AnonymDiskusjon Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Jeg er samboer på 10.året med ei flott dame, vi har 2 barn og en travel hverdag. For 8 måneder siden falt jeg for ei flott dame, det ble aldri noe annet enn denne forelskelsen og jeg er i mitt gamle forhold... men jeg får ikke dama ut av hodet. Jeg tenker på henne hver dag, og tar meg selv i å fantasere om henne stadig vekk. Jeg ønsker være tro mot samboeren min, og jeg ventet at disse andre forbudte følelsene bare skulle dø ut men den gang ei. Har på ingen måte "matet" følelsene med kontakt, men allikevel så brenner det ikke ut. what to do? Anonymous poster hash: 4254b...d7d Lenke til kommentar
lisa2014 Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 hei uff da , vært der jeg også . Noen ganger i livet møter man noen man har sterk kjemi med sånt skjer bare .. Du får bare ta tide til hjelp, jeg brukt lang tid på å få han ut av hode .. Har egentlig ikke noen gode råd å gi deg , vet bare at det ikke er lett .. Så ønsker deg lykke til! Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 (endret) Å forelske seg er noe som skjer veldig fort, og er man i et forhold, vet man at det er forbudt. Da blir litt enda mer spennede, og du skaper en illusjon om dette mennesket, som sjelden stemmer overends med realiteten. Dette andre individet blir alt hva du ønsker deg, som du ikke får, selv om det er helt urealistisk. ## henvisning til slettede poster fjernet av ilpostino ## Endret 9. oktober 2014 av ilpostino Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Korte og unødvendige innlegg som ikke hører hjemme i tråden er flyttet inn i det sorte hullet til forumet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne retningslinjene §1.Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på https://www.diskusjon.no/index.php?s=b5770b344f75925a57cf672f34bd93db&&app=members&module=messaging§ion=send&do=form&preview=1&_from=quickPM&fromMemberID=1713”'>Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
Baklava Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 (endret) . Endret 30. januar 2015 av Baklava Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2014 Hei! Er i en lignende situasjon, faktisk, bare motsatt kjønnsfordeling. Har heller ikke noe særlig kontakt med denne fyren, treffer på ham av og til, men hilser mest bare. Går det ikke over selv om du ikke treffer henne? Det virker som det sitter hardt, da. Vanligvis kan jo ting forsvinne når ute av syne, ute av sinn ... Vel, det tenkte jo jeg da, men det stemmer visst ikke for meg heller. Det går nok over, kanskje glir det over fra forelskelse til fantasi, og en dag er fantasien oppbrukt:-) Lykke til! Hei igjen. Det går ikke over, jeg ser henne bare tidvis og snakker sjeldent med henne men allikevel er følelsene sterke og hjertet slår mange ekstra slag, og dobbelt så hard når jeg ser henne, eller navnet hennes. Jeg forstår ikke lengre hvorfor denne følelsen vedvarer, og hvorfor den ikke bare kan forsvinne. Har nevnt det for en kompis og han sier det sikkert kommer av at jeg aldri har utforsket det, derfor ligger det der fortsatt som ett spenningsmoment. Jeg hadde og håpet at ute av synet, ute av sinn ville fungere, kanskje enda viktigere ingen kontakt. Men enda etter så mange måneder så er det likedan. Jeg forelsket meg hardt og brutalt i denne jenta for mange måneder siden, og jeg forsøkte å spille på det - jeg hadde aggert, hadde hun respondert. Hun var ikke klar da, og kanskje jeg ikke er hennes type kar, det vet jeg ikke. Anonymous poster hash: 4254b...d7d Lenke til kommentar
Baklava Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 (endret) , Endret 30. januar 2015 av Baklava Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2014 Vi sendte noen sms en periode, helt vanlige hverdagslige sms. Hun var nettopp ute av ett stygt brudd og ikke klar for noe nytt, spurte henne om hun ble med å ta en øl og hun takket pent nei men kanskje en annen gang.. Heldigvis kanskje, siden jeg faktisk har samboer..Jeg sluttet skrive til henne for å verne meg selv.I går kjørte hun bak meg i bil og jeg holdt på å kjøre av veien.. det skal ikke være slik. En forelskelse kan være overfladisk ja, og jeg prøver tenke at det er nettopp det dette er. At jeg syntes hun er råflott utseendemessig, at jeg oppfatter henne som svært reflektert og intellegent på en slik måte som tiltaler meg på alle måter, og med en sjarm som gjør meg mo i knærne.. Det er bare overfladisk, for jeg kjenner henne faktisk ikke godt nok til å kalle det annet. Anonymous poster hash: 4254b...d7d Lenke til kommentar
Baklava Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 (endret) m Endret 30. januar 2015 av Baklava Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Hvordan er det overfladisk når hodet ditt går så i surr for henne at du nesten kjører av veien? Høres ut som hun er ei bra jente, men gresset er ikke nødvendigvis grønnere på den andre siden. Tenk på det. Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Tar du og samboeren dere tid til å pleie forholdet? Om det ikke er helt skakkjørt eller av andre grunner umulig å redde, så er det best å prøve å gjødsle egen plen i stedet for å kaste seg over den frodige og grønne nye plenen. Det er vanskelige saker om man må begynne å fordele unger og alt. Det må være verdt det om man skal gjøre det... Du og samboeren har barn og mye historie. Følelser endrer seg og blir sterkere. Ingen er nyforelsket for alltid. Hun andre kan ha uvaner du ikke liker og det å bo med noen er ikke alltid barebare. Hvordan er det med sex og romantikk i nåværende forhold? Har dere mulighet til å få barnepass for å reise vekk? Det beste du kan gjøre er å gå inn for å glemme de forbudte følelsene, pleie forholdet ditt og ikke ha kontakt med denne jenta så lenge du føler det du gjør. Prøv å ha romantiske kvelder med kjæresten. Bare hverdager kan være drepen. Prøv å tenke tilbake på hva du falt for og på hva du elsker ved henne. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2014 Har vært i samme situasjon som deg. For meg endte det med brudd. Jeg var gjennom mange faser. I starten prøvde jeg å overse det. Så fant jeg ut at jeg skulle prøve å stikke hull på boblen, og håpte at jeg skulle bli avvist. Ble ikke avvist, og endte dermed opp med å være utro. Eksen min oppdaget det, men ville prøve å redde forholdet. Vi prøvde, men det sto ikke til å redde. Jeg tenker at det at man blir så forelsket i en annen person, og at det ikke går over, er et symptom på at det er et problem i det eksisterende forholdet. Jeg sier ikke at det nødvendgvis er partneren din som er problemet, hos meg lå problemet i meg selv. Mulig forholdet hadde klart strabasene hvis vi haddet sett faresignalene lenge før, og gjort noe med det da? Det er umulig å si helt 100% sikkert, selv om jeg i utgangsunktet har følt 99% av tiden at forholdet ikke kunne repareres, fordi det manglet noe som aldri hadde vært der. Uansett så er rådet mitt å fokusere på forholdet med samboeren din, fremfor å fokusere på å ikke fokusere på forelskelsen. Spør deg selv, hva savner jeg? Hvordan kan jeg få det? Anonymous poster hash: bd456...203 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2014 Hovedinnlegger igjen her. Jeg vil jo si at jeg på mange måter vil holde livet som det er, men drømmen og tankene på denne andre er så overskyggende. Vi har få felles interesser jeg og samboeren, og jeg er når sant skal sies litt lei hele opplegget. Jeg må nok bare legge dama enda lengre bak i hjernebarken og satse på at det visner snart.. Anonymous poster hash: 4254b...d7d Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Utroskap er den nye parterapien, kjør på. Lenke til kommentar
Extraterrestrial Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Det går nok over, men det kan ta veldig, veldig, veldig lang tid. Pass på så du ikke lager 'fantastiske' fantasier om henne (og henne som person) i ditt eget hode, som gjør at hun plutselig virker som en mye mer attraktiv person enn partneren din. Emosjonelle fantasier om andre vil (hvis det skjer for ofte) skape en emosjonell avstand mellom deg og partneren din, som igjen gjør det lettere å bygge oppunder fantasien om den andre, og da er man på farlige stier når det gjelder forholdet. Derfra trenger ikke veien være lang før man har rettferdiggjort et eventuelt brudd med partneren (vi har ikke like interesser, er egentlig lei, bare mye mas, ikke nok sex, blablabla) ovenfor seg selv.Skal man først gå fra partneren sin for å være singel eller evt. tilgjengelig for noen andre, ta deg selv i akt iallefall og vær beviss på hva du gjør og hvorfor. Ellers kan du komme til å angre, og det er ikke så kult hvis man innser at fantasien ikke var så fantastisk allikevel. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2014 Det som er greia er jo at jeg aldri har utforsket dette i særlig grad, og jeg mener selv at jeg ikke har handlet på en gal måte.. men jeg tenker oftere og ofter på å gjøre det.Jeg har så inderlig lyst til å gjøre ett fremstøt, både fordi jeg tenker at en fullstendig avvisning kunne fått meg tilbake på rett spor men og den fristende tanken om å få positiv respons. Det er en aldersforskjell her som gjør det hele litt vanskelig, og det faktum at vi ikke har en felles omgangskrets, det er så mange ting som bidrar til at det ikke skal være noe kontakt.Det eneste som holder det oppe er at jeg ser henne sånn gjennomsnittelig 5-6 dager i uken når jeg passerer arbeidsplassen hennes eller er innom for å kjøpe noe.Jeg har med henne å gjøre når jeg er innom å handler, og det er da hyggelig smal talk. Jeg kan bruke masse energi på å fortelle om alle tingene som gjør at jeg på mange måter føler at gresset kanskje er dødt på denne siden av gjerdet, men det er unødvendig og det er ikke det saken dreier seg OM.. men det faktum at jeg ikke vet hvordan jeg skal håndtere dette lengre. Jeg dras mer og mer mot å ta kontakt som sagt, og kanskje bare håpe som jeg skrev på en blank avvisning.. det kjennes nesten ut som om det er det som må til, og jeg vet jo at det på ingen måte er hennes jobb å avvise meg for at jeg skal la dette ligge.hun vet jo ikke om det en gang stakkars.. Anonymous poster hash: 4254b...d7d Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Legg denne forelskelsen til sides og finn ut om du vil fortsette sammen med samboeren din eller ikke, uavhengig av dine følelser for hun andre. Tenk deg veldig godt om, og husk på at er samlivsbrudd med barn inne i bildet er en stor omveltning for alle parter. Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 (endret) Det som er greia er jo at jeg aldri har utforsket dette i særlig grad, og jeg mener selv at jeg ikke har handlet på en gal måte.. men jeg tenker oftere og ofter på å gjøre det. Jeg har så inderlig lyst til å gjøre ett fremstøt, både fordi jeg tenker at en fullstendig avvisning kunne fått meg tilbake på rett spor men og den fristende tanken om å få positiv respons. Det er en aldersforskjell her som gjør det hele litt vanskelig, og det faktum at vi ikke har en felles omgangskrets, det er så mange ting som bidrar til at det ikke skal være noe kontakt. Det eneste som holder det oppe er at jeg ser henne sånn gjennomsnittelig 5-6 dager i uken når jeg passerer arbeidsplassen hennes eller er innom for å kjøpe noe. Jeg har med henne å gjøre når jeg er innom å handler, og det er da hyggelig smal talk. Anonymous poster hash: 4254b...d7d Alt bunner jo ut i hvordan du har det i ditt eksisterende forhold i dag. Vi har alle travle hverdager, og den første tids romantikk og spenning "dør litt ut", og hverdagen innhenter oss alle tilslutt..... Men når du tenker på å gjøre et fremstøt, så har du jo nesten allerede gjort noe galt overfor de du har hjemme. Selvfølgelig er det lov å se på "menyen" ute, men "spise" gjør du hjemme....... Det er hverken feil å se eller "drømme seg litt bort", men å vurdere et slikt "overtramp" mot det eksisterende forholdet du har, er ikke noe du burde gjøre etter min mening. Har du først forsøkt noe slikt, så blir det jo ingen vei tilbake, og verden er faktisk mindre enn det en skulle tro. Så du kan jo ende opp med at du blir avvist av den du er interessert i, og om din samboer får greie på dette, så kan du jo miste henne også...... (og det hadde du jo faktisk fortjent etter min mening). Om du får napp, hva vil du gjøre? Avslutte forholdet med din samboer (og felles barn), for noe du ikke vet hvordan vil gå? Eller vil du bare gå bak ryggen til din nåværende samboer, for å se hvordan det går med din "nye flamme"? Tenk litt på at her kan du gjøre ting du vil angre bittert på, for slike ting får du aldri ugjort igjen...... Synes også du oppsøker "problemet" vel ofte, hvorfor handler du i akkurat den butikken 5-6 ganger i uken? Er det bare for å få en ny mulighet til å se henne igjen? Leser jo at du går forbi butikken hun jobber i, men gå i en annen retning da vel og handle i en annen butikk, så unngår du å hele tiden bli fristet. Som flere sier her, det er svært sjeldent at gresset er grønnere på den andre siden, forsøk heller å gjøre ditt eget gress grønnere, ved å gjøre en innsats der i stedet. Husk at du har barn også, dette kan sette store spor hos dem som ikke så lett lar seg reparere, bare fordi far må se om han kan sjarmere en annen dame i senk..... Det er vel egoistisk etter min mening, men det er vel ikke akkurat det du ønsker å høre vil jeg tro......??? Alt avhenger selvfølgelig av hvordan ditt eksisterende forhold er. Vis i hvertfall hensyn og ha litt verdighet overfor din nåværende, avslutt det forholdet før du evt. starter på noe nytt. Å gå bak ryggen på noen er så feigt, falskt og svikfullt som det går an, så gjør det rette overfor din familie, før du går videre. Det er nå i hvertfall min mening, men om du liker den er jo en helt annen ting...... Endret 24. oktober 2014 av fotonisse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå