Brahmeister Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 (endret) Okei Hva med å ikke sende inn til undersøkelse men til returadressen: CDON.COM Postboks 214 0061 OSLO Norge For å få igjen pengene, pga. en boks jeg kan huke av på "Skade på vare" Så har jeg vel rett til det? Ja jeg har tungt for å skjønne ting til tider. edit: Det var der jeg ble forvirret, fordi virker som at CDON mente jeg skulle betale undersøkelse og reparasjon uansett om det var defekt eller ikke. For det første gjelder angreretten (er ikke ett klesplagg du har kjøpt som du har gått med), jeg linket til forbrukerrådets informasjon tidligere. For det andre er alt du trenger å gjøre å fylle ut dette skjema (som CDON selv linker til) og returnere alt som har med varen å gjøre: http://www.signform.no/dss/statlige-blanketter?task=form.downloadFile&id=6174 I det brevet henviser du også til din tidligere dialog med CDON der det også kommer frem at produktet er defekt, slik at de ikke legger det ut for salg igjen slik uten videre. Fra CDON sin NETTSIDE: 7. Rett til å tilbakekalle 7.1 Når produkter kjøpes på Nettstedet, har Kunden en 14-dagers angrerett i samsvar med gjeldende angrerettlov og forbrukervernlovgivning. Det betyr at Kunden har rett til å kansellere ethvert kjøp ved å gi melding om dette innen 14 dager fra da Kunden eller hans/hennes representant mottok det bestilte produktet (angrerettsfristen) Endret 30. oktober 2014 av Brahmeister Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 30. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2014 Okei den med angrefrist er grei, men får nesten se hva CDON svarer imorgen ettersom jeg mente jeg hadde krav på retur og pengene tilbake. Ellers så har jeg jo fortsatt Sendelapp med posten + Tollpapirer til ett verksted i sverige og finner de ikke feil får jeg pengene tilbake for produktet oooog.. hvis jeg skjønte rett slipper å betale undersøkelseskostnad + frakt, men dette blir nok en prosess som vil ta lenger tid. Sistnevnte er forresten den metoden CDON ville jeg skulle gjøre når jeg skrev at jeg har en defekt på pumpa. Så får se hva de svarer imorgen, kan være at de er lært til å gå rett på det å sende inn for å undersøke for å ikke tape penger, for hvis alle gjør det er det litt mindre profitt for bedriften, men får jeg returnert til CDON i Norge for å bare få pengene igjen gjør jeg selvsagt det. Lenke til kommentar
Brahmeister Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 (endret) og finner de ikke feil får jeg pengene tilbake for produktet oooog.. hvis jeg skjønte rett slipper å betale undersøkelseskostnad + frakt, men dette blir nok en prosess som vil ta lenger tid. Nei kjære vene, finner de ikke feil og det viser seg at du har sendt inn ett produkt som fungerer som det skal, må du betale både frakt og for undersøkelsen (du vil få ett krav i senere tid). Dette var uansett en veldig enkel sak som ikke krevde mye skriverier i utgangspunktet, men når folk begynner å snakke om at angreretten ikke gjelder osv. så ble det mye unødvendig tull her. Ordner seg nok skal du se (uansett hva du velger), jeg brukte selv angreretten på en plasma tv hos CDON i sommer, fordi jeg syntes det var altfor dårlig lysstyrke kontra det som var oppgitt (noe jeg sa til CDON). Alt gikk greit bortsett fra at det nesten tok 3 måneder før pengene var på konto (sommerferie) Edit: eller nei, det gikk ikke helt greit, de tok kontakt og sa at jeg ikke hadde sendt med foten til tv, men siden jeg har lang erfaring med slikt tok jeg flere bilder underveis av både pakkeprosess og plassering, så da sendte jeg bilde av hvor foten var plassert i esken. Endret 30. oktober 2014 av Brahmeister Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 30. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2014 Fikk svar fra CDON nå Hej, Jag hoppas att det är ok att jag delvis besvarar dig på svenska. Självklart är du välkommen att ångra och häva köpet. Vi skickar en retursedel till dig per e-post vilken du använder dig av för att returnera varan på vår bekostnad. Har du inte tillgång till printer, kontakta oss igen så kan vi skicka retursedeln per vanlig post. For å returnere din vare vennligst følg instruksjonene nedenfor:- Returner varen sammen med en kopi av følgeseddelen/fakturaen- Legg ved et brev med forklaring på hvorfor du returnerer varenHvis du har betalt mot kort, vil beløpet for den returnerte varen bli refundert tilbake din konto etter at vi har mottat returen. Du vil motta en e-post fra oss når vi har registrert din returforsendelse. Glöm inte att förpacka varan väl så att inga skador uppkommer under transporten. Har du flere spørsmål er du velkommen å kontakte oss på nytt. Med vennlig hilsenAdam Lenke til kommentar
Brahmeister Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 At de betaler portoen din når du angrer er noe de ikke trenger å gjøre en gang, så da var de jo snille i dag Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Ja, en hyggelig svensk kar. ^^ Og det er jo det optimale. Slippe å reklamere OG slippe å betale frakt. Win Win. Han ble vel forskrekket av TS sin sinte mail. ^^ Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 30. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2014 Neida, bare sendte dette bildet og sa at hvis ikke det blir slik kommer jeg til å kidnappe dere, torturere dere litt først og så begynne å skjære dere opp med motorsag til dere dør av blodtap. De følte det vel at de ikke hadde noe valg antar jeg. Clever move. MEN HAPPY HALLOWEEN ALLESAMMEN, nå er det nok skrivi her, CPUen får overclocket seg til 4.6ghz uten mer enn max 58c på gradestokken, så saken anses som VELDIG løst for å si det sånn. Nå kan dere stikke ut å kose dere i helga ellers fjerner jeg milten på dere! Nå skal jeg ut å finne noen horer jeg kan ha sex med for å så skjære dem opp, så denne HALLOWEEN blir bra.. veldig bra.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå