thomanil Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Heya, tenker på ny mobil, og kikker litt rundt på nett nå. Greia er imidlertid at jeg ikke er opptatt av mange fancy features, men kun en telefon med enkelt, intuitivt og responsivt grensesnitt. Håper derfor noen kan komme med forslag. De anmeldelsene jeg har sett på så langt fokuserer ofte mer på kule funksjoner fremfor godt grensesnitt... Bakgrunn: Jeg skiftet til Sony Ericsson T200 i fjor (via jobben)... og har savnet gamle Nokia 3210'en min helt siden da. HATER T200; irriterer meg grønn på grensesnittet. Dels synes jeg mange menyer og funksjoner er temmelig uklart lagt opp- men det verste er den irriterende lille forsinkelsen når jeg skriver tekstmeldinger. (Skriver du feil, må du vente til skjermen har fått oppdatert de 10 siste bokstavene før du får gjort noe. Argh. ) Nuvel. Håper iallfall at noen kan gi noen anbefalinger\meninger om rimelige tlf som er behagelige å bruke, helst i prisklassene under 3000 kr. Trenger hverken fargeskjerm, spill, mms, polyfoni eller noe slikt: ringing og tekstmeldinger er alt den trenger å få til, bare den gjør det bra. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 6610 er uten kamera, ikke overfancy. fargedisplay. Veldig brukervennlig, blir ikke treg ved å skrive meldinger. Har vært kjempefornøyd med den. Men fant en BUG i telefonen som jeg utnyttet for å få reklamert den. Så nå får jeg pengene tilbake og da blir det ny telefon. PS: BUG'n er pr i dag ikke utbedret. Men den kommer ikke under vanlig bruk. Lenke til kommentar
3650 Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 6610 er uten kamera, ikke overfancy. fargedisplay. Veldig brukervennlig, blir ikke treg ved å skrive meldinger. Har vært kjempefornøyd med den. Men fant en BUG i telefonen som jeg utnyttet for å få reklamert den. Så nå får jeg pengene tilbake og da blir det ny telefon. PS: BUG'n er pr i dag ikke utbedret. Men den kommer ikke under vanlig bruk. hva var bug'en? Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 hva var bug'en? Bug'en gjør at allt inne på Profiler låser seg, men får ikke lov å endre noe i menyen. Telefon må restartes. Oppdaget det helt tilfeldig etter at jeg skulle ta backup av mobilen. Dette trenger du : *Pc med IR *Nokia PC suite *En ekstra telefon å ringe med *Headset til Nokia 6610 Kople opp mobil mot IR, hør på Radio på mobilen, overfør data ( gjerne backup ), og ring telefonen din samtidig. Slik var det med den gammle 6610'en min, fikk en splitter ny en. Samma feil der og. Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Heya, tenker på ny mobil, og kikker litt rundt på nett nå. Greia er imidlertid at jeg ikke er opptatt av mange fancy features, men kun en telefon med enkelt, intuitivt og responsivt grensesnitt. Håper derfor noen kan komme med forslag. De anmeldelsene jeg har sett på så langt fokuserer ofte mer på kule funksjoner fremfor godt grensesnitt... Bakgrunn: Jeg skiftet til Sony Ericsson T200 i fjor (via jobben)... og har savnet gamle Nokia 3210'en min helt siden da. HATER T200; irriterer meg grønn på grensesnittet. Dels synes jeg mange menyer og funksjoner er temmelig uklart lagt opp- men det verste er den irriterende lille forsinkelsen når jeg skriver tekstmeldinger. (Skriver du feil, må du vente til skjermen har fått oppdatert de 10 siste bokstavene før du får gjort noe. Argh. ) Nuvel. Håper iallfall at noen kan gi noen anbefalinger\meninger om rimelige tlf som er behagelige å bruke, helst i prisklassene under 3000 kr. Trenger hverken fargeskjerm, spill, mms, polyfoni eller noe slikt: ringing og tekstmeldinger er alt den trenger å få til, bare den gjør det bra. Nokia 3510 er et godt alternativ,rask nok prossesor,godt brukersnitt..kjekk men simpel kalender..Men nå er jo 3510i blitt billig,men personelig synes jeg egetntlig 3510 er mere "sjarmerende".. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Nokia 3510 er et godt alternativ,rask nok prossesor,godt brukersnitt..kjekk men simpel kalender..Men nå er jo 3510i blitt billig,men personelig synes jeg egetntlig 3510 er mere "sjarmerende".. Uff, den liker jeg ikke.. Hadde den som lånte telefon. Den bare lå på bordet og så plutselig så begynnte den å vibrere av seg selv, stoppet aldri. Måtte ta batteriet på den. Under samtaler så restartet den seg selv noen ganger. Harde knapper. No thanks. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Jeg synes helt ærlig at Nokia 3310 er en knalltelefon. Den har helt grei størrelse, og har alle de nødvendige funksjonene. Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Jeg har en 3310 med batteri fra en 3410, så den veier mindre. (måtte bare ut med det *grin* ) Lenke til kommentar
iq mons Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 eg synest nokia 3510 er eit bra valg men den er litt stor vist du er oppteken av størrelsen så er nok 3410 eit bedre valg Lenke til kommentar
siemensFREAK Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Siemens A55, må vere et godt valg. Den er rask, har gode taster, brukervennlig meny og ikke noe ekstra features som gjør den treig. Dessuten er den billig:D Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Siemens A55, må vere et godt valg. Den er rask, har gode taster, brukervennlig meny og ikke noe ekstra features som gjør den treig. Dessuten er den billig:D Har en A50 som lånte telefon. vet ikke hvordan A55 ser ut, men må bare si det.. Den A50 har knotete knapper og er skikkelig Donald telefon... Den anda går meg skikklig på nervene... Lenke til kommentar
siemensFREAK Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 a55 er mye raskere, har gode og responsive taster slik som 3310. Det eneste som trekker ned på denne telefonen er litt plastikk-følelse, men det er jo en telefon til 400,- Lenke til kommentar
Chigu Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Har du noen gang testet Nokia 6100? Selv om du ikke er interessert i alt mulig mikk-makk, er jo batterilevetid, størrelse og "generell kvalitet/robusthet" fortsatt viktig. Når det gjelder størrelse har jeg den filosofi at en telefon ikke nødvendigvis bør være minst mulig, da dette vil gå utover skjermstørrelse og betjening. Imidlertid synes jeg tykkelsen er meget viktig. En syltynn telefon, med et passe areal som rommer en god skjerm og anvendelige knapper er det optimale etter min mening. Hvis du i tillegg liker nokia, kommer 6100 godt ut. Med sine 13.5 mm i tykkelse er vel dette den suverent tynneste telefonen på markedet. Den er uten kamera og annet dilldall. Telefonen stiller i "proff-klassen" med høy kvalitetsfølelse, og standby-tiden er på hele 320 timer. Har ikke prøvd å skrive SMS med den, men du kan jo stikke innom butikken å prøve. Chigu Lenke til kommentar
genser Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 nokia 2100 kan være et alternativ... fin og grei mobil det...rask respons og sånt... ingen funksjoner nesten, unntatt sms og ringing osv... Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 Takk for svar alle sammen! Tror nok kanskje det blir Nokia 2100, 3410 eller 3510i på meg da. Jeg hellet allerede litt mot billig-telefonene til Nokia, men har hørt rykter om at de har fått dårligere standard de siste årene...? Får vel ta en tur i butikken og få testet dem litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå