Joachim Vadseth Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Det er ikke lenge til Project CARS og GTA5 kommer til PC. pCARS kjører jeg greit for øyeblikket men det er jo ikke ferdigstilt. Mitt oppsett i dag er: CPU: i5-2500k GPU: EVGA GTX570HD RAM: 2x8GB Corsair Vengance-something. Tror de er 1866Mhz. MB: Zotac H67-ITX Tenker da på å bytte ut 570-en med et 970 som nylig er lansert. Har også googlet litt i5-2500k vs i5-4690/4670(?) og ser det er noe ytelse og hente, dog ikke akkurat en kjempeinvestering (1500-2000kr). Bør jeg også vurdere et hovedkort-bytte? Har lenge tenkt på et EVGA Z97 men ser nå de har kommet med X99. Jeg kjører forresten mini-ITX. Ønsker også å få ned varmeutviklingen. til CPU-kjøling har jeg nå en Corsair H60 som ble kjøpt når den ble lansert. Kanskje på tide men noe nytt? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Bytt skjermkort, Ikke vits med Cpu enda med mindre du skal ha 5820K (3300Kr-ish) Og et decent Atx Hk (2000-ish) og DDR4 ram (2500Kr-ish) Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 5. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2014 Så et GTX970 er den eneste oppgraderingen jeg burde gjøre? Lenke til kommentar
IceHeim Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Er det hovedsakelig spill du er interessert i så ja. For X99 blir det en ganske mye større investering med HK, CPU, RAM etc. Fort 6k+ for billigste variant av sistnevnte. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Jepp, 970 er alt du trenger, Med mindre du trenger den kraften, Vil si det er bortkastet for ``Mannen i gata`` Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Ang CPUen du har, så er dette en fantastisk god CPU med enormt overklokkingspotensial. Anbefaler deg å klokke denne godt, du kommer opp i hverttfall 4.7-4.8GHz uten problem. Husk god cpu kjøler, slik at det ikke bråker. Skjermkortet er vel eneste som er modent for oppgradering! Har du SSD? viss ikke så kjøp deg dette, minst 240GB Lenke til kommentar
Ytrewy Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Jeg har en 2500k med et 970-kort og er svært fornøyd. 2500k'en blir nok stående ett år eller to til.. Har ikke prøvd å oc'e cpu så veldig mye enda, men har hatt den på 4.2ghz. Føler ikke jeg har helt behov for de ekstra kreftene enda. Dersom du ønsker et kaldere kabinett er det nok ikke så dumt med noen nye vifter fra Noctua eller liknende. Tenker at H60'en din er mer enn god nok. Kanskje det hadde vært bedre med et nytt kabinett? Hva bruker du nå? Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 5. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2014 Jeg har et Lian-Li PC-V354 med 2stk 120mm Noise Blockers i front (husker ikke modell) og 1stk i toppen på 11db tror jeg deg var, samt ei til av samme på H60'n. Tror ikke CPU-tempen er særlig høy (noen å 60 kanskje) - er nok GPU-tempen som er problemet. Har to SSD-er fra Corsair (5xxmbps r/w) i RAID0 så det er heller ikke noe problem. Når det gjelder OC så får jeg ikke gjort noe som helst pga H67-chipsettet på hovedkortet! Fant ut dette etter at det ble kjøpt, derfor også grunnen til at jeg ønsker å bytte hovedkort. Lenke til kommentar
IceHeim Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Litt kjedelig at en ikke kan klokke når en først har skaffet seg en veldig klokkevennlig prosessor. Et forslag da som fremdeles kan holde prisen nede blir å se etter et hovedkort med z68/z77 brikkesett på bruktmarkedet. 1 Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 5. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2014 Nettopp. Kjøpte jo nettopp k-utgaven for at den lett kunne klokkes! Forbannja mannjsjit! Det er vell kanskje heller ikke noe problem å kjøpe fra eBay? Garanti er jo uansett utgått, og det jo uansett ikke snakk om noe 110v-opplegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå