Kristian944444444 Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Hei, jeg har tenkt til å kjøpe en helt ny rieju mrt 50 og lurer derfor på hvilken type trim som er anbefalt. Har egentlig tenkt til å bare kjøpe et effektanlegg og ta ut ploberingen i svanen. Hvor fort vil den da gå, og er det mye annet må jeg gjøre for at mopeden skal funke? Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 Du må også ta turtallsperren. Tar du turtallsperren og alle plomberinger så går den i 75-80 kilometer i timen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 Hvis du kjøper effektanlegg er Leovince V6 og Yasuni Cross anbefalt. Med Leovince har du bunndrag, mens med Yasuni har du toppdrag. Lenke til kommentar
Kristian944444444 Skrevet 8. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2014 Hvis du kjøper effektanlegg er Leovince V6 og Yasuni Cross anbefalt. Med Leovince har du bunndrag, mens med Yasuni har du toppdrag. Lenke til kommentar
Kristian944444444 Skrevet 8. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2014 Holder det med kun et effektanlegg for så ta ut plomberinger av det igjen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Det kommer helt an på hva du forventer. Tror nok det blir slitsomt å kjøre langt med bare Yasuni Cross, da du bare blir liggende å jage turtall. Har dog ikke prøvd Yasuni Cross. Tror nok jeg ville ha gått får Leovince. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Man får verken yasuni cross eller leovince V6 til MRT 50. Man får Turbokit R Cross, Tecnigas Enox og så er det underbody som man ser at er trim mange mil unna. Både Turbokit og Tecnigas bråker mye og er toppdragsanlegg. Om du fjærner plomba i org. anlegg vil den også bråke sinnsykt mye og høres ut som en dårlig smurt motorsag. Men du får ikke det samme kicket fra org. anlegg som du får fra effektanlegg. Jeg tror du burde gå for Turbokit. Du må også dyse opp til 90-95 da. Toppfart er lavhengig i dervinga du har. Jeg tror Rieju hadde 11-52 org. Iallefall det kompisen min sin Rieju hadde. Da vil du få 80-85 km/h. Kanskje 90 om du tyner den. Jeg vil fraråde deg i å fjærne turtallsperra. For du må borre i CDIen for å fjærne den og det koster 4000 kr å kjøpe en ny om du blir tatt for trim. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Stemmer det, litt begrenset med anlegg til de syklene Lenke til kommentar
Kristian944444444 Skrevet 9. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2014 Man får verken yasuni cross eller leovince V6 til MRT 50. Man får Turbokit R Cross, Tecnigas Enox og så er det underbody som man ser at er trim mange mil unna. Både Turbokit og Tecnigas bråker mye og er toppdragsanlegg. Om du fjærner plomba i org. anlegg vil den også bråke sinnsykt mye og høres ut som en dårlig smurt motorsag. Men du får ikke det samme kicket fra org. anlegg som du får fra effektanlegg. Jeg tror du burde gå for Turbokit. Du må også dyse opp til 90-95 da. Toppfart er lavhengig i dervinga du har. Jeg tror Rieju hadde 11-52 org. Iallefall det kompisen min sin Rieju hadde. Da vil du få 80-85 km/h. Kanskje 90 om du tyner den. Jeg vil fraråde deg i å fjærne turtallsperra. For du må borre i CDIen for å fjærne den og det koster 4000 kr å kjøpe en ny om du blir tatt for trim. Lenke til kommentar
Kristian944444444 Skrevet 9. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2014 Passer turbokit putta til mrt pro også? Lenke til kommentar
marrrius1 Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 kjørte turbokit, 14-48 dreving, og kom opp i 88 på flata... tror det er nåkk så tung dreving da... men anbefaler turbokit potta. hvis den har 88 dyse orginalt, prøv 100-110 dyse i starten, kjørte med 102 og 105 eg Lenke til kommentar
Kristian944444444 Skrevet 15. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2014 (endret) m Endret 15. oktober 2014 av Kristian944444444 Lenke til kommentar
Kristian944444444 Skrevet 15. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2014 kjørte turbokit, 14-48 dreving, og kom opp i 88 på flata... tror det er nåkk så tung dreving da... men anbefaler turbokit potta. hvis den har 88 dyse orginalt, prøv 100-110 dyse i starten, kjørte med 102 og 105 eg er turbokit potta veldig bråkete, og er det lett å høre at man har tatt ut plomberinga fra den? Lenke til kommentar
marrrius1 Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 kjørte turbokit, 14-48 dreving, og kom opp i 88 på flata... tror det er nåkk så tung dreving da... men anbefaler turbokit potta. hvis den har 88 dyse orginalt, prøv 100-110 dyse i starten, kjørte med 102 og 105 eg er turbokit potta veldig bråkete, og er det lett å høre at man har tatt ut plomberinga fra den? ja, kan si den bråker en god del mer! se her: Lenke til kommentar
marrrius1 Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 (endret) Det følger og med plombering til turbokit potta, som vil si at den er lovlig med plombering vis du registrerer den med det. å derfor har den har E merket som er greit å ha på potta, vis du foreksepel du blir stoppet..men den er uten plombering alså, det følger bare med plombering til å sette på. Endret 15. oktober 2014 av marrrius1 Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 kjørte turbokit, 14-48 dreving, og kom opp i 88 på flata... tror det er nåkk så tung dreving da... men anbefaler turbokit potta. hvis den har 88 dyse orginalt, prøv 100-110 dyse i starten, kjørte med 102 og 105 eg Hvis du bare fikk 88 med 14-48 har du hatt alt for tung dreving og ikke klart å dra ut girene. En kompis sin Rieju MRT uten plombering og 12-52 dreving får 85. Lenke til kommentar
marrrius1 Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 (endret) kjørte turbokit, 14-48 dreving, og kom opp i 88 på flata... tror det er nåkk så tung dreving da... men anbefaler turbokit potta. hvis den har 88 dyse orginalt, prøv 100-110 dyse i starten, kjørte med 102 og 105 eg Hvis du bare fikk 88 med 14-48 har du hatt alt for tung dreving og ikke klart å dra ut girene. En kompis sin Rieju MRT uten plombering og 12-52 dreving får 85. Ja, tror og det er fordi den er for tung, skal trimme den igjen til helga, skal prøve 11-48 drev.. får se hva toppfart eg får, hvis speedometeret mitt vil funke riktig :/ dro ut girene allt som gjikk og... Endret 16. oktober 2014 av marrrius1 Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Trur enda det blir i tyngste laget. Trur det tyngste du klare blir 14-52. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Prøv 13/52, kanskje litt tungt det også, men fungerer helt greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå