Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Kan noen skrive en liten drøftingstekst om utviklingen til våpenkappløpet og utviklingen mellom USA og Sovjet

Anbefalte innlegg

Kan noen så vær så snill å skrive noen punkter eller tekst om drøfting under den kalde krigen? Jeg har en oppgave på 10. trinn som jeg sitter fast med drøftingen min. Tema er Utviklingen i våpenkappløpet og utviklingen mellom stormaktene USA og Sovjetunionen :)

Takk på forhånd :)

Endret av Mathias V.A
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler deg at du skriver oppgaven selv, det er også det du vil lære mest av. Ellers er et annet tips at du leser drøftningsoppgaver på f.eks. Daria. Til ditt eget beste så er det greit å bli vant til å gjøre oppgaver på egenhånd.

Ellers er det viktig i drøfting å se sammenhenger, f.eks. kan du lage noen punkter der du blant annet skriver om hvorfor det forble en kald krig og ikke en ''varm'' krig(bl.a. pga. terrorbalanse) . Da kan du bruke formen årsak-hendelse-virkning. Når det gjelder utviklingen av stormaktene kan man påpeke at USA gikk ut av krigen som seirende(månelandingen), og at Sovjetunionen mistet mye av makten sin og ble oppløst blant annet grunnet krigen. Vi ser også i dag at Russland og USA ikke er på altfor god fot med hverandre, noe som b.la. skyldes Den kalde krigen.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...