Gå til innhold

Klarer du å se forskjellen på 30fps og 60fps?

55 stemmer

1. 1. Klarer du å se forskjellen på 30FPS og 60FPS?

• Ja, lett. Ser det med engang.
      46
    • Nei... Hva er ''FPS'' for noe?
      1
    • Ja, men bare så vidt.
      3
    • Nja... ikke alltid.
      4
    • Nei, og ikke bryr jeg meg heller.
      1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

ser relativt lett 60 vs 30, fikk 9/11. men den testen viser at 30 fps er langt i fra et must på de fleste spillene, minimalt med forskjell.

Lenke til kommentar

fikk 11/11 men var veldig usikker flere ganger. Trodde faktisk det skulle være større forskjell, men det var da nokså åpenbart i mange av tilfellene. I spill uten mye raske bevegelser og presisjon hadde jeg likevel gledelig ofret 60 fps for bedre grafikk, hvis jeg skal ta utgangpunkt i det inntrykket jeg sitter igjen med etter denne testen.

Lenke til kommentar

Fikk 11/11, uten problemer.

Men når jeg faktisk setter meg ned med et spill, bryr jeg meg lite om det er 30 eller 60 FPS som vises. Det er kun når man ser de opp mot hverandre slik at det virkelig er merkbart, og jeg kan ha det like moro med et spill i 30 FPS som i 60. Enhver som sier noe annet vil jeg påstå er elitistiske og aldri så lite pretensiøse. ^^

• Liker 1
Lenke til kommentar

11/11. De to siste var ikke helt enkle å se forskjellen på, noe jeg tror har med stilen de er animert i. Problemet med 30fps er ikke hvordan det ser ut, men hvordan det føles å spille det kontra 60fps eller 100fps. Å snu seg rundt i WoW med 30fps føles tregt og hakkete, og å gjøre det samme i CS er et mareritt.

Lenke til kommentar

Det vi trenger er tester på 120FPS VS 240FPS (eller enda høyere). Se om det er noe særlig mer å hente. Er overbevist at det blir en forskjell i panoreringer, og kanskje når man snur seg kjapt i spill.

Ja, ellers vil ikke objekter du følger med øyet som glir over skjermen være helt skarpe og jevne, så her kan nok både FPS og skjermens responstid bli bedre.

Men da trenger vi følgelig testutstyr som klarer dette.

Selv 60 vs 120HZ tror jeg ganske mange ser, så det er ikke mest spennende testen det heller.

Lenke til kommentar

Fikk 11/11, uten problemer.

Men når jeg faktisk setter meg ned med et spill, bryr jeg meg lite om det er 30 eller 60 FPS som vises. Det er kun når man ser de opp mot hverandre slik at det virkelig er merkbart, og jeg kan ha det like moro med et spill i 30 FPS som i 60. Enhver som sier noe annet vil jeg påstå er elitistiske og aldri så lite pretensiøse. ^^

Kommer veldig mye ann på hvilket spill man spiller. I FPS og bil spill så merker jeg enorm forskjell på 30 vs 60. Fra 60 opptil 120fps så ser jeg ikke så mye forskjell, men merker at jeg gjør det mye bedre i skytespill med 120fps enn med 60fps.

Lenke til kommentar

60 fps er vesentlig glattere i bevegelsene. 30 fps blir relativt hakkete i forhold.

Hadde blitt overrasket om jeg ikke merket forskjell siden jeg ser primærfarger hvis jeg beveger blikket nå jeg ser på bildet fra en DLP-projektor.

Det er vel hastigheten på fargehjulet som utgjør en forskjell her? I så fall, hvilken hastighet er det vi snakker om? :)

Lenke til kommentar

Det er vel hastigheten på fargehjulet som utgjør en forskjell her? I så fall, hvilken hastighet er det vi snakker om? :)

Ja, si det. Det var en AN110W som har seks segmenter på hjulet og 2 i relativ hastighet, uvisst i hvilken standard. Den er nok ikke av de råeste, men de virkelig gamle har 3 segmenter. Som regel avslører jeg en middels DLP-projektor rimelig greit. Synes egentlig det er rart at flere ikke gjør det.

Har dog aldri lagt merke til det på kino hvor jeg vet de har DLP, så det må jo være forskjeller i utstyret.

Edit: Dolby 3D kan jo være oppe i 144 fps, så det forklarer kanskje endel. Selv om man framedoubler 24 fps så er det jo fremdeles lite.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...