settings Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 mårn folkens. Skal nå endelig få ræva i gir, få bygge meg no lyd i den alt for stille bilen min. tanken vi har lekt med er to titommer i hattehylla i kasse med lufterør, 6,5 tommer vedsidenav og noe diskant helt ut mot sidene, men er ikke sikker på hva jeg må tenke på når jeg bygger, vil derfor gjerne at noen bedrevitere kommer med sin vide og brede kunnskap om temaet. det jeg trenger er;to titommere som skal bygges i kasse midtstilt i bagasjen fremme to 6,5 tommer mellomtone til vedsiden av 10" to diskanter helt ut mot sia 4 kanals forsterker til 6,5 og diskant mono til bassen. noen tanker? skal få ut noen bilder og skisser om jeg får te det Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 (endret) Jeg ville prøvd å få mellomtoner og diskanter framme der hvor du faktisk sitter. Samt demping. Få dempet karosseri, dører, tak etc. mest mulig. Da får du mer utbytte av resten av komponentene. Endret 5. oktober 2014 av sedsberg Lenke til kommentar
settings Skrevet 5. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2014 (endret) tenker å isolere bilen med noe type matter om jeg finner noe til en grei pris, skal ut på TVboden i morra å høre om de har noen tips. blir isolering i dører, bagasje og gummimatter under teppet inni bilen tenker jeg. noen som har en formel på beregning av liter per element? finner ingenting fornuftig på nett atm... ingen plass forran i bilen uten store modifikasjoner, men leker med tanken om tweetere forran også, helt ut mot sidene. men er jo en liten lukket bil, og ting blir vinkla noen grader mot fronen i hattehylla. Endret 5. oktober 2014 av settings Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Lyd bakfra blir bare feil, så gå for modifisering foran i steden, ihvertfall hvis du vil ha det bra... Og en Epa 240 er jo ikke liten, er plass i massevis der. Det er ingen formel som kan gi deg riktig kasse til 10" sub, det må regnes ut utifra elementenes T/S-parametre. Du kan da feks bruke WinIsd Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Jeg ville heller dempet bilen med Noxudol dempermasse: http://www.bilstereosenteret.no/products/nox3100 Du får det også på spann forresten. Enkelt å påføre og funker uten særlig ekstra vekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå