Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

NextGenTel eller Telenor VDSL?

Anbefalte innlegg

En bekjent skal flytte til ny leilighet, og jeg lovde å fikse internett til han.
Valget står mellom NextGenTel eller Telenor VDSL.
Han skal ha den største hastigheten, og pris er ikke relevant.

Sjekka linjelengden, den er på ca 600 meter som lover godt mht hastighet. Kobbertykkelse er 0,6 mm.

Hvilken leverandør tror dere klarer å levere maks hastighet?
Ser at NextGenTel kan love mellom 30-40 mbps nedlasting på sitt 'Bredbånd 40'-produkt, mens Telenor kan levere mellom 32-50 mbps på sitt 'Bredbånd 40/10'-produkt.

Klarer NextGenTel å levere maksimalt 40 mbps på VDSL, eller klarer de også opp mot 50 mbps som Telenor antyder?

Endret av Glenn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Har Bredbånd 40 fra Nextgentel og modemet syncer på 40Mbit så du vil ikke få noe raskere enn det.

Jeg har Telenor 40/10 og får 50/12, som er det maksimale Telenor sier er mulig på linjen. Stabilt og fint. Hadde NGT tidligere, og fikk aldri over det abonnementet skulle gi, stort sett noe under.

Edit;: Jeg bruker P2812, det forrige routermodemet fra Telenor.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Har Bredbånd 40 fra Nextgentel og modemet syncer på 40Mbit så du vil ikke få noe raskere enn det.

Jeg har Telenor 40/10 og får 50/12, som er det maksimale Telenor sier er mulig på linjen. Stabilt og fint. Hadde NGT tidligere, og fikk aldri over det abonnementet skulle gi, stort sett noe under.

Det er jo veldig bra. Bruker du det nyeste modemet til Telenor (P8702N)?

Vet du hva linjelengden er og kvaliteten på kobberen?

Total linjelengde inkludert inntak: 436 meter

Lengde på inntak: 100 meter (standard)

Tråddiameter: Varierer mellom flere tråddiametre

Det var jo ikke lang linjelengde, men sannsynligvis spiller kobberkvaliteten en stor rolle. Hvordan ligger upload-hastigheten?

Lenke til kommentar

Snakket med NextGenTel, og de påstår at de kan levere samme hastighet eller bedre enn Telenor siden de har eget utstyr i sentralen.
Bestilte likevel Telenor til han, blir sikkert fornøyd med det. Spent på hva han får av hastighet, Telenor sa det var mulig å oppnå 50 mbps der med så kort linjelengde, men kunne selvfølgelig ikke love det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...