Lien- Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 (endret) Hei! Jeg gjorde meg ferdig som student i vår og har endelig fått råd til å oppgradere min stasjonære PC som jeg for det meste bruker til gaming og programmering. Den er fra 2007 og ble oppgraderte med ny GPU og skjerm for ca 4 år siden. Jeg har ikke fulgt med i utviklingen, så aner ikke hva slags komponenter som gjelder for tiden. Grunnen til at jeg vil oppgradere er at PCen begynner å bli litt for treg for de spillene jeg vil kjøre, samt at viftestøyen gjør meg gal selv om jeg bruker støydempende headset. Det jeg lurer på er: er det egentlig noen vits i å ta vare på komponentene, eller bør jeg bare handle alt nytt? I så fall, hva ville du gjort med det fungerende oppsettet jeg har? Bruktmarked,server,søppel? Komponentene er, i følge masse gamle bestillings-mailer jeg fant: Hovedkort: Abit IP35-e Minne: CORSAIR TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz GPU: GeForce GTX 275 Skjerm: AMILO SL3260W Kabinett: Antec Nine Hundred Black Steel ATX Mid Tower PSU: CORSAIR HX Series CMPSU-620HX 620W HD: Husker ikke, ikke SSD i hvert fall Hva hadde du gjort med det her? Det jeg ønsker meg er en PC som kan kjøre alt av nye spill ganske bra og som er stille, i hvert når den ikke er i bruk, men helst hele tiden. Jeg håper og å få brukt den som et slags mediasenter. Budsjettet vil jeg si er ca 15k-ish, men gjerne billigere, med eller uten ny skjerm. Har tastatur,mus etc. På forhånd takk! Endret 6. oktober 2014 av Lien- Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Tror du med god samvittighet kan kjøpe/bygge ny PC, ettersom du må ha nytt HK, CPU, RAM, GPU, lagring, og PSU er det liten grunn til å ikke bare kjøpe et nytt kabinett i tillegg så den gamle maskinen kan brukes til noe annet. Skjermen kan forsovet brukes om igjen ettersom det er en grei oppløsning på den. Regner med at du ender opp med et oppsett med en i5-4690k, GTX 970, og en 256GB SSD med det budsjettet du har, det vil i så fall være et oppsett som tilsvarer de samme ytelsesklassene som da du kjøpte maskinen i 2007 2 Lenke til kommentar
Lien- Skrevet 6. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2014 Skjønner! Det var vel i grunn det jeg tenkte. Da får jeg prøve å finne på noe å bruke en gammel bråkete maskin til da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå