, og kommer nok aldri til å skaffe meg de, men føyer meg glatt inn i rekken av de som klager like vell! Endret 8. oktober 2014 av Andrull 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Tv, er interessant. Vil ikke god / dårlig tv ha langt mer å si for opplevelsen enn akkurat oppløsningen. Vil ikke også forskjellen på f.eks 900p og 1080p være langt mindre på 40" enn på 65" Jeg er sikker på at halvparten som sitter på internett å kvekker hadde ikke bestått en blindtest for alt i verden Har aldri blindtestet mellom 900 og 1080, men blindtestet mellom 720 og 1080p på 5 meters betraktningsavstand en gang, det var ganske lett å se. AtW Lenke til kommentar
barezell Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Jeg er sikker på at halvparten som sitter på internett å kvekker hadde ikke bestått en blindtest for alt i verden Jeg har hverken av konsollene, og kommer nok aldri til å skaffe meg de, men føyer meg glatt inn i rekken av de som klager like vell! Hehe, det har du selvsagt lov til Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Denne konsollgenerasjonen her kommer litt skjeivt ut. Tidligere så lå jo konsollene godt foran PC på utvalg og ytelse. Tenk på PS2 og så sinnsykt mye bra spill som kom til den. Konsoller har ikke lugget godt foran PC på utvalg og ytelse på noe tidspunkt de siste 20 årene? Ei heller under PS2-tiden. AtW I forhold til pris jo. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Denne konsollgenerasjonen her kommer litt skjeivt ut. Tidligere så lå jo konsollene godt foran PC på utvalg og ytelse. Tenk på PS2 og så sinnsykt mye bra spill som kom til den. Konsoller har ikke lugget godt foran PC på utvalg og ytelse på noe tidspunkt de siste 20 årene? Ei heller under PS2-tiden. AtW I forhold til pris jo. Det du sa var "Tidligere så lå jo konsollene godt foran PC på utvalg og ytelse. ", om du mente sett i forhold til andre ting, så er det lurt å skrive det, vi kan ikke lese tankene dine. (videre må jeg innrømme jeg ikke helt forstår hvordan man måler at en plattform ligger foran på utvalg i forhold til pris) AtW Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Jo, det synes jeg faktisk man kan ha, 1080p er ikke en høy oppløsning i det hele tatt, en dedikert spillmaskin til mange tusen synes jeg fint man kan ha en objektiv forventing om at kjører i 1080p. AtW Enig, tror også PS4 var planlagt for HD, problemet er at spillene vil dumpe mere inn en GPU handterer. Tror også dette er problemet her, de dynger på finner så at de ikke klarer hd I virkelig gameplay. Føler at pc spill auto innstillinger er mye av det same, ja 16x AA+ Bloom+ grass shaddow og så kjøre i redusert oppløsning og kort view distanse gir så mye mening. Primært er view distance, å ha trær sprette frem dreper liksom opplevelsen. Det har også spillemessige ulemper som fiender du ikke ser. AA gir ingen mening om du ikke kjøer full oppløsing slik jeg ser det, kjører du redusert så vil bilde allikevel bli uskarpt på pixel nivå når du skalerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå