Gå til innhold

Office 365 - trenger å endre en regional innstilling globalt - via Powershell


myhken

Anbefalte innlegg

Hei, holder på å flytte all min epost fra Hosted Exchange til Office 365. Og det går nokså bra.

Men jeg har et lite problem, som skal kunne la seg løse, men mine kunnskaper strekker ikke til.

 

Vis Global Administrator på kontoen ønsker jeg å endre regionale innstillinger for alle nye epost kontoer til Norsk og standard tid UTC +1.

Dette er for å få Inbox til å hete Innboks osv.

 

Det kan gjøres manuelt via hver enkelts epost boks i ettertid, men det skal gå å sette denne globale innstillingen.

Har skjønt jeg må bruke Powershell til dette, men her stopper det opp for meg.

 

Har bl.a prøvd meg via disse guidene:

http://help.outlook.com/en-us/140/cc952755.aspx

http://community.office365.com/en-us/f/148/t/14478.aspx

 

 

Get-Mailbox -Filter {RecipientTypeDetails -eq 'UserMailbox'} | Set-MailboxRegionalConfiguration -TimeZone “Pacific Standard Time” –Language en-US

 

Da særlig denne kommandoen.

 

Men får det ikke til. Kan noen hjelpe meg med de riktige kommandoene for dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommandoen funker på eksisterende bokser, og nå har jeg fått en annen kommando som endrer regionale innstillinger på alle bokser på en gang:

 

$Users = Get-Mailbox -ResultSize unlimited -Filter {(RecipientTypeDetails -eq 'UserMailbox')} $users | %{Set-MailboxRegionalConfiguration $_.Identity -TimeZone "W. Europe Standard Time" -Language nb-no -LocalizeDefaultFolderName:$true -DateFormat "dd.MM.yyyy" -TimeFormat "HH:mm"}

 

Men jeg var egentlig ute etter noe som liksom ble lagret permanent, så når jeg laget en ny epost konto, så var innstillingene allerede lagret der. Men ikke så mye stress siden jeg nå bare kan lage en masse bokser, og så kjøre kommandoen over, og så er alt som det skal være.

Lenke til kommentar

Nei ikke hos meg. Alle kontoene får type mapper som Inbox etc på engelsk. Eneste som er på engelsk, men irriterende.

Trolig skyldes det at Microsoft kontoen jeg brukte til å kjøpe "hovedkontoen til 365" på, var satt opp til å vise engelsk innhold på Microsoft (grunnet en del guider, blogger etc jeg følger som blir køddet med om den står som å vise alt på norsk).

Så det er trolig grunnen, og det kunne ikke Microsoft gjøre noe med.

 

Men jeg betaler i norske kroner, og alt av 365 portal osv er på Norsk....bare ikke de forbanne mappene på nye bokser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...