Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fysikk vg2?

Anbefalte innlegg

Hei!

Begynte på fysikk 1 tidligere i år, og vi har nettopp gjort oss ferdige med kapittel 1 (bevegelsesformlene, fritt fall o.l), og 2 (Newtons bevegelseslover). Synes oppgavene i boka (Ergo fysikk) er noe skrekkelig vanskelige så langt. Noen som har erfaring med dette og kan si om det bare er en vanesak slik at det blir lettere etter hvert eller om det kommer til å fortsette slik resten av året?

Dette minner meg litt om 1T-matte fra i fjor, som var fryktelig vanskelig i begynnelsen helt til jeg ble vant til tankegangen og den store arbeidsmengden i forhold til ungdomsskolematten. Håper virkelig at det er slik med fysikken også, fordi jeg synes det er et superartig fag som jeg virkelig ikke har lyst til å gjøre det dårligere enn gjennomsnittet på :/

Endret av Sauefjes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en vanesak. Du må bare bli vant med formlene og når de skal brukes. Da går det fort av seg selv. jeg kan ikke si noe om hvordan det blir videre fordi jeg har samme bok og komt like langt, men læreren vår bruker ikke boken.

Så lenge du synes det er moro og vil lære så skal du se at det løser seg, men du må nok jobbe med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...