Gå til innhold

Skriver som kan printe A3 og A4

Anbefalte innlegg

Hei.

Med et budsjett på 5000,- og et ønske om en printer/skriver som skal brukes flittig av en studentgjeng på 20 mann, med kravet om muligheten for å printe i A3, A4, og den skal kunne scanne. Hva er mulighetene?

Gjerne kom med forslag i alle prisklasser ettersom budjsettet kan være fleksibelt.

Dette skal ses på som en investering og printeren skal kunne stå i en del år får den må byttes ut.

Jeg har virkelig ingen kunnskap om printere, gode eller dårlige. Leter mye rundt på prisguide.no, men vet virkelig ikke hva jeg burde lete etter...

Setter stor pris på hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

... og den skal kunne scanne. Hva er mulighetene?

Høres ut som det er en multifunksjonsenhet du er på jakt etter. Det finnes en del enheter som håndterer A3, men ingenting i denne prisklassen (som jeg kjenner til) er virkelig høykvalitets produkter beregnet for hard bruk, og selv om selve printeren er rimelig vil blekkostnadene bli høye hvis dere skal skrive ut mye.

En annen ting å tenke på er om dette er tenkt vesentlig for fotobruk, eller om det er vesentlig dokumenter. Mange multifunksjonsskrivere gjøre en bra jobb på foto også, men ikke helt på høyde med en dedikert fotoskriver.

Her er et utvalg fra prisguiden med A3, men synes det var mistenkelig mange så jeg ville sjekket at det stemmer på modeller som ser interessante ut da det kan forekomme feil i prsguiden. Ville også sjekket om A3 er både scanning og utskrift, eller kun utskrift (hvis scanning av A3 også er viktig). En stund siden jeg har kjøpt noe slikt så jeg kan ikke komme med konkrete anbefalinger, men Canon og Epson har mye av markedet. Brother og Lexmark er også kjente merker, men min erfaring er at blekk til Canon og Epson føres flest steder.

Lenke til kommentar

... og den skal kunne scanne. Hva er mulighetene?

Høres ut som det er en multifunksjonsenhet du er på jakt etter. Det finnes en del enheter som håndterer A3, men ingenting i denne prisklassen (som jeg kjenner til) er virkelig høykvalitets produkter beregnet for hard bruk, og selv om selve printeren er rimelig vil blekkostnadene bli høye hvis dere skal skrive ut mye.

En annen ting å tenke på er om dette er tenkt vesentlig for fotobruk, eller om det er vesentlig dokumenter. Mange multifunksjonsskrivere gjøre en bra jobb på foto også, men ikke helt på høyde med en dedikert fotoskriver.

Her er et utvalg fra prisguiden med A3, men synes det var mistenkelig mange så jeg ville sjekket at det stemmer på modeller som ser interessante ut da det kan forekomme feil i prsguiden. Ville også sjekket om A3 er både scanning og utskrift, eller kun utskrift (hvis scanning av A3 også er viktig). En stund siden jeg har kjøpt noe slikt så jeg kan ikke komme med konkrete anbefalinger, men Canon og Epson har mye av markedet. Brother og Lexmark er også kjente merker, men min erfaring er at blekk til Canon og Epson føres flest steder.

Tusen takk for et utfyllende svar!

Skjønner at jeg kanskje ber om for mye for en litt for liten sum penger, men i all hovedsak må den kunne printe A4 og A3, scanne A4. Røff bruk blir det ikke mye av. Det er ingen barn som skal bruke skriveren, men hvor lenge skrivere holder vet jeg ikke, men så lenge den ikke er spesielt kjent for å krasje så går det fint.

Takk for link! Jeg skal se videre på det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...