mandela Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Dataspill som propagandavåpen Det lages stadig flere spill som er direkte inspirert av virkelighetens kriger, hvor deltakeren spiller en amerikansk soldat på «frigjøringstokt». Den amerikanske hæren rekrutterer soldater gjennom gratis krigsspill på sine nettsider. Til tross for gjentatte debatter om vold i dataspill, har krigsspillene møtt bemerkelsesverdig lite kritikk. Hver uke pumpes det ut pro-amerikanske (pc)spill, disse kommer fra mange ulike vestlige land, bl.a norge, danmark, tsjekkia, usa osv. jeg liker å spille litt selv, men nå har jeg lyst til å teste (og bli påvirket) av andre propaganda-sendere her har jeg funnet noen spill som virker interessante: http://www.fritzliess.com/movabletype/archives/000061.html spill laget av hezbollah :!: noen som har vært borti disse spillene? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 To obtain the game, which includes all that an anxious persons dreams of in order to participate in facing the Zionist enemy Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Husker iallefall et nazispill ble "gitt" ut for 2 år siden (noe der omkring). Linker dog ikke opp til det av åpenbare årsaker. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 noen som har vært borti disse spillene? Vel... Tja... Man finner det jo over alt... Men det jeg er mest lei av, mer enn noe annet, må være de uendelig langtekkelig og evinnelige kjedelige pro-amerikanske action-filmene Hollywood klarer å pumpe ut. Der USAs tøffe CIA, CTU og FBI kjemper mot de slemme terroristene og kommunistene! Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Bare slik at vi ikke glemmer rekrutteringsspillet nr. 1 Suicide Bomber Morsomt også! Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Wohoo! 3 døde, 4 sårede! Lenke til kommentar
Aggex Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Hva ble rekorden deres? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 4 døde, mesteparten kvinner og barn, 5 sårede Lenke til kommentar
Aggex Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Wee ! Klarte 5 døde rekord! 6 døde 1 skadd Lenke til kommentar
gspr Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Spill er spill - det er bare å la være å spille dem. Ta for eksempel Delta Force. Det er klart USA-vennlig og gjør krigen ganske så sukkersøt, men spillet er da god underholdning. Jeg er kraftig uenig med mye av USAs politikk, men synes allikevel Delta Force er/var knallgøy. Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Acce: da har du 1 til for å ta igjen meg! Har faktisk klart 7 døde... Men da er det mye flaks med plasseringen av folket ute å går selvfølgelig! *grin* Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Tom Clancys Rainbow Six er jo blitt et flott spill. Og patriotsik! Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Tom Clancys Rainbow Six er jo blitt et flott spill. Og patriotsik! Mente du å si Patriotsyk? Lenke til kommentar
Aggex Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Acce: da har du 1 til for å ta igjen meg! Har faktisk klart 7 døde... Men da er det mye flaks med plasseringen av folket ute å går selvfølgelig! *grin* hehe, ja har mye med plasseringen å gjøre, synd det bare var ein bane på spillet. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 (endret) Tom Clancys Rainbow Six er jo blitt et flott spill. Og patriotsik! patriotisk i den forstand at det dreier seg om bioterrorister som prøver å utslette store deler av verden, ikke bare USA, og i all hovedsak inneholder oppdrag som ikke foregår i USA?, og som handler om en organisasjon som ligger under FN (som er en internasjonal organisasjon, i motsetning til populær oppfatning), som bare tilfeldigvis ledes av en amerikaner( fordi Tom Clancy er amerikaner og skriver primært til dem), som har hovedsete i UK, og som gjennomfører oppdrag for alle land i verden? hvordan kan du se det spillet som spesiellt patriotisk egentlig? edit: hvis det ikke er snakk om verdens patriotisme, hvis det går ann å si det da Endret 11. november 2003 av MrLee Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 (endret) Så lei av at USA promoterer seg selv på alle mulige vis. Endret 11. november 2003 av Fjaslokt Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 (endret) Hva med America's army då?? det er vel heller god reklame for det amerikanske "forsvaret" (det de kaller forsvar) Endret 11. november 2003 av sluffy Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 de kaller det faktisk ikke for "forsvar"... og america's army thja...hva kan man si...det er vel mer ett rekruterings spill enn noe politisk budskap... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå