Roar Kneppen Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Rødt og grønt mot sort Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
luistheghost Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Mye høst, men ikke helt, som du sjøl nevner. Jeg tenker samtidig litt jul (Kan også bruke den da!). Denne høytiden nærmer seg, til tross for at jeg i morges hørte svarttrosten synge sine vårlige vakre strofer, - vi skriver oktober! Vh. Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Dette er flott ..likte godt at du har brukt komplementfargene bare og at det mørke rundt fremhever fokus på motivet enda mere. MVH Tove Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Stilig arrangement i lekre farger - flott Lenke til kommentar
Birger Mulvik Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Fin komposisjon, men at du har en svart bakgrunn ødelegger opplevelsen av det naturlige og får meg til å se dette mere som arrangert. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 5. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2014 Fin komposisjon, men at du har en svart bakgrunn ødelegger opplevelsen av det naturlige og får meg til å se dette mere som arrangert. Kall det gjerne arrangert, men arrangementet er gjort i photoshop under redigeringen for å få vekk rotet som ødela så det ikke kunne bli et brukbart bilde slik jeg så det. Har sagt det mange ganger før og sier det gjerne igjen - jeg lager bilder og ikke nødvendigvis perfekt foto. Det er ved skjermen jeg skaper bildene "my way" - ikke i felten. Roar Lenke til kommentar
Birger Mulvik Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Fin komposisjon, men at du har en svart bakgrunn ødelegger opplevelsen av det naturlige og får meg til å se dette mere som arrangert. Kall det gjerne arrangert, men arrangementet er gjort i photoshop under redigeringen for å få vekk rotet som ødela så det ikke kunne bli et brukbart bilde slik jeg så det.Har sagt det mange ganger før og sier det gjerne igjen - jeg lager bilder og ikke nødvendigvis perfekt foto. Det er ved skjermen jeg skaper bildene "my way" - ikke i felten. Roar For meg spiller det ingen rolle hvordan du skaper dine bilder, Roar - og jeg forbeholder meg retten til å gi tilbakemeldinger som jeg føler er riktige, men om det er slik at du ikke vil ha konstruktive tilbakemeldinger så kan jeg gjerne slutte med det.Jeg beklager om du følte deg tråkket på Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 5. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2014 Fin komposisjon, men at du har en svart bakgrunn ødelegger opplevelsen av det naturlige og får meg til å se dette mere som arrangert. Kall det gjerne arrangert, men arrangementet er gjort i photoshop under redigeringen for å få vekk rotet som ødela så det ikke kunne bli et brukbart bilde slik jeg så det.Har sagt det mange ganger før og sier det gjerne igjen - jeg lager bilder og ikke nødvendigvis perfekt foto. Det er ved skjermen jeg skaper bildene "my way" - ikke i felten. Roar For meg spiller det ingen rolle hvordan du skaper dine bilder, Roar - og jeg forbeholder meg retten til å gi tilbakemeldinger som jeg føler er riktige, men om det er slik at du ikke vil ha konstruktive tilbakemeldinger så kan jeg gjerne slutte med det.Jeg beklager om du følte deg tråkket på Jeg ble da overhode ikke tråkka på. Men jeg syntes jeg måtte presisere at jeg har en litt annen intensjon enn fotografer flest da jeg gjør ting litt annerledes enn jeg kommenterer. Når jeg kommenterer bilder gjør jeg det ut fra de regler som stort sett gjelder og går for foto. Når jeg skaper mine bilder om jeg kan bruke det uttrykket så stiller jeg meg mye friere. Jeg er mer som maleren som tar med seg kamera ut, kommer tilbake hjem og lager sine bilder ut fra materialet han har med hjem, men likevel kanskje også ut fra bilder han han/hun har i hodet sitt, men selvfølgelig innenfor regler som komposisjon, perspektiv osv.. Jeg oppdaget fort at jeg ikke hadde talent med pensel og farger på lerret. Men da jeg begynte å leke i Photoshop følte jeg at jeg hadde liksom funnet mitt medium. Når jeg starter å redigere så er det ofte ut fra noenlunde tanke om "normalt" foto, men svært ofte ender det opp som noe helt annet. Jeg pleier å si som presten: Du skal gjøre som jeg sier, ikke som jeg gjør." Kanskje tar jeg store ord i min munn, men det er bare for å få fram poenget at jeg som kommentatoren og jeg som bildeskaperen liksom på en måte er to forskjellige personer selv om det er langt fra sizofreni eller hva det nå heter dette psykiske fenomenet. Jeg gjør det jeg har lyst til og liker og det er min form for foto. Egentlig savner jeg litt mer konstruktiv kritikk som jeg kan svare på for det kan man også lære av for noen fasit finnes ikke uansett hvilken vinkel man ser det fra. I noen tilfeller kan faktisk et forbanna grovt regelbrudd være det riktige. Noen ganger ser vi oss totalt blinde på våre bilder under redigeringen og da er det godt at andre øyne ser det og korrigerer selv om vi kanskje ikke der og da legger ut en ny versjon, men har det i bakhodet hvis bildet skal brukes igjen senere. Huff nå ble det mye igjen. Men det er også meg - det skrevne ord har jo også gjennom mange år vært min hobby. Roar Lenke til kommentar
Birger Mulvik Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Fin komposisjon, men at du har en svart bakgrunn ødelegger opplevelsen av det naturlige og får meg til å se dette mere som arrangert. Kall det gjerne arrangert, men arrangementet er gjort i photoshop under redigeringen for å få vekk rotet som ødela så det ikke kunne bli et brukbart bilde slik jeg så det.Har sagt det mange ganger før og sier det gjerne igjen - jeg lager bilder og ikke nødvendigvis perfekt foto. Det er ved skjermen jeg skaper bildene "my way" - ikke i felten. Roar For meg spiller det ingen rolle hvordan du skaper dine bilder, Roar - og jeg forbeholder meg retten til å gi tilbakemeldinger som jeg føler er riktige, men om det er slik at du ikke vil ha konstruktive tilbakemeldinger så kan jeg gjerne slutte med det.Jeg beklager om du følte deg tråkket på Jeg ble da overhode ikke tråkka på. Men jeg syntes jeg måtte presisere at jeg har en litt annen intensjon enn fotografer flest da jeg gjør ting litt annerledes enn jeg kommenterer. Når jeg kommenterer bilder gjør jeg det ut fra de regler som stort sett gjelder og går for foto. Når jeg skaper mine bilder om jeg kan bruke det uttrykket så stiller jeg meg mye friere. Jeg er mer som maleren som tar med seg kamera ut, kommer tilbake hjem og lager sine bilder ut fra materialet han har med hjem, men likevel kanskje også ut fra bilder han han/hun har i hodet sitt, men selvfølgelig innenfor regler som komposisjon, perspektiv osv.. Jeg oppdaget fort at jeg ikke hadde talent med pensel og farger på lerret. Men da jeg begynte å leke i Photoshop følte jeg at jeg hadde liksom funnet mitt medium. Når jeg starter å redigere så er det ofte ut fra noenlunde tanke om "normalt" foto, men svært ofte ender det opp som noe helt annet. Jeg pleier å si som presten: Du skal gjøre som jeg sier, ikke som jeg gjør." Kanskje tar jeg store ord i min munn, men det er bare for å få fram poenget at jeg som kommentatoren og jeg som bildeskaperen liksom på en måte er to forskjellige personer selv om det er langt fra sizofreni eller hva det nå heter dette psykiske fenomenet. Jeg gjør det jeg har lyst til og liker og det er min form for foto. Egentlig savner jeg litt mer konstruktiv kritikk som jeg kan svare på for det kan man også lære av for noen fasit finnes ikke uansett hvilken vinkel man ser det fra. I noen tilfeller kan faktisk et forbanna grovt regelbrudd være det riktige. Noen ganger ser vi oss totalt blinde på våre bilder under redigeringen og da er det godt at andre øyne ser det og korrigerer selv om vi kanskje ikke der og da legger ut en ny versjon, men har det i bakhodet hvis bildet skal brukes igjen senere. Huff nå ble det mye igjen. Men det er også meg - det skrevne ord har jo også gjennom mange år vært min hobby. Roar Godt skrevet, Roar ! Og en ting jeg tror vi kan være enige om og det er at den subjektive sannheten er like sann som den objektive ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg