Gå til innhold

Programvareutvikling (HIG) vs programmering (NITH)

Ivantacus

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Har sett litt på programvareutvikling linjen i gjøvik og programmering linjen ved NITH og syns begge virker veldig interessant. På begge studiene lærer man vel programmering, men som programvareutvikler så handler det mer om å jobbe i grupper og legge tilrette for progammererer og finne løsninger etc? Mens som programmerer så handler det kun om å utvikle software til klienten ønsker?

Lurte også litt på om man blir programvare ingeniør når man tar programvareutvikling siden linjen heter software engeneering på engelsk. Har drevet mye med ulike språk på hobbybasis som java, c++, php, css, html osv så har absolutt lyst til å jobbe med det videre. Med tanke på jobb senere, hvilke av de 2 studiene vil gi best jobbmuligheter? Noen andre utdanninger jeg burde sjekke ut innen IT?

Takker for svar.

Endret av Ivantacus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg vil tippe at du vil stå 99% likt enten du velje det eine eller andre.

Det viktigaste du skal lære på skulen er evnen til å lære meir. For dei neste åra i arbeidslivet vil gi deg mykje meir kunnskap. Det er forskjellen mellom teori og praksis.

Når det gjelder programmering, så er eg rimeleg sikker på at i framtida så vil ekspertise innanfor maskinlæring gi deg den beste lønna og beste jobbane.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...