Gå til innhold

GTX 770 SLI vs 1xGTX970


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+2135415

Hei, kjapt spørsmål!

 

Jeg har et Sotac 770 AMP, og lurer på om det er lurest å kjøpe et billig 770 kort til for å kjøre SLI, eller å kjøpe et 970?

 

Hva har best ytelse og er det problemer med å kjøre 770 SLI?

 

Her er en direkte sammenligning av de to oppsettene i enkelte spill.

http://anandtech.com/bench/product/1064?vs=1355

Litt varierende resultater, men ser at 770 SLI har potensiale til å gi bedre spill hvis spillet utnytter begge kortene.

 

Sammenlikningen med ikke-SLI 770 har flere spill.

http://anandtech.com/bench/product/1037?vs=1355

Hvis du multipliserer fps-en på enkeltkortet med 1.7-1.8 et sted så vil du omtrent få teoretisk SLI ytelse (veldig grovt).

 

Du må nesten ta en vurdering. GTX 970 vil ha lavere strømforbruk, støy og temperatur.

Et enkeltkort-oppsett vil generelt være å foretrekke over SLI grunnet stuttering (hakking) og driverstøtte.

Nye spill vil f.eks ikke alltid fungere fullt ut med SLI før det kommer en oppdatering.

 

Personlig ville jeg gått for 970, i alle fall om du ikke har tenkt å kjøpe 770 brukt (og ikke trenger å investere i bedre PSU).

Har aldri hatt SLI så kan ikke kommentere på hvor bra det vanligvis fungerer.

 

-Dax

Lenke til kommentar

Det største problemet med 770-en slik jeg ser det, er at det bare har 2GB minne, noe som er vel lite. Mange spill bruker over 2GB minne i 1080p, og med 1440p oppløsning vil vel de fleste spill i dag kreve vesentlig mer. Jeg ville gått for 970, det vil være en løsning som varer vesentlig lengre enn 770 SLi, uten at ytelsen nødvendigvis vil bli stort bedre. Med sine 4GB minne vil 970-en være rimelig fremtidsrettet, også i SLi. Dette er også strømgjerrige kort, som igjen betyr mindre varme og noe lavere strømregning. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...