AfterGlow Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Billig maskin fra mannen bak den 3D-skrevne pistolen gjør jobben.Denne gjør det enkelt å 3D-skrive våpen av metall Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Det er en liten skriveleif i artikkelen. Maskinen heter "Gost Gunner" og ikke "Ghost Runner". Av videoen får jeg inntrykk av at Wilson liker å provosere dem som er uenig med ham, det er kanskje litt spesielt synes jeg. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg fa2001 Skrevet 5. oktober 2014 Populært innlegg Del Skrevet 5. oktober 2014 En mini CNC maskin må da være nyttig for mye annet enn våpen skulle jeg tro 14 Lenke til kommentar
Bevernhims Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Her har dere ikke gjort grundig nok undersøkelser. Denne maskinen er laget for å lage en M16/AR15 "Lower reciever", altså den nedre delen der avtrekksmekanisme og magasin blir huset. - Sluttstykket befinner seg i "upper reciever.", hvor også løpet er påmontert. - Grunnen til at "lower reciever." er den viktigste delen i en M16/AR15 er fordi den er REGISTRERINGS-PLIKTIG! Hvis man lager den selv, så går den innunder en "4 amendment" og dermed ikke registrering pliktig. 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg jamesb Skrevet 5. oktober 2014 Populært innlegg Del Skrevet 5. oktober 2014 En liten cnc er noe helt annet enn en 3D printer. CNC fjerner materiale, 3D printer legger det til. 17 Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 En liten cnc er noe helt annet enn en 3D printer. CNC fjerner materiale, 3D printer legger det til. Blir ikke klikk av slikt, men helt riktig. Den har ingenting til felles med en 3d printer bortsett fra 3 styrte akser. Jeg jobber til daglig med cnc, og om jeg vil, kan jeg maskinere ett fungerende våpen fra en 3d modell anytime. Det har vært mulig i veldig lang tid... 7 Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Mini CNC, tror jeg må ha meg en sånn. Prisen var ikke så dårlig , lurer på om den støtter 230V Lenke til kommentar
Populært innlegg nessuno Skrevet 5. oktober 2014 Populært innlegg Del Skrevet 5. oktober 2014 (endret) Slik går det når IT journalister skal blande seg opp i noe de har ikke fjerneste peiling på: Denne gjør det enkelt å 3D-skrive våpen av metall Nei. Dette er en meget billig 3 akse (så vidt jeg skjønte det) CNC fres. Har absolutt ingening med 3d printing å gjøre. Denne gjør det enkelt å 3D-skrive våpen av metall. Maskinen kan riktignok ikke i sin nåværende form produsere hele våpen, men er derimot bygget for å lage den såkalte underrammen (lower receiver), som huser sluttstykket, magasin og avtrekker, og som er den viktigste delen av et skytevåpen. For den andre gangen - den kan ikke 3d printe noe som helst. Andre ting: 1) Loweren kommer som en ATF-godkjent "blanc", det vil si en støpt og delvis maskinert del som er såpass uferdig at det er ikke å anse som et våpendel. Slike halvfabrikerte deler er lovlig å kjøpe, lage selv fra scratch etc i USA, men grunnen til hvorfor noen vile gjøre slik er at så snart delen er helt ferdig må den påføres et serienummer, produsentinfo etc som krever at delen må i visse stater registreres - og i de aller fleste selges som et vanlig våpen. Amerikanere mener at registrering = konfiskering, derav navnet "ghost gunner" for ingen selgere er da forpliktet til å registrere noe som helst. Slik praksis i USA er IKKE ulovlig, men sterkt mislikt av anti-våpen lobbyen. Neste sak: Loweren i et AR-type våpen inneholder avtrekksmekanismen, den har et magaisnbrønn, men ikke noe sluttstykke. At det er den viktigste delen - neppe - siden den kan til og med lages av plast (finnes faktisk ett variant som virkelig er 3d skrevet i ABS) og disse "blancs" kan maskineres med mye billigere verktøy (eks: boremaskin, dremel, etc). Derimot er det denne delen som påføres serienummeret. Summa summarum er dette ingenting annet en et meget primitiv, billig, og enkel CNC maskin på "shoestring budget", og den eneste "revolusjonen" her er at den som ikke klarer å bruke en jig og boremaskin kan heller la PCen gjøre jobben. Men som alltid de som elsker å blåse ting ut av alle proporsjoner har gjort dette til en storsak, og HW.no som er egentlig på ingen måte relatert til maskinering har visst et fetish for 3d skrivere og fra nå av CNC maskiner. Jeg forventer at deres neste artikkel kommer til å dekke utvalget av nye 7-akse CNC fres, AC/DC TIG sveiseapparater, metoder for metallstøping og etter hvert også hobby-kjemisett... for alle de tingene er jo tross alt direkte relaterttil våpenproduksjon Endret 5. oktober 2014 av nessuno 11 Lenke til kommentar
zerosixzero Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Føler meg luret av overskriften. DETTE ER IKKE EN 3D-SKRIVER. Aaaaaaaaaaaaargh. 4 Lenke til kommentar
KristofferHelle Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Håper han som skrev artikkelen blir kjørt over av noen som LURER han til å gå på rødt 1 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 (endret) nok en gang, bare tull og fanteri. Hele hw.no bølgen biter på. Flaut, bare flaut. Et tulleprodukt, et tullekonsept, et mediastunt for å få uvitende til å klikke på linken..... Hvis jeg sier: Alt som står i denne artikkelen er bare vås, og du ikke er enig i det. Så må du utdanne deg. Endret 5. oktober 2014 av Henrik2k 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Dupl3xxx Skrevet 5. oktober 2014 Populært innlegg Del Skrevet 5. oktober 2014 Sjekket kildene, og det er INGEN av de som nevner 3d-printing i annen kontekts enn at dette er en cnc, og ikke en 3d printer. Dette er både flaut og slapp, i den grad at jeg nå vurderer å stoppe "extra" abonnementet mitt. Virkelig, dette er flaut. 10 Lenke til kommentar
AfterGlow Skrevet 5. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2014 Selv om «3D-skrive» står i gåseøyne skjønner jeg at tittelen kan være misvisende. I selve artikkelen står det imidlertid tydelig presisert at dette er en CNC-maskin og ikke en 3D-skriver. Lenke til kommentar
rebjorn Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Rett og slett trist. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 (endret) Selv om «3D-skrive» står i gåseøyne skjønner jeg at tittelen kan være misvisende. I selve artikkelen står det imidlertid tydelig presisert at dette er en CNC-maskin og ikke en 3D-skriver.En ærlig "bløff" (merk at jeg skrev det i anførselstegn), helt til du dro denne. Jeg klikket meg inn på dette emnet KUN fordi det sto 3d-skrive: Edit: Og fra artikkelen: "Wilson, gjennom sitt selskap Defense Distributed, skal nemlig nå starte salget av en billig, forbrukerrettet maskin som er i stand til å skrive ut våpen av metall." Endret 5. oktober 2014 av Tåkelur 7 Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Men en billig CNC-fres kan jo muligens være interessant for annet enn våpenproduksjon? Lenke til kommentar
hekatombe Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Og hva har egentlig denne artikkelen på hw.no å gjøre? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Og hva har egentlig denne artikkelen på hw.no å gjøre? Jeg synes billige CNC/3D-skive-produkter er interessant hardware. AtW 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå