Gå til innhold

AGP innstillinger


Prosessoren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-gjmTLx

Når det gjelder "AGP Fast write", velger jeg å paste en grei setning fra Tom's Hardware:

 

"Significantly more speed: Enabling the "Fast Write" option ups the graphic performance considerably."

 

Hva "Graphics Aperture Size" angår er det en stadig diskusjon om hva som er den mest hensiktsmessig innstillingen. Det GPA gjør er at du spesifiserer hvilken mengde av internminnet, som skjermkortet kan dra nytte av for å behandle texturer og annet i spill o.l.

 

Utifra egne erfaringer med skjermkort, vil jeg råde deg til å starte lavt - gjerne på det halve av mengden RAM du innehar på ditt skjermkort - for så å øke denne til maksimal ytelse oppnås. Du kan f.eks teste de ulike GAS-innstillingene med å kjøre en runde eller to i 3dmark.

 

Mange som gjør dette vil nok finne ut at dette er variabelt fra system til system, og IKKE MINST fra skjermkort til skjermkort. Har selv hatt et 32MB TNT2 Pro kort, som fikk best ytelse med 16MB GPA, mens mitt nåværende POV GF4Ti4200, yter best med GPA satt til det obbelte av skjermkortets totale RAM-mengde, altså 256MB.

 

Mitt tips, test ut dette selv. Det vil koste noen restarter, men kan fort være verd det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...