Luke1342 Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 (endret) Hei Hei Første topic her på diskusjon.no så håper detta blir bra! Jo, nå i det siste har PCen min begynte å freeze når jeg spiller. Og det er ender med at jeg må restarte PCen, siden ikke det kommer noe error melding på spillet eller noe anna. Spilla jeg spiller som regel er litt kvevende men PCen min burde takle det veldig fint. spill som feks, Starcraft2,BF4,LoL,CSGO,Black Flag ++ Mine specs er ; W7 Pro 64bit CPU AMX FX-9590 (31-55grader) RAM 32GB Hovedkort ASUS Crosshair V Formula-Z (31grader+) Grafikk Geforce GTX 780 x2 (SLI) (35-50) Så etter jeg restarter så kommer jo bio's om og sier at det er CPU'n min som er litt for varm, men i følge Speccy så er tempraturen helt grei. Kan det være for varmt i rommet? Jeg er ikke noe PC "pro" så prøv å forklar meg som om jeg var 12år. Syns det er litt små rart? noen tips? takker mvh Stian Endret 5. oktober 2014 av Luke1342 Lenke til kommentar
Luke1342 Skrevet 5. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2014 Glemte å si at jeg spilte feks BF4 eller LoL før for noen månder siden uten disse probleme, sånn btw. takk Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Kanskje bare installere windows på nytt? :`) Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 CPU blir for varm mens du spiller. Da hjelper det ikke å sjekke temperaturen utenom. Siden det har fungert før så er det sikkert støv i CPU kjøleren. Fjern det, men ikke med støvsuger med mindre du demonterer kjøleren. Trykkluft er bra saker. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Bruker du to skjermer så du kan la nummer to være på med temperaturovervåkning mens du spiller? Da kan du se hvilke temperaturer maskinen lå på når den kræsjer. Anbefaler HWmonitor eller OpenHWmonitor da disse viser høyeste registrerte temperatur i tillegg til aktuell. Lenke til kommentar
Luke1342 Skrevet 5. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2014 Bruker to skjermer ja, skal prøve. og skal sjekke om det er mye støv inni. gi meg noen sek, tusen takk for så raske tips setter stor pris på det. luke Lenke til kommentar
Luke1342 Skrevet 5. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2014 Sånn, fikk e blåst litt inni PCen, må vel ærlig innrømme at det var en del støv der, spessielt på den store CPU svart vifta helt bak, lasta ned OpenHardwareMonitor nå og skal prøve meg litt fram nå på BF4 Lenke til kommentar
lals Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 hvor fant du det bilde du har i førsteposten? Lenke til kommentar
Luke1342 Skrevet 5. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2014 Hmm, CPU'n min var oppi 71* grader. men alt fikk fint, det har ikke stoppet enda, men det er vel veldig høy tempratur uansett? Skal prøve å få spilt litt i natt å se om det bare var støvet som var problemt. Lenke til kommentar
Luke1342 Skrevet 5. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2014 hvor fant du det bilde du har i førsteposten? det er et bilde av Speccy Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 71 grader er er helt akseptabel load/peak temperatur. Spørs jo litt på kjøleren, men jeg antar at du kanskje har noe stock greier Lenke til kommentar
Luke1342 Skrevet 6. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2014 hvis jeg engang viste hva stock greier er så ja kanskje haha .. ^^ Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 hvis jeg engang viste hva stock greier er så ja kanskje haha .. ^^ Stock = standard, altså det som fulgte med cpuen da du kjøpte den. ^^ Lenke til kommentar
sevs Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 hvis jeg engang viste hva stock greier er så ja kanskje haha .. ^^ Stock = standard, altså det som fulgte med cpuen da du kjøpte den. ^^ ...altså denne. Lenke til kommentar
Luke1342 Skrevet 6. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2014 Ahaa.. har en sånn ? https://www.komplett.no/corsair-h55-hydro-series-cpu-kjler/769187 Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Wait what. Jeg mener jeg så noe helt annet i tråden når jeg leste den i går. O.o Må ha blandet to tråder Uansett, den kjøleren har ikke den største kjølekapasiteten og du har en CPU som kan produsere over 220W med varme. Det har jo fungert før, men da kan jo du kanskje ta den av hovedkortet, blåse den het rent for støv og ta på ny termisk pasta. Lenke til kommentar
Luke1342 Skrevet 7. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2014 Sånn, nå har jeg spilt noen timer med BF4 og LoL osv, så tempen (CPUen) går opp i 70 ish grader, ikke høyrere og det har ikke klikka enda, så ser ut som det bare var 3-4 tonn med støv inni. Men kommer sikkert engang til å invistere i en ny CPU vifte evt. Tusen takk for alle svar mvh Luke Lenke til kommentar
Luke1342 Skrevet 7. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2014 HAHA okok etter 4-5 timer nå ble PCen litt sliten og krasja igjen, når PCen skrudde seg på igjen kom det en warning at CPU'n var alt for varm, så da regner jeg med at jeg burde kjøpe en ny cpu vifte nå xD ! noen som har noen tips ? takker igjen Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 Det holder om du bytter ut kjølepastaen mellom vifte og cpu. En slik tube koster opptil en hundrings på nett. https://prisguiden.no/kategorier/varmeledende-pastalimpads?detailId%5B%5D=2099%281%29 Lenke til kommentar
Luke1342 Skrevet 7. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2014 Jeg kan jo alltids kjøpe meg en sånn kjølepasta greie, men tenker litt siden PCen min er jo ikke så gammal, og den ble ferdig bygd fra Komplett, så regner vel med at de har gjort det? (den er 3-4månd) er litt små redd får å kødde det opp inni der haha Jeg bare syns tempen var så høy, oppi 70 grader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå