oleros Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Hei, Jeg bruker nå en gammel stue PC som mediasenter. Denne har jeg har tenkt å kvitte meg med og ønsker å se på alternativer uten PC eller dedikert NAS. Jeg har nå en Samsung Galaxy 10,4 2014 og vurderer å kjøpe en Xbox One pga dennes medieegenskaper. Tablet og konsoll linkes sammen via DLNA og Smartglass. Tanken er da å ha lokal media på tableten som hentes opp av Xbox som har et tålelig bra utvalg støttede videoformater. Er det noen som har erfaring med, eller tanker om et slikt oppsett? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 det funker nok greit det, men imorgen kommer Plex, jeg ville heller da hatt en Plex server på en maskin ett sted (mulig man kan ha den på tableten også?) så bruke Plex på xbone til å streame lokalt innhold fra Plex serveren. Lenke til kommentar
oleros Skrevet 7. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2014 Hei, ja har kikket litt på Plex men serveren støttes ikke av Android/iOS. Så da må jeg ha en PC i tillegg. XBox appen koster også 150 $ (Plex Pass). Og om man ser bort fra aksess av innhold fra mange devices, er det vel bare en pen måte å presentere media på, henting av cover art etc? Dersom X1 skal være an mediakonsoll burde jo denne håndterer slike funksjoner selv, Har noen her erfaring med X1s funksjoner for streaming av lokale videofiler? Ellers ser jeg absolutt noen svakheter ved å bruke en tablet som mediahub. Torrents går på ca 1/5 av hastigheten i windows og Google gjorde nettoppp tilgang til ekstrent minnekort veldig begrenset i KitKat. Er det noen her som har erfaring med å bruke tablet/mobil til å lagre/streame media til TV? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 det er mye mer behagelig å bruke streame tjeneste som er tilgjengelig på xbone, men da koster ting penger og man må bruke noen triks for å få tilgang til US only, tjenester. Lenke til kommentar
oleros Skrevet 7. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2014 Joda, streamer som bare pokker jeg Men er også et krav å kunne spille av lokal media, som ikke nødvendigvis ikke koster penger. Hadde håpt å få til dette med så få bokser som mulig men ser det kan bli vanskelig å unngå PC. Mediateknologi er så håpløst overstack. Jeg kommer til å sitte igjen med en HTPC, en Smart-TV, en Xbox og en Chromecast. Alle gjør i bunn og grunn det samme men ingen gjør alt.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 tja, hvis du har en NAS kan du kjøre plex server på den, så streame til xbox. (hvis den støttes av plex server da). man kan også bruke DLNA til xbox fra div enheter til å streame. jeg har ingen DLNA enheter så jeg får ikke brukt det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå