Sprøstekt Løk Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Hvis man tar seg en joggetur, hva er en god indikasjon på at man har forbrent mye fett iløpet av turen? Er det at musklene sier stopp, eller er det at man får vondt i lungene og puster mye? Når jeg jogger opplever jeg at lungene kreperer før lårene/legga. Musklene i føttene mine kunne sikkert holdt på en god stund til, men jeg blir sliten og må stoppe fordi det fysisk gjør vondt i lungene mine, og det å puste blir vanskelig.. Finnes det dessuten et ca. svar på hvor mye kalorier man forbrenner ved å jogge i 20-30 minutt? Jeg antar at en mann på 200kg vil miste kiloer lettere enn en mann på 90kg, fordi mannen på 200kg blir fortere sliten..? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Kalorier forbrukt er arbeid*last/tid så en på 200kg trenger ikke nødvendigvis forbruke mer. Da hovedsaklig siden vedkommende som er så tung mest sannsynlig ikke klarer å holde på så lenge som en lettere person. Lenke til kommentar
War Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 http://fitnessbloggen.no/sa-lang-tid-tar-det-a-forbrenne-en-sjokolade/ Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Svetting er en god indikasjon. Ingen svette - ingen forbrenning. Og hvor mye du forbrenner på en halvtimes joggetur kommer veldig an på intensiteten. Og etterhvert som du får bedre kondisjon kan du jogge lenger og dermed forbrenne mer. Lenke til kommentar
War Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Nei motsatt, det er ikke en indikasjon. For mange faktorer inn i bildet. etterhvert som du får bedre kondisjon kan du jogge lenger og dermed forbrenne mer. Så mister man muskelmassen og vil forbrenne mindre igjen. Alt er balansert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå