Jannis-15 Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 Veldig bra. Fin eksponering, perfekt fokus, og veldig mye detaljer synlig. Hvilket kamera og objektiv har du brukt her forresten? Lenke til kommentar
h-a Skrevet 7. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2014 Veldig bra. Fin eksponering, perfekt fokus, og veldig mye detaljer synlig. Hvilket kamera og objektiv har du brukt her forresten? Et Eos 5D II hus. Et crop-hus ville trolig fungert bedre til denne type foto pga høyere pikseltetthet. Så da har jeg satt på en sånn 2x telekonverter kjøpt på Nille til 99 kr på et EF teleobjektiv til fugler. Det blir jo ikke så detaljert, men dere som driver med månefoto kjenner sikkert til dager før og etter fullmåne da kraterne er best synlige Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 Høyere pikseltetthet vil hjelpe til en viss grad ja. Viste ikke at du fikk 2x converter/barlow på nille? Det bør jeg skaffe, om enn bare for morro skyld, hehe. Krater er godt synlige egentlig i hele månefasen utenom nymåne og fullmåne, men hvilket området som er best belyst varierer av månefase. I ditt tilfelle vil jeg si at du har ganske så bra med detaljer. Lenke til kommentar
h-a Skrevet 7. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2014 Høyere pikseltetthet vil hjelpe til en viss grad ja. Viste ikke at du fikk 2x converter/barlow på nille? Det bør jeg skaffe, om enn bare for morro skyld, hehe. Krater er godt synlige egentlig i hele månefasen utenom nymåne og fullmåne, men hvilket området som er best belyst varierer av månefase. I ditt tilfelle vil jeg si at du har ganske så bra med detaljer. Takk for at du likte bildet, forresten. Pikseltettheten har kanskje ikke så mye å si. 5D II har omtrent samme som 30D, og 7D har jo mange flere piskler enn 30D. Det beste er nok å kjøpe et teleskop uansett, men da et som fungerer på dagtid. Da kan kiloene brukes på det som forstørrer opp, i stedet for ting som autofokus, bildestabilisering og blender Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg