Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hun shittester meg konstant, men hun forstår ikke hvordan det er for meg.

Anbefalte innlegg

Hun forstår meg ikke i det hele tatt. Hun har aldri forstått hvordan noe føles for meg. Og hun har i over flere år virkelig prøvd å få meg til å miste interessen for henne.

Og samtidig som hun har prøvd, så har hun regnet med at jeg liker henne like godt og at jeg har lyst å henge med henne uansett. Og uansett hva hun sier og gjør så tror hun jeg er like interessert som alltid virker det som og at det er ikke går an å forandre det.

I begynnelsen tok jeg henne litt alvorlig og svarte på spørsmålene hennes, selv om hun aldri svarte på mine. Og det var stort sett bare følelsene hennes vi snakket om da. Allerede da startet det skjevt ut, men fordelingen forandret aldri seg så da gikk jeg til slutt lei. Her gikk jeg altså hele veien for hennes del, men ble ikke møtt på midten eller noe annet sted.

Men hun tok det jo som den største selvfølge at jeg kom til å bli værende uansett så hun så jo ikke hva problemet med å holde på sånn. Det virker ikke som hun forstår nå heller hvordan det var mulig å miste interessen for henne.

Jeg har prøvd å ta dette opp med henne på utallige forskjellige måter men ingenting nytter. Enten får jeg et tåpelig svar som ikke svarer på det jeg spør om eller så svarer hun ikke i det hele tatt. Og jeg vet ikke hva jeg skal si til henne lengre.

Kan vel si at jeg prøvde å advare henne om at hun ødela følelsene mine for henne, men hun trodde vel kanskje ikke at det var mulig så hun fortsatte som aldri før.

Og nå er hun forvirret og oppgitt fordi jeg ikke gidder å være der for henne. Og hun forstår ikke problemet i det hele tatt. Rettere sagt, hun forstår ikke meg i det hele tatt. Og hun er sikkert en attraktiv kvinne på markedet for mange og hun har potensiale til å være ganske herlig når hun vil, men samtidig så har hun kun prøvd på å være jævligst mulig mot meg. Og siden hun regner med at mange synes hun er attraktiv, så virker det som hun ikke forstår at jeg kan mene noe annet, uavhengig av hvordan hun snakker til meg og hvordan hun behandler meg.

Og jeg vet ikke hva jeg skal si til henne. Hadde det bare kunne ha vært noe så enkelt som, "Når du ikke klarer å skjerpe deg så ser jeg ingen hensikt i å ha noe særlig med deg å gjøre. Når det eneste du har lyst til er å lyve og prate tull, og når du aldri klarer å forstå alvoret i tonen min, hva er årsaken til at du innbiller deg dette er så interessant for min del egentlig?"

Men neida, ingenting av hva jeg sier er seriøst uansett. Alt er bare en lek og hvis jeg sier noe som kan oppfattes som kaldt eller sårende, så er det bare tull og en del av leken bare. Så da svarer hun tilbake som hun alltid gjør for å fortsette leken. Men jeg var aldri ute etter å leke noen lek dog. Ikke er jeg det nå heller, så derfor har jeg jo har mer lyst til å bare ligge ballen død og gå videre.

Og å plukke opp ballen senere en vakker dag hvis hun klarer å skjerpe seg, kunne i teorien ha vært en mulighet men hun forstår jo ikke hva det er hun gjør som får meg uinteressert, så jeg tviler sterkt på at det hjelper å bare be henne skjerpe seg.

Jeg vet ikke. Jeg forstår ikke henne heller, på samme måte som hun ikke forstår meg. Hun tror jo at vi forstår hverandre godt og at vi har kjempegod kjemi, noe vi selvsagt ikke har eller gjør. Men det er vel typisk at én person sitter igjen med det inntrykket, fordi det føltes sånn når alt bare gikk den ene veien.

Uansett, bevisst eller ubevisst, hun har gjort alt for å drepe interessen min. Og nå som hun har fått det som hun ville så forstår hun ikke hvordan det kunne skje.

Hun forstår ikke problemet, hvorfor jeg ikke liker henne lengre.

Så, har dere hørt om noe lignende? Hva tror dere problemet hennes er?

Lite selvinnsikt? Litt misforstått? Noe autistisk?

Hva tror dere?

Anonymous poster hash: f9104...b68
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antageligvis så er hun en psykopat.

Hun har mest sannsynlig utviklet minst en personlighetsforstyrrelse. Hvordan og hvorfor kan det jo bare spekuleres i... Man ser det jo gjerne typisk hvordan jenter (og gjerne gutter) har mistet "uskyldigheten" pga. traume (og fått utviklet personlighetsforstyrrelse®) og som følge av dette mister litt av evnen til å føle empati og det å ha dårlig samvittighet.

Du har nok helt rett. Hun har sannsynligvis veldig lite selvinnsikt og klarer ikke å sette seg inn i hvordan du har det og hvordan du føler ting.

Det beste du kan prøve å gjøre er jo å snakke alvorlig med henne. Skriv gjerne ned det du ønsker å få frem. Slike samtaler som dette pleier som regel å avspore fra det egentlige temaet, noe som gjør at du glemmer litt det du ønsker å få frem. Slike mennesker er ivrige brukere av hersketeknikker og avledningsmanøvre for å unngå å møte problemet eller bli beskyldt for å ta feil.

Det beste er egentlig å fjerne henne fra livet ditt. Å fryse henne ut og ignorere henne. Men hvis du virkelig ønsker å satse på jenta så er kanskje det beste å oppsøke proffesjonell hjelp, for det virker som om hun kan ha veldig behov for det. Å oppsøke proffesjonell hjelp er uansett et mye bedre alternativ enn å spørre på et forum...

• Liker 3
Lenke til kommentar

Antageligvis så er hun en psykopat.

Hun har mest sannsynlig utviklet minst en personlighetsforstyrrelse. Hvordan og hvorfor kan det jo bare spekuleres i... Man ser det jo gjerne typisk hvordan jenter (og gjerne gutter) har mistet "uskyldigheten" pga. traume (og fått utviklet personlighetsforstyrrelse®) og som følge av dette mister litt av evnen til å føle empati og det å ha dårlig samvittighet.

Du har nok helt rett. Hun har sannsynligvis veldig lite selvinnsikt og klarer ikke å sette seg inn i hvordan du har det og hvordan du føler ting.

Det beste du kan prøve å gjøre er jo å snakke alvorlig med henne. Skriv gjerne ned det du ønsker å få frem. Slike samtaler som dette pleier som regel å avspore fra det egentlige temaet, noe som gjør at du glemmer litt det du ønsker å få frem. Slike mennesker er ivrige brukere av hersketeknikker og avledningsmanøvre for å unngå å møte problemet eller bli beskyldt for å ta feil.

Det beste er egentlig å fjerne henne fra livet ditt. Å fryse henne ut og ignorere henne. Men hvis du virkelig ønsker å satse på jenta så er kanskje det beste å oppsøke proffesjonell hjelp, for det virker som om hun kan ha veldig behov for det. Å oppsøke proffesjonell hjelp er uansett et mye bedre alternativ enn å spørre på et forum...

Antageligvis er hun en psykopat. Ja, hvis verden bare hadde vært så enkel men dessverre, hun er ingen psykopat nei.

Jeg kunne kanskje ha lagt dette til i HI, men jeg får skrive det her da, siden det mest sannsynlig påvirker situasjonen ganske mye.

Hun henger med litt dårlige venner ganske ofte da, som mest sannsynlig er psykopat og sliter mye psykisk. Dette er folk som ikke syntes at det hadde vært så ille egentlig om hun ble så skadet og pådro seg flere personlighetsforstyrrelser. Og bare det, sier vel litt om disse folka?

Men dessverre, det virker som du Pjuook, ikke tror at mennesker ikke tar tusenvis av valg hver eneste dag? Selv psykopater og folk med personlighetsforstyrrelser VELGER å gjøre som de gjør. De VELGER å ikke bry seg om hvordan det føles for dem, de VELGER å likevel bare kjøre på akkurat som de føler for. Men så når de samtidig eller senere prøver å si at de ikke valgte det selv likevel, det bare skjedde, så er det jo åpenbart noe som skurrer. Og likevel, de VELGER å påstå dette og. Selv om de aldri klarer å stå for valgene de tar, så hvordan bør man behandle dem? Bør man stole på dem og behandle dem som det gjennomsnittlige normale mennesket gjerne?

Nei, det er åpenbart at enkelte ikke forstår at valgene deres har konsekvenser. Og så prøver de å leve livet sitt som om valgene deres ikke har det, inntil de går på en smell og sitter igjen og blir like forvirret og usikker hver gang. Hva skjedde med virkeligheten liksom?

Men dårlige venner ja. Enkelte av disse, og spesielt en av dem, liker også å kontrollere henne mest mulig og prøver å fortelle henne hvordan hun bør leve livet sitt. Det har medført til at hun danser etter hans pipe pstort sett men samtidig som hun later som om hun ikke gjør. Og dette går jo selvsagt utover meg, siden denne fyren naturligvis ikke liker meg, for jeg vil jo denne jenta det beste bare, noe han åpenbart ikke har noen anelse om hva er. Som en mindre intelligent bedreviter som misforstår det meste, han er virkelig noe for seg selv. Og han koser seg nok fordi han får viljen sin enn så lenge og har prøvd desperat i det siste å manipulere seg innpå meg og, slik at jeg og kan danse litt etter hans pipe. Ja, selvsagt prøver han på det, som den manipulerende dritten vi alle kjenner han som. Og han har aldri gjort nok skade heller virker det som. Men..

Det han ikke forstår, er at jeg seriøst kommer til å knekke nakken på fyren, eller ryggen, før jeg danser etter hans pipe.

Vel, det virker vel egentlig som hun og ikke forstår dette. At jeg aldri kommer til å gjøre som hun har gjort. Og så lenge hun VELGER å fortsette å la han styre henne på denne måten, så har hun tatt sitt valg. Men det hun neppe forstår er at når hun velger dette så vil det selvsagt aldri bli værende noen andre som støtter henne heller. Noe som denne psykopaten helt sikkert hatt likt veldig godt!

Hun derimot? Hvem vet. Hun sier en ting og gjør en annen.

Og dette var bare en side-note historien. Det er ingen vits å spore av tråden for å prøve å snakke om noe annet.

Har forresten prøvd å snakke alvorlig med henne men det fungerte jo selvsagt ikke i det hele tatt.

Og alt dette skaper jo selvsagt forstyrrende elementer som står i veien for at vi skal kunne klare å prate ordentlig sammen. Og når det ikke går, så fungerer det heller dårlig å prate alvorlig sammen.

Noe som også er årsaken til at jeg ikke ser noe vits i å fortsette å ha kontakt. Jeg vet ikke om jeg egentlig kan si at vi har hatt noe særlig kontakt frem til nå heller. Den kontakten vi har hatt, har jo bare bestått av piss og løgner uansett.

Og hun har oppsøkt profesjonell hjelp, endelig, etter så mange år. Hun trodde jo til begynne med at hun ikke hadde noe behov for det, men hun hadde jo naturligvis ikke noe innsikt i hvor gale det hele har vært for henne heller.

Men er det ille å oppsøke svar på et forum mener du? En vet vel aldri hvor gode svar en får der da. Er du ikke enig? ;)

Lenke til kommentar

Dette er problemet med kvinner som ser bra ut og som vet det, de oppfører seg som de eier verden.

Hun vil definitivt prøve å herje med deg, og dersom du godtar det vil hun bare fortsette og gjøre det enda verre.

Siden du tydeligvis har vært tøffel mot henne så vet hun hvordan du er og at du ikke sier imot henne, det får du svi for nå.

• Liker 2
Lenke til kommentar

oscrue10, hvor mye tror du jeg har latt denne personen ta del av livet mitt egentlig?

Og jeg har nok ikke vært mye needy og usikker tidligere. Om noe, så er jeg vel det heller NÅ i stedet, men du forstår deg vel ikke på sånt. Menneskelige relasjoner liksom. Og ja, det kan være vanskelig å rette opp i mange inntrykk, men det er nok blant de minste av mine bekymringer. Jeg kunne vel strengt tatt ikke ha gitt mer faen egentlig.

kremt, er det noen som prøver å eie hele verden? Hun har nok prøvd å herje mye ja, men det har jo bare resultert i å drepe all interesse jeg hadde. Og poenget er at jeg har fått svi frem til.. en dag i det siste halvåret, pga dette, men det er jo ikke noen problemstilling nå lengre, så jeg får ikke lengre svi for noe nå.

Men, hvis jeg hadde gitt henne hjertet mitt og trodd at hun ville ta vare på det,så hadde jeg nok mest sannsynlig fått svi ja. Og så kunne jo alle, inkl. meg selv, ha kalt meg en idiot i etterkant fordi jeg var naiv som trodde hun brydde seg.

Men dere, hvordan kan jeg fortelle henne om hva som har skjedd på en litt skånsom og hyggelig måte, slik at hun ikke misforstår hva jeg mener?

Altså, jeg vil tippe hun vil være raskt ute med å konkludere med at det er pga hennes personlighet og tror vel at jeg ønsket at hun forandret seg, men det er jo ikke sannheten. Det er jo bare hvordan hun gjør ting som ødelagt det meste men når hun ikke forstår hva hun gjør heller, så synes jeg det kan bli vanskelig å prøve å si det på en måte som ikke er mulig å misforstå.

Jeg har jo prøvd å prate med henne før også, men som nevnt så fungerer jo ikke det så bra. Men har lyst å informere henne litt likevel da slik at hun ikke bare sitter frustrert og forvirret igjen og ikke skjønner noe som helst om hvorfor dette ikke fungerte. Har ikke lyst å bare forsvinne uten grunn, men om hun ikke forstår grunnen så er jeg vel like langt?

Kanskje jeg kan lyge litt? " Det ble for seriøst og når interessen ble gjensidig så ble jeg redd og trakk meg unna. " Spiller det noen rolle om en løgn bygger seg på det motsatte av sannheten? Løgner gjør vel ofte det? Tror ikke en løgn ville ha blitt tatt dårlig opp heller forøvrig, det finnes ikke noe som er mer hverdagslig for disse folka så de holdningene hadde nok bare glidd rett inn.

ts

Lenke til kommentar

Til orientering er det ingenting galt ved å være psykopat, vi alle har trekkene til en viss grad. Det er bare at enkelte har det dominante og selvsentrerte trekket mer enn andre. Det er ikke veldig typisk for psykopater og måtte vite alt om andre. Det er uansett ikke mulig å vurdere psykisk tilstand utifra ett forum, da spesielt ikke via en forklaring i fra en tredjeperson.

Vi kan uansett legge ved det som gjerne er kjente trekk hos en psykopat, jeg kopierte det i fra SNL for å kunne ha en kilde og stryker dem jeg anser som helt meningsløse.

– overfladisk sjarm, eventuelt glatthet

– selvsentrerthet, eventuelt storhetsideer om egen verdi – kjedsomhet, stadig behov for nye impulser – uttalt løgnaktighet, eventuelt bedrageri – bløffing, manipulasjon – manglende skyldfølelse og anger – grunne følelser – ufølsomhet; manglende innlevelsesevne i andres situasjon/verden – snylting på andre, eventuelt utnyttelse av andre – oppfarenhet, lav aggresjonskontroll – promiskuøs seksuell atferd – atferdsproblemer allerede før 12-årsalder – urealistiske planer for fremtiden – impulsivitet – uansvarlig foreldreatferd hvis personen har barn – hyppige ekteskap/samboerforhold – ungdomskriminalitet før 15-årsalder – bryting av prøvetid; gjentagelse av ulovlige handlinger som er domfelte – ansvarsløshet – ulike typer lovbrudd (f.eks. narkotika, frihetsberøvelse, seksuelle overgrep, vold)

Psykopati er i seg selv ikke en diagnose, men fellesbetegnelse for mange psykiske lidelser. Uansett så vandrer det mange syke mennesker rundt på denne planeten som i og for seg fungerer ganske bra i det daglige. Noe av disse punktene over er for noen enkle å svelge, for andre umulig. Så dersom vedkommende er vanskelig for deg å forholde seg til og gjerne har ett sterkt særpreg av noen av de nevnte punktene over vil jeg ikke legge mye penger på forbedring, ett litt for mye brukt alternativ er benzodiazepiner, noe som kan gjøre ganske mye mennesker ganske ubrukelige.

Så da har du fått litt generell allmennkunnskap om psykopati uten at det egentlig besvarte mye av det du skrev i første innlegget.

Enkelte personer har veldig lite empatiske evner, dersom du er ett følelsesmenneske og er avhengig av en del prikære ting derav vil slike bli omtrent umulige å forholde seg til i lengden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...