Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

anlegg i 240, tanker?

settings

Anbefalte innlegg

mårn folkens.

Skal nå endelig få ræva i gir, få bygge meg no lyd i den alt for stille bilen min.

tanken vi har lekt med er to titommer i hattehylla i kasse med lufterør, 6,5 tommer vedsidenav og noe diskant helt ut mot sidene, men er ikke sikker på hva jeg må tenke på når jeg bygger, vil derfor gjerne at noen bedrevitere kommer med sin vide og brede kunnskap om temaet.

det jeg trenger er;

to titommere som skal bygges i kasse midtstilt i bagasjen fremme

to 6,5 tommer mellomtone til vedsiden av 10"

to diskanter helt ut mot sia

4 kanals forsterker til 6,5 og diskant

mono til bassen.

noen tanker? skal få ut noen bilder og skisser om jeg får te det

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tenker å isolere bilen med noe type matter om jeg finner noe til en grei pris, skal ut på TVboden i morra å høre om de har noen tips. blir isolering i dører, bagasje og gummimatter under teppet inni bilen tenker jeg.

noen som har en formel på beregning av liter per element? finner ingenting fornuftig på nett atm...

ingen plass forran i bilen uten store modifikasjoner, men leker med tanken om tweetere forran også, helt ut mot sidene. men er jo en liten lukket bil, og ting blir vinkla noen grader mot fronen i hattehylla.

Endret av settings
Lenke til kommentar

Lyd bakfra blir bare feil, så gå for modifisering foran i steden, ihvertfall hvis du vil ha det bra... ;)

Og en Epa 240 er jo ikke liten, er plass i massevis der. Det er ingen formel som kan gi deg riktig kasse til 10" sub, det må regnes ut utifra elementenes T/S-parametre. Du kan da feks bruke WinIsd ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...